fallback

Германия ще блокира зареждането на електромобили при нужда

Мрежовите оператори вече ще могат да прекъсват захранването на зарядни станции и термопомпи

Мрежовите оператори в Германия ще бъдат упълномощени да ограничат потока на енергия към домашни термопомпи и зарядни устройства за електрически превозни средства от 2024 г., за да запазят стабилността на мрежата, която страда от хроничен недостиг на инвестиции.         В цяла Европа инвестициите в електропреносни мрежи изостават от това, което е необходимо, докато континентът се ангажира с изпълнението на редица екологични цели, включително при транспорта и енергийната ефективност.

„Времето за издаване на разрешителни за подсилване на мрежата е между 4-10 години и 8-10 години за високо напрежение“, изтъква Европейската комисия във вторник (28 ноември), когато представи нов план за действие за ускоряване на разгръщането на електропреносните мрежи.

Според Кадри Симсон, еврокомисар по въпросите за енергетиката, мрежите трябва да са фактор, а не пречка в прехода към чиста енергия.

В Германия мрежовият регулатор Bundesnetzagentur предприема мерки за ограничаване на електричеството, доставяно на електромобили и термопомпи, за да намали натиска върху мрежата. 

„Вземаме предпазни мерки днес, за да гарантираме, че термопомпите и съоръженията за зареждане на електрически автомобили могат да бъдат свързани бързо и да работят безопасно“, изтъква Клаус Мюлер, президент на федералната агенция за енергийни мрежи.

Мюлер върви по тънко въже: той се стреми да гарантира устойчивостта на мрежата, като междувременно трябва да интегрира 500 000 нови термопомпи всяка година и 15 милиона електромобила до 2030 г., каквито са целите на федералното правителство на Германия.

Неговата агенция вече разполага с нови правомощия да постигне тези цели благодарение на скорошното решение на Съда на ЕС, което подсигурява независимостта на органа.

Занапред 880-те местни мрежови оператора в страната няма да могат да блокират инсталирането на нови термопомпи или домашни зарядни устройства за електромобили в техните зони на обслужване. Вместо това те ще могат да контролират и ограничават притока на ток към устройствата, когато търсенето на електроенергия заплашва да претовари мрежата.

За това време устройствата ще получават ток от 4,2 киловатчаса – с които термопомпите могат да продължат да работят, а електромобилите могат да бъдат заредени за 50-километров пробег в рамките на два часа, изтъква регулаторът. Други домакински устройства няма да бъдат засегнати.

Мюлер споделя, че очаква „интервенциите на мрежовите оператори да бъдат изключение“.

Правилата влизат в сила на 1 януари 2024 г. с двугодишен гратисен период. От 2025 г. Германия иска да отнесе сериозно към силно променливите във времето тарифи за потреблението и да възнагради, когато в мрежата има изобилие от евтина слънчева или вятърна електроенергия.

Дотогава собствениците на термопомпи и зарядни станции ще имат възможността да намалят сметките си със 110 евро до 190 евро, като позволят на местните мрежови оператори да ограничат захранването, когато е необходимо. Ако устройствата са свързани към специален измервателен уред, цените на електроенергията дори могат да бъдат намалени с 60%.    

fallback
  • #49
    ЕС вгз ( преди 11 месеца )
    След години на демокрация се връщаме към времената на спиращия ток. ЕС се завръща към корените си от 18 век.
  • #48
    Az ( преди 11 месеца )
    Ами това няма как да се избегне. Смарт Грид, умна мрежа. Като става всичко на ток и електромрежата естествено кляка. Вместо да им гърмят бушоните или телевизорите, къде къде по-добре е да им намалят климатика или зарядното на колата. Това са най-големите консуматори, които обаче не са критични и могат да бъдад изключени за малко.
  • #47
    До 46 ( преди 11 месеца )
    Само да не стане пуши нервно тоя дет чака да му пуснат тока ха ха ха
  • #46
    PLAID ( преди 11 месеца )
    Който е монтирал Powerwall или китайски LiFePO4 еквивалент - ще кара. Останалото чака с тубите цистерната и пуши нервно.
  • #45
    РУК ( преди 11 месеца )
    "MythBuster ( преди 23 часа )До колкото разбирам.."Абсолютно нищо не си разбрал! Сядай си - ДВОЙКА! Не ти ли писна да коментираш неща които не си разбрал и да разтягаш теории върху неразбирането си?!4 страници коментари, 90% твои! До колкото разбирам си тотален ***!!!
  • #44
    РУК ( преди 11 месеца )
    Кой "плащал" на германците между 110 и 190 евро да се включат demand response?! Какви "умни" електромери за дневна и нощна тарифа и нинам си кво?! Абе аз на теб нали ти казах да не коментираш за Германия и за истински коли!!!! Дреме му на бай Ханс дето е платил една шапка пари за термопомпа дали ще спести 10 евро на месец от demand response! Колкото си слагат в колите и ония кутийки на застрахователите да им следят стила на шофиране срещу 30% по ниска застраховка! Айде разтягай лукуми за Пещера!
  • #43
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Първият етап е че заменят всички електромери в Европа с умни електромери, които ще могат да отчитат не само нощна и дневна тарифа, а ЕРП ще следи консумираната мощност от абсолютно всички електромери в реално време и ще знае точно колко е натоварен всеки трафопост и откъде идва натоварването. Също така ще записва консумацията за всеки час от денонощието за всеки ден от месеца и тази енергия ще се плаща по борсови цени. В бъдеще и такса пренос ще зависи от натоварването на мрежата и трансформатор
  • #42
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Е нали точно това е в смисъла на demand response? Да е невъзможно да претовариш трансформатора, далекопровода или създаването на недостиг на енергия. Особено последното. Всъщност още от време оно, когато нямаше електромобили и термопомпи, виртуалните електроцентрали са осигурявали по този начин допълнителна енергия с помощта на ... бойлери! Сега е по-фешън - вместо да ти спрат бойлера напълно, просто ти намаляват мощността на климатика или зарядното за електромобила, вместо да палят въглища.
  • #41
    Пфа, хаха ( преди 11 месеца )
    "Деманд респонса" и сега го има - като станат много "деманд" маймуните на клона и трансформатора "респонсва" като клекне и напрежението примерно стане 180в и почват да падат защити. Затова ще има ограничаване на "деманда", както ние на село изчакваме бойлера да изключи преди да включим фурната, но в по-голям мащаб, и както 85та година в София. Но, никой не ти пречи да обясняваш, че царят не е гол, а е с нови и много "фешън" дрехи, които са много по-хубави, удобни и функционални от старите му.
  • #40
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Само където на германците им плащат от 110 до 190 евро за да се включат в услугата demand response и им плащат за неудобството, че са им намалили мощността, което те така или иначе не биха разбрали, защото не са си мръднали и пръста. Гост го прави безплатно , като си плаща бензина на същите цени, но за сметка на това губи 260 минути годишно за удоволствието да виси на бензиностанция - повече от половин работен ден. Било му скучно да губи само по 260 сек/год в гаража - по-малко от 5 мин/год
fallback
Последни