fallback

Край! Германия окончателно спря субсидиите за електромобили

Берлин е пръснал 10 милиарда евро, за да налага колите на ток, изпълнил е 14% от целите си

Германия ще прекрати предсрочно програмата за субсидиране на електрически автомобили, обяви официално икономическото министерство във федералната република. От началото на субсидирането през 2016 до момента страната е пръснала над 10 милиарда евро, за да подтикне гражданите си да преминат на електрическо задвижване. Програмата обаче даде път на много злоупотреби, а сега нуждата от съкращаване на разходите в бюджета за 2024 окончателно слага точка на щедрите помощи.         Канцлерът Олаф Шолц обеща подкрепа на автомобилните производители по време на автосалона в Мюнхен тази есен, но след решението на Конституционния съд не може да изпълни обещанието си          Правителството на Олаф Шолц се надяваше да закърпи дупките в бюджета си за електромобили и други зелени инициативи, като използва 60 милиарда евро, заделени за справяне с пандемията и останали неизразходвани. Германският Конституционен съд обаче обяви това за противоконституционно.

Допреди решението на съда Шолц смяташе да остави субсидията за електромобили до края на 2024 година. Онези, които са кандидатствали и са били одобрени до миналия петък, ще си получат парите, но от днес приемането на нови кандидатури по програмата е преустановено.

По програмата, приета още по времето на Ангела Меркел, чистите електромобили и колите с водородни горивни клетки се спонсорираха с по 9000 евро, а плъг-ин хибридите - с по 6 750 евро. Ако цената им надхвърля 40 000 евро, субсидията се намаляваше съответно на 7500 евро за електромобил и 5625 евро за хибрид.        Похарчените от 2016 година насам над 10 милиарда евро са докарали броя на електромобилите по германските пътища до 2.1 милиона - по-малко от една шеста от планираното         Решението за спиране на субсидиите предизвика доста гневни реакции. "Конкурентността на автомобилните ни производители сега ще бъде жестоко увредена", писа анализаторът Фердинанд Дуденхьофер. Според в. Handelsblatt сега обявената цел от 15 милиона електромобила по улиците до 2030 изглежда неизпълнима. "Тази цел беше смятана досега за силно нереалистична. Сега е напълно илюзорна", писа изданието. В момента електромобилите в Германия са около 2.1 милиона, или около 14% от планираното.        

 

fallback
  • #52
    Гост ( преди 10 месеца )
    Гост до Лудория.Точно така.Освен ,ако нямаш ФЕЦ на колела и да ги местиш.Теслю мити4ен дава моментни стойности на производството на ФЕЦ,ние да не ядем доматите с колците.
  • #51
    Лудория до Гост ( преди 10 месеца )
    Всъщност грее точно толкоз, ама на различните страни на планетата ни. Ясно е, че си имал предвид, че не грее толкова часове върху панелите на едно място и това е точно така. Но като цитат изглежда малко странно, но това е защото сега уча детето точно това...
  • #50
    Гост ( преди 10 месеца )
    До 48.Мити4ен,спри да ми цитираш моментни стойности на производството на ФЕЦ.Слънцето не грее 24 часа в денонощието.
  • #49
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Ето какво е писала официално Тесла, но можеш да погледнеш и другите икономически медии за тяхното мнение. Говорим за момент, според който ако не са били тези пари, Тесла щеше да бъде име на учен и фалирала фирма за прозиводство на електрически автомобили. След това не съм чел, защото не ме е интересувало. Но по онези години се интересувах от оцеляването заради кризата... https://***.tesla.com/blog/tesla-gets-loan-approval-us-department-energy
  • #48
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Ето и статията на български за да си я прочетете, че преди това беше google translate от оригиналната статия, А тинтираминтери да вярва на стъкмистиката на Боян Рашев: ВЕИ са задоволили 52% от енергийните потребности в Германия през 2023 г.Останалите 50 на сто могат да се постигнат, ако политиците продължат постоянно да премахват всички препятствия пред възобновяеми източници на енергия, заявиха от Германската асоциация за енергийна и водна промишленост18 декември 2023
  • #47
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Последно за или против субсидиите си? Аз си стоя зад думите цитирам "От години ви разправям, че субсидиите са за изравняване на цените и ще се дават докато се изравнят цените с дизелите. Като започнат да се изравнят, кой взел - взел, останалите да го духат. Точно както беше и със субсидиите са фотоволтаици. В началото цената за киловатчас беше 96ст. А преди 3-4 години за последно падна до 12ст(почти пазарна стойност) а оттогава вече няма субсидии за нови мощности. "
  • #46
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Митичен, още ли ти се вижда много цифрата 20 млрд. евро хвърлени на вятъра от ЕС за субсидии за електрички, дето твърдеше, че съм си я изсмукал от пръстите да си подкрепям теориите!" Никога не съм спорил за цифри. Споровете ми с тебе винаги са били принципни. Като например двуличието ти да обявяваш че си против субсидиите, а още в следващото изречение да искаш правителството да ти субсидира 50% от личната инсталация на фотоволтаици на покрива за да имало излишна енергия за синтетични горива.
  • #45
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Това е добро решение, само ако ги няма субсидиите производителите ще се научат да правят евтини електромобили. Сега просто генерират свръхпечалби и не намалят цените.
  • #44
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "сега ако не им излезнат сметките, ще е за сметка на крайните потребители. Защото всички ще се втурнат да помагат на компаниите както винаги. :) Тесла все пак веднъж САЩ я спасиха то фалит." Това е много факторна лъжа и манипулация. Ще те оставя самият ти да разбереш няколкото мита като дадеш повече информация.По моя информация Тесла не е щяла да фалира само веднъж, а много пъти. Но нито веднъж държавата не и помогна. Дори напротив - спряха им субсидиите целенасочено за да фалират!
  • #43
    Лудория ( преди 10 месеца )
    За Франция може да се каже, поне според познати и моя опит с хора оттам, че това е държавата, създала строй най-близо до социализма. Като ми описват правата си, понякога ми се иска да съм се родил там... А инак са прави за дотациите - всички дотираха електричество за сметка на ДВГ, и сега ако не им излезнат сметките, ще е за сметка на крайните потребители. Защото всички ще се втурнат да помагат на компаниите както винаги. :) Тесла все пак веднъж САЩ я спасиха то фалит.
fallback
Последни