IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ADAC доказа „лудостта“ на цените на новите коли

В един от сегментите поскъпването за 5 години е с цели 44%

Почти всичко поскъпва значително в наши дни. Независимо дали разглеждате сметката си за комунални услуги или последната касова бележка от супермаркета, цените изглежда вървят само в една посока - рязко нагоре. И автомобилите няма как да направят изключение, като при тях поскъпването спокойно може да бъде определено като „шоково“, твърдят от Германския автомобилен клуб (ADAC).


нови автомобили


Проучване на експертите от организацията сравни цените на новите автомобили през 2017 г. с тези през 2022 г. и установи, че за този период поскъпването в един от сегментите е достигнало 44%. Преди 5 години средната цена на предлаганите на пазара в Германия нова кола е била 44 908 евро, а през юли 2022 г. тя вече е 53 525 евро, което е около 19%. В същото време инфлацията за Германия за същия този период е 8%.

Според ADAC, най-голямо процентно увеличение има в ниските класове. При тях цените на новите автомобили са се повишили с 44% за малките коли. За средните класове поскъпването е около 30%, като това се дължи на въвеждането на нови задължителни стандарти за асистиращи системи. Това не влияе кой знае колко върху моделите от среден и висок клас, защото при тях повече от тези системи от години са част от серийното оборудване.

Има и други причини за поскъпването - като проблеми с доставките на оборудване, липсата на полупроводници и поскъпването на материалите. Това, което се отчита от ADAC, е че производителите премахват от гамата си най-евтините варианти на модели с малко оборудване и слаби двигатели. Посочва се, че само преди година Volkswagen Golf с 90 к.с. е можело да бъде поръчан като базов модел на цена от 20 700 евро. Сега се предлага само със 130 к.с. за 29 560 евро.

При Fiat Tipo разликата е още по-сериозна. През май 2021 г той е бил наличен със 100 к.с. на цена от 17 490 евро. Вече се предлага само в хибридна версия със 130 к.с. на базова цена от 28 490 евро.

Друга причина за поскъпването на новите коли е преминаването към изцяло електрическо задвижване. Експертите на ADAC забелязват, че цената на електрическите превозни средства се увеличава след въвеждането на държавни бонуси при тяхната покупка. Сега се стига дотам, че електрическото Renault Twing струва два пъти повече от варианта с двигател с вътрешно горене.

Като пример се дава и случващото се по-високия ценови сегмент. Там, например, електрическият Ford Mustang Mach-E в рамките само на една година е поскъпнал с около 10 000 евро - с непроменено оборудване от 46 900 евро до 56 500 евро.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    nikoi ( преди 1 година )
    После пак ще ревнат няма продажби, ще фалираме, спасявайте ни с държавни пари...
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Тони ( преди 1 година )
    Не е само до системите. Януари 2020 купих Шкода Супърб. Абсолютно същия, след отстъпка, е с 10к нагоре. Това са почти 20%, като колата не е мръднала като оборудване и екстри.Колкото и всичко да е поскъпнало, разликата е доста сериозна.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ггг ( преди 1 година )
    Мазда сх30
  • #10
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 1 година )
    А колко могат да издържат без клиенти.Ако замре търговията и не смъкнат цените са обречени на фалит. Китайците само това чакат. Неизбежно е!
  • #9
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Гошко ( преди 1 година )
    Карам си колицата на 26 годинки и к'во да ми пука за нови такива по 50к лева пласмасарии?!??? Щом има кой да им ги купува новите коли на тия цени, да се оправят, няма да ги мисля...
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    AБЕ ( преди 1 година )
    Плащайте и не се обяснявайте!Нали си вдигнахме и нашите цени!И двойни да станат, я пак че си ги купувам по две!
  • #7
    1 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрическите коли не са по-скъпи а напротив по-евтини от реципрочните им варианти с ДВГ. не броя Рено Но примерно чисто нова 3-та серия малката М-ка с 480к.с. започва с цена от 165 000лв. Електрическото М4 с 560к.с. и 550км. пробег започва с цена от 130 000лв. А по-слабото I4 с 340к.с. с 585км. пробег стартира от 115000лв. за тия пари Киа Соренто с 200к.с. дизел, без матрични фарове, защото не се предлагат за модела.
  • #6
    18 rate up comment 10 rate down comment
    Класика ( преди 1 година )
    Като дойде Тръмп ще ги прати при бай Ставри! А тези които лансират електрически коли са екологични престъпници от дълбоката държава! За тях ще има винкели и f- и 29 при бай Ставри!
  • #5
    39 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Както е тръгнало ще си продам Киа-та за повече пари от колкото съм я взел, ама няма да я продам защото едва ли ще мога да си купя друга нова.
  • #4
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    3-ти, колегата 1 е много прав, за ценит в момента. Концентриат се да продават само скъпите конфигурации. Отделно има инфлация, която вдига матеряли, труд.. Ти като сравняваш .. твоята конфигурация на колата или на общо основание?