IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Американци ще помагат на VW за следващия Golf

Деветото поколение на легендарния модел ще се появи след 3 години и ще използва архитектура на Rivian

Следващото поколение Volkswagen Golf, което трябва да се появи на пазара през 2028 година, ще е сред първите автомобили, които ще се възползват от пълния потенциал на новата софтуерна система на фирмата. Тя е продукт на съвместното предприятие с американския EV стартъп Rivian.


ID Golf


Колата от девето поколение, която ще се нарича ID Golf, в момента се разработва и ще бъде първата изцяло електрическа версия на легендарния модел. Автомобилът ще използва следващото поколение SSP EV платформа на Volkswagen Group, която се разработва съвместно с Rivian. Ще се продава заедно със съществуващия Golf (Mk) 8 с двигател с вътрешно горене. Но производството на последния му ще се премести от Германия в Мексико през 2027 година.

Volkswagen Group инвестира над 5 милиарда евро в американската фирма Rivian за ново съвместно предприятие, посветено на разработването на усъвършенствана софтуерна архитектура. Тя е изградена върху системата, използвана в момента в пикапа R1T и R1S SUV на Rivian. Гъвкавата нова архитектура контролира всички ключови функции на автомобила и позволява актуализации "по въздуха", които дори могат да се използват за регулиране на хардуерните настройки.

Производствената версия на новия концептуален градски автомобил ID Every1 (на стойност 20 000 евро) ще бъде първият модел на Volkswagen, който ще използва версия на новата софтуерна платформа, получена от Rivian. Това ще стане през 2027-а.

Преминаването към софтуерно управлявана архитектура ще помогне за намаляване на разходите за разработка и производство на чувствителния към цената автомобил. Техническият директор на Volkswagen - Кай Грюниц, намекна, че решението отчасти е взето, за да се помогне за разработването на Golf (Mk9).

"ID 1 ще бъде първият автомобил с тази архитектура и ще води към ID Golf. Това намалява риска за Golf, защото ще започнем с по-ниска функционалност в ID Every1", обясни Грюниц.

Новата софтуерна система, разработена от съвместното предприятие Rivian-Volkswagen, се нарича зонална архитектура, като всички софтуерни системи са консолидирани в шепа електронни контролни блокове. Те ще заменят множество отделни контролни блокове, какъвто е случаят с настоящите превозни средства. Грюниц каза, че това ще позволи на Volkswagen да предлага различни нива на функции в различни видове автомобили, използвайки една и съща софтуерна система.

„Предимството на тази архитектура е, че може да поставя една, две или три зони в едно превозно средство. Колите в по-ниските ценови сегменти ще се нуждаят само от една зона, докато премиум автомобилът може да се нуждае от три или четири - в зависимост от функциите. Този нов софтуер е много гъвкав и лесно обновяем. Виждаме го вече на пътя в Rivian. Може да предложи нови функции на клиентите дори след като са купили колата си, без дори да имат контакт с тях.Така че това наистина е следващата стъпка“, обясни шефът.

Както беше съобщено по-рано, преминаването към новата SSP платформа ще означава, че ID Golf използва 800V електрическа архитектура. Тя предлага значително по-бързо време за зареждане и по-голяма ефективност от сегашните ID EV. Колата също така ще има повече функции за автономно шофиране. Ще се предлага в GTI и R спортни варианти.

ID Golf също ще бъде един от първите електромобили, които използват новите унифицирани батерийни клетки на Volkswagen. Те са проектирани за около 80% от бъдещите модели на немския гигант. Дизайнът им гарантира по-голям капацитет и ефективност. Преминаването към унифициран клетъчен дизайн, който Volkswagen Group ще произвежда сам, също ще увеличи икономиите при проиpзвоството.

Немците още не са излезли с официални подробности за ID Golf, но шефът на дизайна Андреас Минд потвърди пред Autocar, че неговият екип работи върху модела. "Участвах в проектирането на Golf Mk6 и Mk7 и съм навътре в историята на този модел. Виждам много шансове за бъдещето. Добри неща, които могат да се случат. Golf е специално нещо за Volkswagen. Това е марка сама по себе си. Има много  възможности, но не мога да кажа повече сега“, отсече Минд.


ID Golf


Концепциите ID Every1 и ID 2All, които ще видим в производство следващата година, показват нов дизайнерски език, но и традиционните черти на Volkswagen. В резултат на това е вероятно ID Golf да запази много от ключовите стилови характеристики на съществуващата версия.

Отначало новият ID Golf ще се произвежда заедно с близък до него модел, базиран на SSP, в основния завод във Волфсбург. Като част от голям план за намаляване на разходите, който ще включва значителни съкращения на работни места, Volkswagen Group обновява голяма част от плановете в Германия. Те предвиждат производството на съществуващия Mk8 Golf да бъде преместено в  завода на компанията в Пуебла, Мексико. Дори да бъде заместен от електрически модел, промяната е огромна. Все пак символът на VW се прави неизменно във Волфсбург от появата на първото поколение през 1974 година. 

Volkswagen вече намекна, че продажбата на съществуващи ДВГ и хибридни модели може да бъде удължена, докато има търсене от страна на клиентите Предшественикът на Golf - Beetle, също се произвеждаше в Мексико. Последната версия слезе от производствените линии там през 2003-а или близо 30 години след прекратяването на производството му във Волфсбург. В момента Puebla се правят моделите Jetta, Tiguan LWB и Taos.
 

 

0 от 500