fallback

Германия ще блокира зареждането на електромобили при нужда

Мрежовите оператори вече ще могат да прекъсват захранването на зарядни станции и термопомпи

Мрежовите оператори в Германия ще бъдат упълномощени да ограничат потока на енергия към домашни термопомпи и зарядни устройства за електрически превозни средства от 2024 г., за да запазят стабилността на мрежата, която страда от хроничен недостиг на инвестиции.         В цяла Европа инвестициите в електропреносни мрежи изостават от това, което е необходимо, докато континентът се ангажира с изпълнението на редица екологични цели, включително при транспорта и енергийната ефективност.

„Времето за издаване на разрешителни за подсилване на мрежата е между 4-10 години и 8-10 години за високо напрежение“, изтъква Европейската комисия във вторник (28 ноември), когато представи нов план за действие за ускоряване на разгръщането на електропреносните мрежи.

Според Кадри Симсон, еврокомисар по въпросите за енергетиката, мрежите трябва да са фактор, а не пречка в прехода към чиста енергия.

В Германия мрежовият регулатор Bundesnetzagentur предприема мерки за ограничаване на електричеството, доставяно на електромобили и термопомпи, за да намали натиска върху мрежата. 

„Вземаме предпазни мерки днес, за да гарантираме, че термопомпите и съоръженията за зареждане на електрически автомобили могат да бъдат свързани бързо и да работят безопасно“, изтъква Клаус Мюлер, президент на федералната агенция за енергийни мрежи.

Мюлер върви по тънко въже: той се стреми да гарантира устойчивостта на мрежата, като междувременно трябва да интегрира 500 000 нови термопомпи всяка година и 15 милиона електромобила до 2030 г., каквито са целите на федералното правителство на Германия.

Неговата агенция вече разполага с нови правомощия да постигне тези цели благодарение на скорошното решение на Съда на ЕС, което подсигурява независимостта на органа.

Занапред 880-те местни мрежови оператора в страната няма да могат да блокират инсталирането на нови термопомпи или домашни зарядни устройства за електромобили в техните зони на обслужване. Вместо това те ще могат да контролират и ограничават притока на ток към устройствата, когато търсенето на електроенергия заплашва да претовари мрежата.

За това време устройствата ще получават ток от 4,2 киловатчаса – с които термопомпите могат да продължат да работят, а електромобилите могат да бъдат заредени за 50-километров пробег в рамките на два часа, изтъква регулаторът. Други домакински устройства няма да бъдат засегнати.

Мюлер споделя, че очаква „интервенциите на мрежовите оператори да бъдат изключение“.

Правилата влизат в сила на 1 януари 2024 г. с двугодишен гратисен период. От 2025 г. Германия иска да отнесе сериозно към силно променливите във времето тарифи за потреблението и да възнагради, когато в мрежата има изобилие от евтина слънчева или вятърна електроенергия.

Дотогава собствениците на термопомпи и зарядни станции ще имат възможността да намалят сметките си със 110 евро до 190 евро, като позволят на местните мрежови оператори да ограничат захранването, когато е необходимо. Ако устройствата са свързани към специален измервателен уред, цените на електроенергията дори могат да бъдат намалени с 60%.    

fallback
  • #9
    Пак за Митето ( преди 9 месеца )
    Ама, Бустъре, нали дори и днес в Европа и България имаше достатъчно ток за всички ел. автомобили по всички земни кълбета? Ама то крушката си имала и опашка май, а? То не било само въпрос да го произведеш някога и някъде тоя ток (например по обяд в пустинята), а е въпрос да го доставиш когато и където е необходим (например в петък вечерта на зарядна станция на отбивката за Стара Загора)? Накрая ще опънеш жици на всяко паркомясто и по тях ще върви ток като за телефон, щото подстанцията е една!
  • #8
    До 3 ( преди 9 месеца )
    А дали пък не е по-добре да ме оставят аз да решавам кога, какво и колко да се зарежда? Тези работи с "облачните услуги" са много хубави... на теория. На практика след 3 седимици като всички се юрнат да пътуват за Коледа изведнъж ще се окаже, че никой никъде няма да ходи. За теб знаем, ти ще започнеш да се запасяваш с ток за коледния воаяж още откъм Никулден и ще го правиш на пресекулки от по 100км за пикaнe.
  • #7
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Тоест ще ти намалят температурата на термопомпата с един градус и ще ти намалят мощността на зареждане на зарядната станция примерно от 18 до 19 в пиковите часове когато мрежата е натоварена и след това ще върнат настройките както са били. Но за сметка на това няма да имат право да ти отказват увеличаване на мощността на партидата, както очевидно правят в момента. Тоест за клиентите всичко е по-добре. По-добре е от отказ и от нищо. Да му мислят операторите.
  • #6
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    До колкото разбирам се отнася само за НОВИ абонати които искат УВЕЛИЧАВАНЕ НА МОЩНОСТТА "Занапред 880-те местни мрежови оператора в страната НЯМА ДА могат да БЛОКИРАТ ИНСТАЛИРАНЕТО на нови термопомпи или домашни зарядни устройства за електромобили в техните зони на обслужване. Вместо това те ще могат да КОНТРОЛИРАТ И ОГРАНИЧАВАТ притока на ток към устройствата, когато търсенето на електроенергия заплашва да претовари мрежата."
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Имате право да нямате права!
  • #4
    Илиян ( преди 9 месеца )
    Направо си е трагикомедия. Почти ме задължиха да си сложа термопомпа преди две години, защото ми предложиха избор между пелети и помпа. Избрах помпата, защото няма зареждане, чистене и т.н. Сега ще ми спират тока когато си искат - ами направо елате да си вземете помпата, върнете ми 40к евро инвестиция и ще се топля на ел. радиатори. Дано ги удари токов удар всичките гении, които са го измислили това.
  • #3
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    И кое му е трагичното и комичното? Че когато цената на тока е висока ти ограничават потреблението, за да не се набутваш? Леко са пропуснали да споменат подробностите Как се случва спестяването. Освен че могат да ограничат зареждането, също така могат да ти включват зарядното когато има излишък от възобновяване енергия и тока е евтин или безплатен. Нещо за което ви говоря от години и става факт в Германия от Нова година.
  • #2
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    "За това време устройствата ще получават ток от 4,2 киловатчаса. " Нов връх в инженерството - ток в киловатчаса. Понякога имам чувството че Гост пише статиите и после коментира и се кълне, че е инженер по ДВГ.
  • #1
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Щеше да е комично, но е направо трагично...
fallback
Последни