IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 неща, които трябва да знаете за "българския" електромобил e.GO

Милиардерска фамилия от Северна Македония осигурява капитала за инвестицията

Министърът на икономиката Кирил Петков и председателят на борда на директорите на Next.e.Go Mobile Али Визваеи подписаха меморандум за строителството на завод за електрически автомобили в Ловеч. Инвестицията на германския стартъп ще е на стойност 140 милиона евро.
 
   
е.GO, Ловеч, Кирил Петков
Министър Кирил Петков пред визуализация на бъдещата фабрика в Ловеч. Снимки КОЛЕЛА
  
    
На един от терените на бившия завод "Балкан" в Ловеч ще бъде изградена свръхмоделна фабрика за електромобили от бранда e.GO, с капацитет до 30 000 коли годишно, уточни Визваеи. Българската държава е гарантирала определени стимули за инвеститора (на стойност около 34 млн. евро), но те ще са достъпни на два отделни транша едва след изпълняването на определени условия - производството на първия автомобил във вече готовата фабрика, и производството на 20-хилядния автомобил, подчерта министър Петков. Според него така средствата на данъкоплатците са защитени.
 
  
e.GO Life Cross
Моделът Life Cross, който ще се прави в Ловеч. Снимка РАДОСЛАВ СЛАВЧЕВ
   
   
Според д-р Улрих Херман, главен изпълнителен директор на e.GO и професор в Аахенския университет, стартът на производството в Ловеч е предвиден за началото на 2024 година. В самата фабрика при пълно натоварване ще бъдат създадени над хиляда работни места, а непряко - още до четири хиляди, смятат германците.
   
    
10 неща, които трябва да знаете за Next.e.GO (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #10
    19 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Перачница за еко квоти тия коли са непродаваеми
  • #9
    20 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "Производствените разходи са едва около 20 на сто от тези на компании като Tesla например." => И тогава защо цената на завършеното "изделие" ще е толкова висока? А-а-а, да, сетих се - от алчност, най-важният двигател на човешкия "прогрес". Хайде сега да помислим: кой от нас ще даде 22К евро за две места, без багажник, със 150 км пробег при липса на мрежа от зарядни станции (за България - нали не се залъгваме, че този въпрос ще бъде решен бързо в нашата татковина)? Е, ми никой. А в чужбина..?
  • #8
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Jm ( преди 3 години )
    Фирма от Аахен с 370 служители... Вие шегувате ли се?
  • #7
    24 rate up comment 2 rate down comment
    И най-важното ( преди 3 години )
    Което трябва да знаете - завода в БГ ще е 4 ти на фирмата, до 2023 трябва завода в Аахен да работи на пълен капацитет - около 20 000коли годишно + завода в Мексико - 20 000 годишно и 2022г завода в Гърция - 20 000 коли годишно!Ако някой вярва, че от тая градска трошка на цена над 20 000 Евро ще се продат над 60 000коли годишно и ще имат нужда от завод и в БГ, да ляга на най-близките жп релси!Меморандуми, глупости, всичко е вдигане на пара за пред инвеститорите!!! Една кола няма да излезе от БГ!!
  • #6
    20 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Що ли нещо ми напомня на оня "спасител" на ФК Левски.....
  • #5
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Поредната перачниница ще бъде построена на терен на олигарсите Домусчиеви в Ловеч. Очевидно е лазенето и хвърлянето в краката на новите управляващи с цел да се откупят и да се забрави за прегрешенията им. Тия смехоранковци трябваше да правят фабрика в Гърция, но не се получи. Пари от държавата не могат да лапнат защото тиквата обра бостана
  • #4
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Мурафет ( преди 3 години )
    Идеята е че измислената подставена фирма от РСМ трябва да ни накара да сведем глави за приемането на РСВ в ЕС
  • #3
    20 rate up comment 4 rate down comment
    джъст -А- мен=BMG! ( преди 3 години )
    Спряга се, цената на туй псевдо-чудо на Джърманската техника да струва над 25 хилки в ЕВРОСи; а пък аз се питам, за какво да си го купува човек, след като само след 2 годин чисто нова ТЕСЛА /и то с двойно по-дълъг пробег км/ ще бъде достижима за официално обявената очаквана цена в размер на... само 23 хиляди ЕВРОСи!!!
  • #2
    25 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ле ле ама той автомобила ще с купе от полимер, тоест пластмаса. Това да не е наследник на Трабанта, които беше от велпапе/картон? Малко скъпичък за пластмасов автомобил ми се вижда.
  • #1
    15 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И каква е цената на този шедьовър? За мен към този момент Дачия Спринг няма конглокенция. Щом и аз се замислям.