IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10 неща, които трябва да знаете за "българския" електромобил e.GO

Милиардерска фамилия от Северна Македония осигурява капитала за инвестицията

Министърът на икономиката Кирил Петков и председателят на борда на директорите на Next.e.Go Mobile Али Визваеи подписаха меморандум за строителството на завод за електрически автомобили в Ловеч. Инвестицията на германския стартъп ще е на стойност 140 милиона евро.
 
   
е.GO, Ловеч, Кирил Петков
Министър Кирил Петков пред визуализация на бъдещата фабрика в Ловеч. Снимки КОЛЕЛА
  
    
На един от терените на бившия завод "Балкан" в Ловеч ще бъде изградена свръхмоделна фабрика за електромобили от бранда e.GO, с капацитет до 30 000 коли годишно, уточни Визваеи. Българската държава е гарантирала определени стимули за инвеститора (на стойност около 34 млн. евро), но те ще са достъпни на два отделни транша едва след изпълняването на определени условия - производството на първия автомобил във вече готовата фабрика, и производството на 20-хилядния автомобил, подчерта министър Петков. Според него така средствата на данъкоплатците са защитени.
 
  
e.GO Life Cross
Моделът Life Cross, който ще се прави в Ловеч. Снимка РАДОСЛАВ СЛАВЧЕВ
   
   
Според д-р Улрих Херман, главен изпълнителен директор на e.GO и професор в Аахенския университет, стартът на производството в Ловеч е предвиден за началото на 2024 година. В самата фабрика при пълно натоварване ще бъдат създадени над хиляда работни места, а непряко - още до четири хиляди, смятат германците.
   
    
10 неща, които трябва да знаете за Next.e.GO (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #31
    2 rate up comment 0 rate down comment
    гост ( преди 4 месеца )
    до коментар 28 ! Виждал ли си цените на Фолксваген Е ъп и Смарт ??? Както и на другите в тоя клас ?? Между другото и показателите им не са по-добри , а нямат каросерия без нужда от боядисване дори след години . Ако чакате някой да направи някакъв "Голф" за 5 000 специално за да си го купите , няма да дочакате !!
  • #30
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Емил ( преди 4 месеца )
    Това извращение не може да стъпи на малкия пръст на Dacia Spring, какво остава да се състезава с истинските автомобили. Концепцията на пичовете е ***. Ако ще правят такава повръщня трябва да се целят в ценови диапазон под 10 000 евро. Никой не е толкова голям еколог, че да си купи това нещо.
  • #29
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Без значение ( преди 4 месеца )
    Само не ми е ясно от къде ще намерите над 1000 човека за тези работни места. Толкова в България не можете да съберете
  • #28
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Хъмм ( преди 4 месеца )
    Обявената цена за този автомобил е абсурдна, а същевременно казват 20% разходи спрямо конвенционалните автомобили.68 Млн лв помощ от държавата (почти 50% от цялата инвестиция), нещо мирише на източване.Дано да греша.
  • #27
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ще се продават и то много - като забранят дизеловите и бензиновите коли в градовете (което е неизбежно), всеки ще търси такива.
  • #26
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Бате Гойко ( преди 4 месеца )
    Кой ще се изсипе да си купи този пургатив? То бива, бива грозотия, ама че чак толкова...
  • #25
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Оптимист ( преди 4 месеца )
    Нещо да се произвежда, малко оптимизъм бе хора. Няма да мръднем ако не призвеждаме нещо. Ние ще я правим няма да ги копуваме какво я смятате колко ще струва. По скоро няма работници. Не идват тук, няма значение от каде са, да ни я продават. Искат да върви производство и да им е евтино. Щом правят заводи в няколко държави ще търсят най изгодното. Ел. коли са бъдещето това е голям шанс и сигурно ще се издъним. Явно никои нищо не иска да прави кото чета коментарите.
  • #24
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Сори, но тази концепция в България няма почва. Българите нямат пари за два автомобила в гаража. Тоест когато се купува автомобил се купува автомобил с който едновременно да караш и в града и да можеш да стигнеш до морето. Освен това в България няма субсидии от по 6 до 9 хиляди евро като в Германия и цената за българските потребители се получава абсурдно висока. А и извън България конглокенцията в сегмента е огромна - Дачия, Рено, Опел, Фиат, Шкода.. всички имат малки електромобили на сходни цен ...
  • #23
    17 rate up comment 2 rate down comment
    м дааа ( преди 4 месеца )
    чета че щели да осигурят няколко хиляди работни места!? и въпросът ми е : Имали толкова хора в работоспособна възраст в Ловеч , които могат да отговорят на дори минимални изисквания относно обща грамотност - приемайки че обучението ще е за сметка на фирмата.
  • #22
    14 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Доколкото знам, тези са фалирали в една нормална държава и дойдоха тук да цоцат народа ни. Какъв е тоя стимул над 30 милиона, да си ходят в албания да си правят бизнес