fallback

Германия ще блокира зареждането на електромобили при нужда

Мрежовите оператори вече ще могат да прекъсват захранването на зарядни станции и термопомпи

Мрежовите оператори в Германия ще бъдат упълномощени да ограничат потока на енергия към домашни термопомпи и зарядни устройства за електрически превозни средства от 2024 г., за да запазят стабилността на мрежата, която страда от хроничен недостиг на инвестиции.         В цяла Европа инвестициите в електропреносни мрежи изостават от това, което е необходимо, докато континентът се ангажира с изпълнението на редица екологични цели, включително при транспорта и енергийната ефективност.

„Времето за издаване на разрешителни за подсилване на мрежата е между 4-10 години и 8-10 години за високо напрежение“, изтъква Европейската комисия във вторник (28 ноември), когато представи нов план за действие за ускоряване на разгръщането на електропреносните мрежи.

Според Кадри Симсон, еврокомисар по въпросите за енергетиката, мрежите трябва да са фактор, а не пречка в прехода към чиста енергия.

В Германия мрежовият регулатор Bundesnetzagentur предприема мерки за ограничаване на електричеството, доставяно на електромобили и термопомпи, за да намали натиска върху мрежата. 

„Вземаме предпазни мерки днес, за да гарантираме, че термопомпите и съоръженията за зареждане на електрически автомобили могат да бъдат свързани бързо и да работят безопасно“, изтъква Клаус Мюлер, президент на федералната агенция за енергийни мрежи.

Мюлер върви по тънко въже: той се стреми да гарантира устойчивостта на мрежата, като междувременно трябва да интегрира 500 000 нови термопомпи всяка година и 15 милиона електромобила до 2030 г., каквито са целите на федералното правителство на Германия.

Неговата агенция вече разполага с нови правомощия да постигне тези цели благодарение на скорошното решение на Съда на ЕС, което подсигурява независимостта на органа.

Занапред 880-те местни мрежови оператора в страната няма да могат да блокират инсталирането на нови термопомпи или домашни зарядни устройства за електромобили в техните зони на обслужване. Вместо това те ще могат да контролират и ограничават притока на ток към устройствата, когато търсенето на електроенергия заплашва да претовари мрежата.

За това време устройствата ще получават ток от 4,2 киловатчаса – с които термопомпите могат да продължат да работят, а електромобилите могат да бъдат заредени за 50-километров пробег в рамките на два часа, изтъква регулаторът. Други домакински устройства няма да бъдат засегнати.

Мюлер споделя, че очаква „интервенциите на мрежовите оператори да бъдат изключение“.

Правилата влизат в сила на 1 януари 2024 г. с двугодишен гратисен период. От 2025 г. Германия иска да отнесе сериозно към силно променливите във времето тарифи за потреблението и да възнагради, когато в мрежата има изобилие от евтина слънчева или вятърна електроенергия.

Дотогава собствениците на термопомпи и зарядни станции ще имат възможността да намалят сметките си със 110 евро до 190 евро, като позволят на местните мрежови оператори да ограничат захранването, когато е необходимо. Ако устройствата са свързани към специален измервателен уред, цените на електроенергията дори могат да бъдат намалени с 60%.    

fallback
  • #29
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,колко зареждам е мой избор.Дали ще е 20 литра или 2 тона,аз избирам.Докато електрокарите ще зареждат по 50 км, толкова им отпускат,иначе режим на тока.
  • #28
    Тинтири-минтири ( преди 9 месеца )
    Снощи гледах някакво предаване електричката която по документи "гори" 16 кВ на магистрала *** доволните 28 :D вместо 400те км обещан пробег няма и 200 (ако си смел да изцедиш и последния ват). И пристигаш на зарядната и там ток ЙОК! Честито на печелившите. Ами ДРУГАРЕ! Като нещете да правите нови ДВГ ще си поддържам дизеларката - явно, че Европа ще стане като Куба!
  • #27
    Гост ( преди 9 месеца )
    До 11.Мити4ен,за теб само усмирителната риза ти трябва.
  • #26
    Гост ( преди 9 месеца )
    В Германия режим на тока.Бустер,къде е безплатния ток от перки и фотоволтаици?
  • #25
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Гостенино, видяхме Колко си голям математик. Я кажи за колко време всяко денонощие прибираш автомобила в гаража и по колко километра можеш да зареждаш всяка нощ? По моите сметки, сега зареждаш бензин всяка седмица за 35 лв, а с ограничена мощност ще можеш да зареждаш веднъж на две седмици ток за. 9лв , като зареждането ще ти отнеме 10 секунди, вместо 10 минути и 70 лв.
  • #24
    Гост ( преди 9 месеца )
    От 200 км пробега на електрокаристите падна на 50 км.Мити4ния бустер ще пикае по често.
  • #23
    Един ( преди 9 месеца )
    За 8 месеца с електричка ,съм успял да си направя два собствени ФЕЦ ,две зарядни станции и да си зареждам почти всичката енергия от слънцето за изминатите 34000 км до тук ,няма да коментирам ,че си пестя над 1500 месечно ,а инвестицията ще се избие само за няколко години ,в момента сменям и останалите си коли с електрички!
  • #22
    Гост ( преди 9 месеца )
    От 200 км пробега на електрокаристите падна на 50 км.Мити4ния бустер ще пикае по често.
  • #21
    Последния Софиянец ( преди 9 месеца )
    Четейки коментарите разбирам защо наш Пурко е най-зле в ЕС , последен по всичко , но винаги някой го прецаква , та да може Пурко с двете си гънки да живее зле! Ток е имало и ще има , а ДВГ отива в музея ! И никой няма да пита наш Пурко кво иска ( и по-добре ) , щото прогреса си върви
  • #20
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Разбира се че ще има. Доказвал съм го 1000 пъти. Има още днес за 2 милиона електромобила в България. Без да се пипа нищо по електропреносната система и без никакви нови производства. Един електромобил харчи по-малко от климатик. Това достатъчно доказателство ли е че има ток? Със сигурност има повече от 2 милиона климатика и поне още толкова бойлери и тока стига.
fallback
Последни