Инициативата на Tesla да отвори своята мрежа Supercharger за всички електромобили вече работи. В Европа все повече и повече станции и все повече и повече държави се присъединяват към проекта, което улеснява много собственици на коли на ток. Но не всички.
Повечето притежатели на Tesla, очевидно, предпочитат Supercharger-ите да си бяха останали само тяхна употреба. Проблемът не е в голямото струпване и риска да не си намелят място на станцията, тъй като това беше предотвратено с внимателно управление на достъпа. Истинският проблем е друг.
Електрическите автомобили на други производители са с различно позициониране на порта за зареждане. При някои той е от дясната страна, а при други – от лявата. Може да бъде отпред или отзад. И това предизвиква объркване, когато колата пристигне на Supercharger, тъй като той е проектиран да осигури оптимален достъп до Tesla, която паркира на заден ход, за да зареди.
За да демонстрира колко досаден може да този проблем, потребител на Reddit публикува видео, показващо шофьор в Model 3, който маневрира, за да се закачи за терминала. Там обаче той открива, че зарядното вече се използва от Jaguar E-Pace, чийто порт е от другата страна. И така се налага „да открадне“ конектора, предназначен за друга кола.
В случая една ли някой може да бъде обвинен. Ако Supercharger е достъпен за тези, които имат електрическа кола от какъвто и да е модел, ясно е, че те трябва да се приспособяват към инфраструктурата, предназначена за колите на Tesla, чийто порт е отзад вляво. Има други оператори, които предоставят услугата за зареждане на всички електрически автомобили от самото начало. И при тях самите станции с кабели и връзки за по-лесно адаптивни.
В Tesla досега не са се тревожили за това, но са наясно, че ако искат мрежата им да се използва от всички, ще трябва да се направят промени. Всъщност, те вече са факт, защото следващите Supercharger - V4, които в момента се разработват, ще имат много по-дълги кабели. Истинският въпрос обаче е колко време ще отнеме адаптирането на повече от 40 000 Supercharger, които съществуват? И кога производителите ще постигнат съгласие за определяне на стандартна позиция за позициониране на порта за зареждане?