IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето коя е компанията, която ще прави електромобили в България

Германската Next.e.GO ще възроди легендарния завод "Балкан", има договор за продажба на квоти за емисии

Германският стартъп Next.e.GO Mobile е компанията, за която икономическият министър Кирил Петков обяви, че ще произвежда електрически автомобили в България. Това ще е втора инвестиция на компанията на Балканите, след като миналата година тя сключи договор и с гръцката Агенция за инвестиции и търговия за изграждане на фабрика в южната ни съседка.
  
   
e.GO заводи, Аахен, Гърция
 Фабриката на компанията в Аахен, Германия
   

  
Все още няма официална информация за размера на инвестицията у нас. По неофициални данни става дума за 140 милиона евро, като вероятно предприятието ще се изгради на терена на бившия завод "Балкан" в Ловеч, приватизиран от братя Домусчиеви.
 
  
е.GO, Гюнтер Шу, Улрих Херман
Основателят на компанията проф. Гюнтер Шу и новият главен изпълнителен директор проф. д-р Улрих Херман
   
    
Next.e.Go e наследник на e.GO Mobile - стартъп за производство на градски електрически модели, създаден от професора от Аахенския университет Гюнтер Шу през 2015. Компанията разполага със своя фабрика в Роте Ерде край Аахен и с няколко търговски центъра в различни германски градове. Две непредвидени събития обаче объркаха плановете й - първо продажбата на Opel на PSA, която й попречи да ползва договорените компоненти от германския бранд, и после мерките срещу коронавируса през миналата пролет, принудили я да спре производство.
 
  
e.GO магазин, Бон
 Шоурум на e.GO в Бон, Германия
   
    
През юли миналата година е.Go обяви несъстоятелност и след това се пререгистрира като Next e.GO, с водещо капиталово участие на инвестиционната компания nd Group. Най-силният коз на Next.e.GO e, че тя вече има и сключен договор за "емисионен пул" с голям производител на автомобили - тоест ще му предоставя своите неизползвани квоти за вредни емисии срещу заплащане.
  
   
e.Go Life Sport, електромобил
 Концептът e.GO Life Sport, показан в Женева преди година. Повече за моделите на компанията вижте в галерията под статията    
     
    
Името на този производител все още е тайна, но договорът влиза в сила още след Нова година и гарантира твърди приходи за Next.e.GO в близките няколко години.

Масовото производство на електромобили в Аахен вече стартира, а заводът в Гърция трябва да заработи през 2022. Година по-късно трябва да тръгнат поточните линии и в България.


Ето какви автомобили ще произвежда Next.e.GO (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    pepi ( преди 2 години )
    А във ВИДНИ кога, КОГА, кога? Съсипахте го тоя град!
  • #33
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Еко министър ( преди 2 години )
    ***, само хабят суровини
  • #32
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Койчо ( преди 2 години )
    Некъф пък щял да се нареди на опашаката хахаха. Това да не ти е Айфон бе момче. Има да висиш клюна пред банките за кредит и после баща ти да ти плаща малоумията за 50000 за сешоар.
  • #31
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пак в Ловеч, наблизо е Баховица, тия за *** ли ни взимат, че това е поредната измама. Провалите на българското автомобилостроене - Булгаррено в Пловдив, Ровер във Варна, Греатуол в Баховица. С завода в Баховица Гриша Ганчев източи КТБ. Тия смешници ще точат от въглеродни емисии. Страшни инвеститори и превъзбуден министър на икономиката. Само с ентусиазъм не става -трябва и пипе. Бизнес средата е токсична
  • #30
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Дим ( преди 2 години )
    "Големия" призводител,както го рекламира министъра се оказа, че е произвел всичко на всичко 100бр до момента!Основната им игра е да търсят европейски и държавни субсидии за уж иновативно производство и да продават нулеви емисии на производителите на коли с ДВГ!В БГ нямаме кадри едни километражи да произвеждаме без да връщат 60% от продукцията за отстраняване на дефекти - справка фабриката в Пазарджик - тръгна ли сме коли да правим! Ще източат едни пари и ще правят по 100бр на година!!!
  • #29
    6 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Ако няма субсидия за ел. колите поне 6-7000 евро, в БГ няма да станат масови поне докато цените им не се изравнят с тези на ДВГ-тата! Това се счита че би могло да стане към 2025г.! Разглеждайки плана за възстановяване, който се обсъжда от известно време от правителството и НПО-тата, не виждам такава субсидия за близките години, така че БГ-то ще е пак на опашката на Европа при навлизането на електрическата мобилност!
  • #28
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И от къде ще дойдат тези 5-6 хил помощи ? От данъците дет втора година не плаща туристическия отрасъл или от заплатите по 500лв?
  • #27
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Рено ентусиаст ( преди 2 години )
    Тия са тотални мошеници имаше скандал с тия преди така че нищо не очаквам и знам че ще е по зле и от Грейт Уала в Баховица
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако производството се реализира и коли тръгнат към пазара и отделно държавата въведе някакви помощи при покупката им, мисля че доста хора ще се възползват. При цена от 16 000 евро и помощ от 5 или 6 хил.евро се нареждам и аз на опашката.
  • #25
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всичко е точно, Бате Бойко шеф охрана - с висши образование иеф на Ипон еооод