До скоро CarPlay и Android Auto се възприемаха като приятен бонус, но скорошно изследване показва, че за много хора те вече са задължителен избор при избора на нов автомобил.

Според проучване на американска организация, 55% от потребителите на Apple CarPlay са категорични, че не биха си купили нова ако, ако тя не разполага с технологията за свързване на смартфона им. Сред потребителите на Android Auto делът е по-нисък, но все пак забележим – 36%.
Причината не е толкова в „лоялността към смартфона", колкото в недоверието към стандартния софтуер на автомобилните производители. Когато бяха попитани дали марките ще могат да създадат система на нивото на Apple или Google, 31% отговориха „не", докато други 36% не са сигурни. Всъщност това е мнозинството, което се съмнява в качеството на вградените мултимедийни решения.
Близо половината от участниците в проучването - 49%, са готови да дадат шанс на брандираната система, но 20% казаха, че просто ще продадат колата и ще преминат към друга марка, ако CarPlay/Android Auto бъде изключен. В същото време 28% от потребителите на CarPlay са готови да сменят марката, докато сред потребителите на Android Auto този дял е 19%.
Основната новина беше разпространението по марка. Собствениците на Audi са сред лидерите по отношение на „зависимостта" - 71% казаха, че биха напуснали марката без CarPlay/Android Auto. Резултатът на BMW също е висок - 63%.
В същото време собствениците на Tesla и Dodge са по-умерени - съответно 15% и 11%, смятат тази характеристика за „критична". Шофьорите на GM също се отличават с мнението си - на фона на плановете на компанията да се откаже от поддръжката на CarPlay/Android Auto, 35% от собствениците казват, че са готови да сменят марката, докато други 25% имат съмнения.


0