IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 неща, които трябва да знаете за "българския" електромобил e.GO

Милиардерска фамилия от Северна Македония осигурява капитала за инвестицията

Министърът на икономиката Кирил Петков и председателят на борда на директорите на Next.e.Go Mobile Али Визваеи подписаха меморандум за строителството на завод за електрически автомобили в Ловеч. Инвестицията на германския стартъп ще е на стойност 140 милиона евро.
 
   
е.GO, Ловеч, Кирил Петков
Министър Кирил Петков пред визуализация на бъдещата фабрика в Ловеч. Снимки КОЛЕЛА
  
    
На един от терените на бившия завод "Балкан" в Ловеч ще бъде изградена свръхмоделна фабрика за електромобили от бранда e.GO, с капацитет до 30 000 коли годишно, уточни Визваеи. Българската държава е гарантирала определени стимули за инвеститора (на стойност около 34 млн. евро), но те ще са достъпни на два отделни транша едва след изпълняването на определени условия - производството на първия автомобил във вече готовата фабрика, и производството на 20-хилядния автомобил, подчерта министър Петков. Според него така средствата на данъкоплатците са защитени.
 
  
e.GO Life Cross
Моделът Life Cross, който ще се прави в Ловеч. Снимка РАДОСЛАВ СЛАВЧЕВ
   
   
Според д-р Улрих Херман, главен изпълнителен директор на e.GO и професор в Аахенския университет, стартът на производството в Ловеч е предвиден за началото на 2024 година. В самата фабрика при пълно натоварване ще бъдат създадени над хиляда работни места, а непряко - още до четири хиляди, смятат германците.
   
    
10 неща, които трябва да знаете за Next.e.GO (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #30
    4 rate up comment 0 rate down comment
    гост ( преди 2 години )
    до коментар 28 ! Виждал ли си цените на Фолксваген Е ъп и Смарт ??? Както и на другите в тоя клас ?? Между другото и показателите им не са по-добри , а нямат каросерия без нужда от боядисване дори след години . Ако чакате някой да направи някакъв "Голф" за 5 000 специално за да си го купите , няма да дочакате !!
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Емил ( преди 2 години )
    Това извращение не може да стъпи на малкия пръст на Dacia Spring, какво остава да се състезава с истинските автомобили. Концепцията на пичовете е ***. Ако ще правят такава повръщня трябва да се целят в ценови диапазон под 10 000 евро. Никой не е толкова голям еколог, че да си купи това нещо.
  • #28
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Без значение ( преди 2 години )
    Само не ми е ясно от къде ще намерите над 1000 човека за тези работни места. Толкова в България не можете да съберете
  • #27
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Хъмм ( преди 2 години )
    Обявената цена за този автомобил е абсурдна, а същевременно казват 20% разходи спрямо конвенционалните автомобили.68 Млн лв помощ от държавата (почти 50% от цялата инвестиция), нещо мирише на източване.Дано да греша.
  • #26
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще се продават и то много - като забранят дизеловите и бензиновите коли в градовете (което е неизбежно), всеки ще търси такива.
  • #25
    16 rate up comment 9 rate down comment
    Бате Гойко ( преди 2 години )
    Кой ще се изсипе да си купи този пургатив? То бива, бива грозотия, ама че чак толкова...
  • #24
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Оптимист ( преди 2 години )
    Нещо да се произвежда, малко оптимизъм бе хора. Няма да мръднем ако не призвеждаме нещо. Ние ще я правим няма да ги копуваме какво я смятате колко ще струва. По скоро няма работници. Не идват тук, няма значение от каде са, да ни я продават. Искат да върви производство и да им е евтино. Щом правят заводи в няколко държави ще търсят най изгодното. Ел. коли са бъдещето това е голям шанс и сигурно ще се издъним. Явно никои нищо не иска да прави кото чета коментарите.
  • #23
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Сори, но тази концепция в България няма почва. Българите нямат пари за два автомобила в гаража. Тоест когато се купува автомобил се купува автомобил с който едновременно да караш и в града и да можеш да стигнеш до морето. Освен това в България няма субсидии от по 6 до 9 хиляди евро като в Германия и цената за българските потребители се получава абсурдно висока. А и извън България конглокенцията в сегмента е огромна - Дачия, Рено, Опел, Фиат, Шкода.. всички имат малки електромобили на сходни цен ...
  • #22
    18 rate up comment 2 rate down comment
    м дааа ( преди 2 години )
    чета че щели да осигурят няколко хиляди работни места!? и въпросът ми е : Имали толкова хора в работоспособна възраст в Ловеч , които могат да отговорят на дори минимални изисквания относно обща грамотност - приемайки че обучението ще е за сметка на фирмата.
  • #21
    15 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Доколкото знам, тези са фалирали в една нормална държава и дойдоха тук да цоцат народа ни. Какъв е тоя стимул над 30 милиона, да си ходят в албания да си правят бизнес