На автосалона в Ню Йорк корейският производител на премиум автомобили Genesis, която е част от Hyundai Motor, представи концепцията Genesis X Gran Equator. Атрактивният всъдеход предизвика огромен интерес и изглежда ще се превърне в сериен модел.
За това призна главният творчески директор на Genesis - Люк Донкерволке, според когото производствената версия на този луксозен офроудър скоро може да предизвика някои от големите имена в играта - Land Rover Defender, Lexus GX и Mercedes G-Class.
Genesis вече предлага разнообразна гама кросоувъри и SUV, включително GV60, GV70, GV80 и GV80 Coupe. Към тях трябва скоро да се присъедини и производствена версия на концепцията Neolun, която ще получи името GV90. Дизайнерът на марката обаче вярва, че в порфолиото има място за още модели.
"X Gran Equator е ново потенциално допълнение към гамата, която вече е доста голяма. За няколко години стигнахме до цяло семейство SUV, което скоро ще се сдобие с нов флагман - GV90. Сега въпросът е: как да позиционираме Gran Equator в тази гама? Как да гарантираме, че няма да има припокриване и съответно вътрешна конкуренция между моделите ни?", обясни Донкерволке.
Засега от Genesis не коментират платформата или задвижването на серийния X Gran Equator, но неговите пропорции и характеристики би трябвало да му осигурят сериозни офроуд възможности. И именно това ще го отличава от останалата гама на марката. Някои от елементите на концепцията, като огромните 24-цолови джанти, ще отпаднат, а други ще зависят от задвижването - електрическо, хибридно или ДВГ.
В същото време функции като четирите люка, въртящите се седалки и разделената задна врата могат да влязат в производствената версия. Очаква се, че дизайнерите на Genesis ще запазят циферблатите и физическите контроли в аналогов стил в луксозната кабина, тъй като тези детайли са освежаваща промяна в свят, пълен със сензорни екрани.
"Технически концепцията е напълно осъществима и не очаквам да срещнем големи проблеми по пътя към серийно производство. Въпросът е в търсенето на подобен модел. След като го показахме, много хора се обадиха и питаха "Кога мога да го взема?" Реакцията беше изключително положителна и смятаме, че това е голяма стъпка напред. Този автомобил носи SUV емоция и се връща към офроуд възможностите, които правят тези превозни средства автентични", каза още Донкерволке.
Още снимки на концептуалния SUV - вижте в галерията: