fallback

Край! Германия окончателно спря субсидиите за електромобили

Берлин е пръснал 10 милиарда евро, за да налага колите на ток, изпълнил е 14% от целите си

Германия ще прекрати предсрочно програмата за субсидиране на електрически автомобили, обяви официално икономическото министерство във федералната република. От началото на субсидирането през 2016 до момента страната е пръснала над 10 милиарда евро, за да подтикне гражданите си да преминат на електрическо задвижване. Програмата обаче даде път на много злоупотреби, а сега нуждата от съкращаване на разходите в бюджета за 2024 окончателно слага точка на щедрите помощи.         Канцлерът Олаф Шолц обеща подкрепа на автомобилните производители по време на автосалона в Мюнхен тази есен, но след решението на Конституционния съд не може да изпълни обещанието си          Правителството на Олаф Шолц се надяваше да закърпи дупките в бюджета си за електромобили и други зелени инициативи, като използва 60 милиарда евро, заделени за справяне с пандемията и останали неизразходвани. Германският Конституционен съд обаче обяви това за противоконституционно.

Допреди решението на съда Шолц смяташе да остави субсидията за електромобили до края на 2024 година. Онези, които са кандидатствали и са били одобрени до миналия петък, ще си получат парите, но от днес приемането на нови кандидатури по програмата е преустановено.

По програмата, приета още по времето на Ангела Меркел, чистите електромобили и колите с водородни горивни клетки се спонсорираха с по 9000 евро, а плъг-ин хибридите - с по 6 750 евро. Ако цената им надхвърля 40 000 евро, субсидията се намаляваше съответно на 7500 евро за електромобил и 5625 евро за хибрид.        Похарчените от 2016 година насам над 10 милиарда евро са докарали броя на електромобилите по германските пътища до 2.1 милиона - по-малко от една шеста от планираното         Решението за спиране на субсидиите предизвика доста гневни реакции. "Конкурентността на автомобилните ни производители сега ще бъде жестоко увредена", писа анализаторът Фердинанд Дуденхьофер. Според в. Handelsblatt сега обявената цел от 15 милиона електромобила по улиците до 2030 изглежда неизпълнима. "Тази цел беше смятана досега за силно нереалистична. Сега е напълно илюзорна", писа изданието. В момента електромобилите в Германия са около 2.1 милиона, или около 14% от планираното.        

 

fallback
  • #12
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 9. И какво пречи жената котката и детето? Че и приятелите и работата? Пробвай да си изтриеш facebook да видиш колко часа ще ти се освободят на ден. Работата ми изисква през 15 минути максимум да си поглеждам мейла и viber. Ако там няма нищо хвърлям едно око и тук и отговарям. Работното ми време не е от 8 до 17. Още не е приключило и в момента чакам клиент, който ще пристигне след двайсетина минути. Смяташ ли че да гледам tiktok е по-смислено? От тук научавам доста неща.
  • #11
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Гостенино, и по обяд и през нощта и когато и да било са повече от 3% за които манипулираш. Как според тебе се постигат 50% възобновяема енергия? През деня произвеждат 500% за да компенсират през нощта по твоя начин на смятане със средно аритметично? Последно разбра ли се със себе си, 20 години по 5% дял в микса прави ли 100% или е невъзможно? Щом според тебе 5 по 20% не прави 100% най-вероятно и 20 по 5% пак не прави 100%? Сподели? Не те ли е срам вече дори да заговориш за проценти?
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Швабен зи дойч е в тежка рецесия и няма пари за ел щуротии... парадокса е, че така си самоубива най-важната индустрия и ще стане още по-зле - ама както казват истинските американци GO WOKE - GO BROKE!
  • #9
    до 3 ( преди 10 месеца )
    А защо не си намериш просто приятели, жена, котка или поне някаква форма на личен живот?
  • #8
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Немците са богати, изобщо не им трябват никакви субсидии трябва на пазарен принцип да се определя кое става и кое не, не с помощи.
  • #7
    Гост ( преди 10 месеца )
    Няма субсидии,няма и продажби на електрокари.
  • #6
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,защо даваш данни за произведения ток 13:32 ч.,дай данни за периода от 17 ч. до 7 ч.Май е 0% за 14 часа в денонощието.
  • #5
    carpe_diem ( преди 10 месеца )
    Лошо за 1-годишните електрички в mobile . de
  • #4
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До MythBuster: Служиш безкористно - няма нужда да ти се плаща :)
  • #3
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Допреди решението на съда Шолц смяташе да остави субсидията за електромобили до края на 2024 година." Не знам дали за писане на коментари е необходимо да се плаща но май е редно да взема да получавам хонорар за редактор! Все се налага да редактирам информацията в статиите за да не е подвеждаща. Датата не беше до края на 2024 а до края на 2023 и началото на 2024. Прекратиха програмата само няколко седмици предварително И то от днес за днес без никакво предупреждение! Кой взел-взел, останалите...
fallback
Последни