Проблемите пред Volkswagen продължават да се увеличават, независимо кои са мениджъри, които управляват германската марка. Те афишират сериозни амбиции за бъдещето, но за целта се нуждаят от средства, а такива няма. Компанията на практика обнови цялата си гама, като последният нов модел в нея е VW Tayron, който намали разликата с флагмана Touareg и това се превърна в голям проблем. И не е ясно как той ще бъде разрешен.
В последно време Touareg се превърна в пасив, тъй като продажбите му не са това, което марката очакваше, когато беше пуснат на пазара. Причината е, че е прекалено скъп и клиентите, които са готови да платят сериозни пари за голям SUV просто се ориентират към премиум алтернативи от по-луксозни марки.
Volkswagen вече потвърди, че наследникът на Touareg ще бъде електрически, като плановете на марката не предвиждат това, което правят други производители - удължаване на живота на настоящия модел с ДВГ с помощта на фейслифт. Подобна тактика би спестила пари, но в компанията са наясно, че клиентите най-вероятно няма да приемат подобен вариант и така нещата ще се влошат още повече.
В същото време разработка на нов Touareg с ДВГ не влиза в плановете, но пък VW не се отказва от модел с такива размери. Затова и шефът на компанията Томас Шефер призна, макар и с половин уста, че не е изключено Touareg да изчезне от гамата, а неговото място да бъде заето от Atlas - голям SUV, който на някои пазари се продава под името Teramont.
Новото поколение на Volkswagen Atlas ще дебютира през 2026, възползвайки се от най-новите иновации, с които са оборудвани европейските модели. Той не се продава в Европа, но ако Touareg бъде премахнат, вероятно ще се появи на Стария континент. Още повече, че той е по-голям и се предлага със 7 места, въпреки че е базиран на същата платформа MQB като Tiguan и Tayron. И това ще позволи безпроблемното му производство в почти всяка фабрика на VW в Европа.
Търговският живот на сегашния Touareg ще навърши седем години в средата на април, така че окончателното решение и евентуалното сбогуване с модела може да бъде взето съвсем скоро. А успехът на Atlas в Европа е почти сигурен, стига VW да не се увлечи с цените - 20 000 евро по-малко от Touareg е добра отправна точка.