Технологичният гигант Apple най-после представи дългоочакваната актуализация на CarPlay - Apple Car Play Ultra, а първият производител, който я внедри в автомобилите си, беше Aston Martin. Няколко други автомобилни компании обаче решиха да не активират новата функционалност в моделите си. Audi, Mercedes, Polestar и Volvo отказаха CarPlay Ultra, а сега към тях се присъединява и още един водещ производител – BMW.

Германците залагат на собствения си интерфейс
Говорител на BMW потвърди, че компанията „в момента няма планове да интегрира Apple CarPlay Ultra“. Вместо това баварците ще продължат да развиват собствения си потребителски интерфейс iDrive X. Тази система включва панорамен дисплей, който проектира информация върху таблото.
Защо Apple CarPlay Ultra е противоречив?
Стандартният Apple CarPlay по същество е приложение, което работи в рамките на съществуваща операционна система. Прозорецът поема контрола над екрана на информационно-развлекателната система, за да дублира телефона. Apple CarPlay Ultra надхвърля тази функционалност по значителни начини.

CarPlay Ultra поема контрола както върху цифровото арматурно табло, така и върху сензорния екран. Тази функция позволява на потребителите да показват жизненоважни данни за превозното средство върху персонализирани кожи. Производителите могат също така да работят с Apple за създаване на специфични за марката кожи, като беше Aston Martin вече го направи.
CarPlay Ultra също така позволява на потребителите да контролират функциите на автомобила, като ОВК системата на автомобила, директно в CarPlay. Това елиминира разсейването от необходимостта да напускате CarPlay, да правите промени в родната операционна система на автомобила и след това да се връщате.

Apple най-накрая настига конкуренцията
Разрешаването на CarPlay Ultra отстъпва целия цифров компонент – значителна част от потребителското изживяване, на Apple. Някои производители ще намерят това за привлекателно. Aston Martin, например, е малък, независим производител, който не иска да харчи ограничени ресурси за разработване на стабилен, поръчков, технологичен цифров потребителски интерфейс. Спестяването на разходи може да бъде от полза и за масовите производители като Honda или Ford, работещи с по-малки маржове.
Обратната страна е, че много производители на автомобили са инвестирали сериозно в родните си операционни системи. Компании като Mercedes-Benz и BMW искат тези интегрирани системи да предлагат нови функции и да служат като диференциатор между тях и други луксозни марки. Ако индустрията в крайна сметка премине към електрически задвижвания и автоматизирано шофиране, технологиите в превозните средства ще бъдат едно от основните неща, които марките предлагат.

Кои марки получават Apple CarPlay Ultra?
Aston Martin вече го използва, а Hyundai Group също избра CarPlay Ultra за своите автомобили от марките Hyundai, Kia и Genesis. Honda (Acura), Nissan (Infiniti) и Ford (Lincoln) също подкрепя приложението на Apple, това ще направят още Land Rover и Jaguar
Интересното е, че VW Group изглежда има смесени възгледи. Porsche е сред марките, които обещават да внедрят Apple CarPlay Ultra, докато Audi, поне според информациите до момента, е решила да не го използва.


0