IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Toyota се учи от китайци на ефективно производство

Японците преодоляват изоставането си при електромобилите с помощта на BYD

Toyota е сочена като лидер в ефективността на производството на автомобили, но компанията закъсня сериозно с навлизането си при електрическите превозни средства. Въпреки това японският производител обяви доста амбициозни планове за засилване на усилията си в тази област, като те включват голям брой нововъведения.


Toyota bZ3


Сред тях са поточна линия от следващо поколение, която използва автономни автомобили, движещи се сами по по поточната линия, като и сериозен напредък при батериите, който трябва да доведе до пробег от 1600 км през 2028 г. Планът на Toyota е през 2026 г. да пусне нова архитектура, на която да бъдат изградени поне 10 нови превозни средства, задвижвани изцяло на ток.

Оказва се обаче, че всичко това би било невъзможно без китайския производител BYD, който е партньор на Toyota в разработването на изцяло електрическия седан bZ3. В интервю за Toyota Times президентът на новосъздадената BEV Factory на японската компания - Такеро Като, признава, че е останал шокиран по време на бизнес пътуване до Китай.

„За първи път се сблъсках лице в лице с конкурентоспособността на китайските компоненти. В Китай не просто учеха и прилагаха технологии, но също така бързо трансформираха производството. Като погледнах оборудване, което никога не бях виждал в Япония и тяхното най-модерно производство, бях поразен от усещане за криза и разбрах, че ние сме г голяма беда. В същото време обаче започнат да си мисля, че искам да прекарам остатъка от кариерата си в Китай“, разказва Като.

Това усещане за „осъзнаване“ идва, когато Toyota започва да си сътрудничи с BYD за разработката седана bZ3 за китайския пазар. Моделът е базиран на платформата e-TNGA на японския производител, но използва батериите Blade на китайския производител.

„Развитието на електрическия салон беше белязано от постоянна промяна. Особено вълнуващо изживяване дойде пет месеца след като височината и междуосието на автомобила бяха променени, което само по себе си е огромна промяна. Общата височина беше намалена с 25 мм, така че дъното трябва да бъде преработено напълно. В Япония подобно нещо би спряло напълно разработката на модела, но в Китай бързо се справиха с промяната", обяснява Като.

Докато тества bZ3 в Монголия, Като спешно е извикан в Япония от шефовете на компанията Акио Тойода, президент на Toyota, и Коджи Сато, главен изпълнителен директор на компанията. По време на срещата той беше помолен да се върне в Япония и да поеме кормилото на Центъра за развитие на превозни средства, който се занимава с всичко - от планирането до развитието на масовото производство.

Година по-късно Като вече е огромен привърженик на електрическите автомобили, като вярва, че те имат уникални качества и характеристики. И е напълно убеден, че Toyota ще се справи с всички предизвикателства на електрификацията, като голяма заслуга за това има и китайският партньор BYD, от който японците са научили много неща.


0 от 500
  • #2
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 5 месеца )
    Китайците дръпнаха сериозно технологично, особено при евтините желязо-фосфатни батерии. Тойота са решили да ги настигнат, разработвайки желязо-фосфатни батерии с биполярни електроди за по-голяма енергийна плътност. Пирамидални фирмички като Тесла не се и опитват да разработват собствени желязо-фосфатни батерии, а ще разчитат изцяло на китайски доставчици. Въпреки брътвежите на промитите мозъци за "най-голямата вертикална интеграция". Кой е с най-добрата стратегия, времето ще покаже.
  • #1
    6 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    "Година по-късно Като вече е огромен привърженик на електрическите автомобили, като вярва, че те имат уникални качества и характеристики." Имало и умни хора в toyota, и всеки който не е с промит мозък ще стигне до същите изводи. От 10 г. повтарям, че toyota закъснява с обръщането на глокса към електромобили и изоставянето на идеята за водородни автомобили, а чак сега един по един шефовете на toyota си променят мнението и започват да говорят същите неща като мен. Жалко, че има много като Тойода