IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко изкарва батерията на VW ID.3 след 100 000 км?

Проведеният в реални условия тест от ADAC показа впечатляващ резултат

Volkswagen ID.3 получи одобрение от германската ADAC, най-голямата автомобилна асоциация в Европа, след като беше подложен на дългосрочен тест 100 000 км, продължил две години и половина. Инженерите от тестовия и технологичен център на ADAC в Ландсберг ам Лех са използвали за изпитанието Volkswagen ID.3 Pro S и са остановили, че високоволтовата акумулаторна батерия с капацитет 77 киловатчаса – налична във всеки модел ID – все още има нетен капацитет от 93 процента и не показва аномалии след 100 000 км пробег. Това е далеч над 70-те процента, които VW гарантира като част от гаранцията за новия си автомобил за осем години или 100 000 мили шофиране.


VW ID.3 ADAC


ADAC казват, че техните изпитатели не са щадили батерията и често са я зареждали до 100 процента в DC станции за бързо зареждане, за да достигнат границата от 62 000 мили възможно най-бързо. Volkswagen препоръчва бързо зареждане до 80 процента, за да благоприятства дълготрайността на батерията.

Това е първият по рода си тест на ADAC с автомобил от семейството ID на Volkswagen. Между тестовите шофирания ID.3 е многократно проверяван от инженерите на ADAC. Асоциацията разгледа осем основни критерия и повече от 300 подкритерия, вариращи от технология и безопасност до начин на работа, лекота на работа и въздействие върху околната среда.

Една от препоръките на ADAC към собствениците е винаги да инсталират софтуерни актуализации. По време на теста за издръжливост Volkswagen ID. 3 е получил няколко софтуерни актуализации, една от които увеличава мощността на зареждане до 170 kW.

Освен коригирането на грешки, актуализациите са дали положителен ефект върху разхода на електроенергия и пробега По-специално се казва, че новият софтуер значително е подобрил консумацията на енергия на къси разстояния и зимни температури от 0-5° С.

0 от 500
  • #38
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 37 ( преди 6 месеца )
    Да, долу горе е толкова. Средна консумация в реални условия 18-19kWh на 100км. От центъра на София до Слънчев Бряг е около 415км. Би трябвало да стигнеш с едно зареждане и едно междунно спиране все пак да не рискуваш да точиш батерията до нула. Но пак нямаш същото удобство като дизела. Не можеш лесно да променят планиран маршрут и да се отклоняваш в райони където няма зарядни станции. Аз лично не се наемам да пътувам на дълго разстояние извънградско с електричка. В чужбина пък абсурд.
  • #37
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 35 ( преди 6 месеца )
    Лъжа. Тесла със 72 кВтч стига от Цариградско до Слънчев бряг с едно зареждане и дори малко остатъчен заряд. Спиш ти, или по-точно проспиваш революцията, която е неизбежна.
  • #36
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 34 ( преди 6 месеца )
    Лъжа. Колите, които се внасят в БГ, са на 300-350 хил. с превъртян км на 120-150 хл. И това включва VW, които все още са най-продаваната кола на старо в БГ, след което се карат още поне 100 хил. Т.е. твоята лъжа грешни поне наполовина.
  • #35
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Значи със чисто нова Тесла със 100 KWh батерия едвам отиваш до морето. А тия по малките коли ще трябва да спиш по пътищата. До морето ще ходиш с преспиване.
  • #34
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 6 месеца )
    Че какво са 100 000 км? Те в България колите идват на 200 000км и тук им навъртат поне още толкова преди да отидат за скрап. А това VW на 200 000 вече ще е мъртвец. Ще става само за градско да ходиш до магазина и до работата с него.
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 28 ( преди 6 месеца )
    Като идва края на 70-те, обаче, американците свалят драстично качеството и пускат чупливи, недоказани 4-цилиндрови заради петролната криза. Заедно с постепеното покачване на качеството на японците, изведнъж се оказва, че японските са ОТНОСИТЕЛНО по-дълговечни. Тогава маркетингът започва да бълва. За Европа, той никога не е хващал дикиш, защото никога не е бил верен.
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 28 ( преди 6 месеца )
    От много десетилетия, маркетингът на японците е 1) Насочен на 90% към американския пазар; 2) Залага изключително на икономичност и дълговечност. Обяснението е просто. Когато навлизат на американския пазар, нямат модели да се изправят срещу огромните, комфортни и мощни американски крузъри. Гонят бедните и мигрантите, коиото се интересуват от икономичност. Дълговечността се появява по-късно - всъщност, първото десетилетие-две японските се доказват като изключилтено чупливи.
  • #31
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 28 ( преди 6 месеца )
    Митът за японското (а той наистина е мит), се дължи на сравнението им с американското автомобилостроене. 80 и 90-те години за него са най-лошите - наистина правят пълни външни тоалетни - което е доста ниска летва за сравнение. Сравнението с Европа, от друга страна, е напълно необосновано. Все едно да сравняваш джанка с едра, сочна и сладка праскова. Доказателство за това е, че Европа по онова време е третостепен пазар за японците - моделите им просто не са конкYрентни и те го знаят отлично.
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    До 30. Говорим за надежност във времето. Ако бъдем обективни, без да съм 100% сигурен но ми се струва че повечето оцелели 25-годишни автомобили са японски. Възможно е да греша и държа да отбележа че изказвам лично наблюдение" от терасата" както казват антиелектриците.
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    До 29. Това много добре го знам но съм описал мисленето на антиелектриците. Сравняват кон с кокошка. Например сравняват своя автомобил с една Тесла която за осем години гаранционно е сменила осем двигателя и три батерии. А те гордо ме разказват за последните осем години какво са сменили под техните автомобили, без да споменават че оназите са я е изминала 1,6 милиона километра.