IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Смартфонът се оказва по-важен от двигателя

Проучване твърди, че 55% от потребителите няма да си купят кола без Apple CarPlay

До скоро CarPlay и Android Auto се възприемаха като приятен бонус, но скорошно изследване показва, че за много хора те вече са задължителен избор при избора на нов автомобил.
 

CarPlay


Според проучване на американска организация, 55% от потребителите на Apple CarPlay са категорични, че не биха си купили нова ако, ако тя не разполага с технологията за свързване на смартфона им. Сред потребителите на Android Auto делът е по-нисък, но все пак забележим – 36%.

Причината не е толкова в „лоялността към смартфона", колкото в недоверието към стандартния софтуер на автомобилните производители. Когато бяха попитани дали марките ще могат да създадат система на нивото на Apple или Google, 31% отговориха „не", докато други 36% не са сигурни. Всъщност това е мнозинството, което се съмнява в качеството на вградените мултимедийни решения.

Близо половината от участниците в проучването - 49%, са готови да дадат шанс на брандираната система, но 20% казаха, че просто ще продадат колата и ще преминат към друга марка, ако CarPlay/Android Auto бъде изключен. В същото време 28% от потребителите на CarPlay са готови да сменят марката, докато сред потребителите на Android Auto този дял е 19%.

Основната новина беше разпространението по марка. Собствениците на Audi са сред лидерите по отношение на „зависимостта" - 71% казаха, че биха напуснали марката без CarPlay/Android Auto. Резултатът на BMW също е висок - 63%. 

В същото време собствениците на Tesla и Dodge са по-умерени - съответно 15% и 11%, смятат тази характеристика за „критична". Шофьорите на GM също се отличават с мнението си - на фона на плановете на компанията да се откаже от поддръжката на CarPlay/Android Auto, 35% от собствениците казват, че са готови да сменят марката, докато други 25% имат съмнения.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 минути )
    Това е вярно и е така поне от 8-10 години, тогава дори някои марки като Тойотка нямаха още Андроид Ауто и си измисляха причини като нещо от сорта на секюрити консърни имали, да бе да.
  • #4
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Почти умни и т.н ( преди 2 часа )
    Това е поколението Г.е.й. Z. Нищо не разбират от автомобили но си мислят че много разбират. Супер колата според тях е голям Айфон на четири колела който ги вози (те не кормуват пък и не могат) насам натам като чувал с картофи докато те (Г.е.й Z) сърфират в Тик Ток и следват Фики в Инстаграм
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    До първия: с една дума, Waze.
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    Забележете кои са най зависими. Феновете на Audi и БМВ. Те определено са със зависимости. Дори към някой субстанции. Изобщо им липсва нещо горе.
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    Според мен повечето потребители не осъзнават, че можеш да слушаш музика и да провеждаш телефонни разговори и без карплей или андроид ауто. Автомобилът може да се свърже с телефона по блутут все едно че е "слушалки с микрофон". Можеш да си пуснеш спотифай и да си сменяш песните (така както някои слушалки позволяват да сменяш песните). За подобни фукнции карплей не е необходим. Какво точно ползват повече от музика, телефон и навигация?