fallback

Германия ще блокира зареждането на електромобили при нужда

Мрежовите оператори вече ще могат да прекъсват захранването на зарядни станции и термопомпи

Мрежовите оператори в Германия ще бъдат упълномощени да ограничат потока на енергия към домашни термопомпи и зарядни устройства за електрически превозни средства от 2024 г., за да запазят стабилността на мрежата, която страда от хроничен недостиг на инвестиции.         В цяла Европа инвестициите в електропреносни мрежи изостават от това, което е необходимо, докато континентът се ангажира с изпълнението на редица екологични цели, включително при транспорта и енергийната ефективност.

„Времето за издаване на разрешителни за подсилване на мрежата е между 4-10 години и 8-10 години за високо напрежение“, изтъква Европейската комисия във вторник (28 ноември), когато представи нов план за действие за ускоряване на разгръщането на електропреносните мрежи.

Според Кадри Симсон, еврокомисар по въпросите за енергетиката, мрежите трябва да са фактор, а не пречка в прехода към чиста енергия.

В Германия мрежовият регулатор Bundesnetzagentur предприема мерки за ограничаване на електричеството, доставяно на електромобили и термопомпи, за да намали натиска върху мрежата. 

„Вземаме предпазни мерки днес, за да гарантираме, че термопомпите и съоръженията за зареждане на електрически автомобили могат да бъдат свързани бързо и да работят безопасно“, изтъква Клаус Мюлер, президент на федералната агенция за енергийни мрежи.

Мюлер върви по тънко въже: той се стреми да гарантира устойчивостта на мрежата, като междувременно трябва да интегрира 500 000 нови термопомпи всяка година и 15 милиона електромобила до 2030 г., каквито са целите на федералното правителство на Германия.

Неговата агенция вече разполага с нови правомощия да постигне тези цели благодарение на скорошното решение на Съда на ЕС, което подсигурява независимостта на органа.

Занапред 880-те местни мрежови оператора в страната няма да могат да блокират инсталирането на нови термопомпи или домашни зарядни устройства за електромобили в техните зони на обслужване. Вместо това те ще могат да контролират и ограничават притока на ток към устройствата, когато търсенето на електроенергия заплашва да претовари мрежата.

За това време устройствата ще получават ток от 4,2 киловатчаса – с които термопомпите могат да продължат да работят, а електромобилите могат да бъдат заредени за 50-километров пробег в рамките на два часа, изтъква регулаторът. Други домакински устройства няма да бъдат засегнати.

Мюлер споделя, че очаква „интервенциите на мрежовите оператори да бъдат изключение“.

Правилата влизат в сила на 1 януари 2024 г. с двугодишен гратисен период. От 2025 г. Германия иска да отнесе сериозно към силно променливите във времето тарифи за потреблението и да възнагради, когато в мрежата има изобилие от евтина слънчева или вятърна електроенергия.

Дотогава собствениците на термопомпи и зарядни станции ще имат възможността да намалят сметките си със 110 евро до 190 евро, като позволят на местните мрежови оператори да ограничат захранването, когато е необходимо. Ако устройствата са свързани към специален измервателен уред, цените на електроенергията дори могат да бъдат намалени с 60%.    

fallback
  • #39
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Турбо, сегашните купони в Германия са, че на всяко зареждане можеш да пълниш само по половин резервоар, а не целия. Тоест такива като Гост, които така или иначе сипват по 10-12 литра на седмица и пълнят една пета от резервоара, това въобще няма да ги засегне. И разбира се това е евентуална мярка когато системата е пред срив. тоест я се случи веднъж два пъти в годината, я не за няколко часа. А гост всяка седмица се самоограничава.
  • #38
    Турбо ( преди 9 месеца )
    Това ограничение за зареждане на електромобили, ми напомня как през 1990/1991 г. купувахме бензина с купони от бензиностанциите.
  • #37
    анонимен ( преди 9 месеца )
    хахаха еми ту има ту нЕма... взЕми си електричка за да ти е интересен живота.
  • #36
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    От години говоря за Demand response, но очевидно все едно говоря на китайски. Не е трудно да намерите информация какво е то това животно, за което става въпрос в статията!
  • #35
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Щом не си разбрал смисъла на статията, ако останеш без хляб няма да е заради малкия пробег, нещо друго е!
  • #34
    Грета Тунберг ( преди 9 месеца )
    До 33.Предложи на моето гадже многониковия,тук се подвизава с MythBuster.
  • #33
    Бакшиша ( преди 9 месеца )
    Бустер,с 50 км пробег на ток ще умра от глад.
  • #32
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Извинявай объркал съм сметките. Не се сетих че събота и неделя ако не ходиш никъде, за 48 часа можеш да заредиш 1200 км. Страшни ограничения са им наложили на германците. И на всичко отгоре им плащат за услугата всеки път, когато им намалят тока.
  • #31
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Гост ( преди 9 минути )Мити4ен,колко зареждам е мой избор.Дали ще е 20 литра или 2 тона,аз избирам.Докато електрокарите ще зареждат по 50 км, толкова им отпускат,иначе режим на тока." Пак функционална неграмотност, съчетана с техническа неграмотност и липса на образование! Ако автомобилът ти стои 12 часа на нощ в гаража и зарежда 50 км за всеки два часа, ще заредиш за 300 км и ще караш 2 седмици. Тоест всяка седмица ако ти ограничават тока за да няма режим ще можеш да зареждаш 2 000 км.
  • #30
    Гост ( преди 9 месеца )
    До 23.Собсвените зарядни станции да не би да са на колела и да ги разнасяш с електрокара?
fallback
Последни