IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите поскъпват значително повече от конвенционалните модели

На годишна база увеличението в цените на електричческите коли втора ръка е 54,3%

Цените на електрическите автомобили втора ръка се повишиха с 54,3% през юли спрямо същия период на миналата година, докато тези на двигателите с вътрешно горене са се вдигнали с 10,1 процента.

 

iStock-1327052807.jpg

 

Сайтът за проучвания iSeeCars анализира цените на над 13,8 милиона употребявани автомобили на възраст 1-5 години, продадени между януари и юли през 2021 г. и през 2022 г., за да определи ръста. Автомобилите с малък обем на продажби, такива които вече не се произвеждат от моделната година 2022-а, и тежкотоварните превозни средства са изключени от анализа.

Заради глобалния недостиг на микрочипове цените остават високи, като започнаха да се изравняват през втората половина на тази година, но въпреки това анализът на iSeeCars показва, че цените на електрическите автомобили продължават да се повишават значително.

 

7616604a5619afaa4e5a1199f006718a.jpg

 

„Доскоро основните електрически превозни средства обикновено се обезценяваха бързо поради подобрения в технологията на батериите и липсата на търсене на вторичния пазар - каза анализаторът Карл Брауер. - Въпреки това, растящите цени на бензина, подобренията в обществената инфраструктура за зареждане и липсата на инвентар за нови електромобили доведоха до рязко нарастване на търсенето на използвани такива.“

Електрическите коли започнаха годината с увеличение на цените от 54,1 процента спрямо януари 2021 г., докато тези с конвенционално гориво бяха с 36,3 процента по-високи. Обяснението е с внезапен скок в търсенето поради нарастващите цени на горивата, плюс продължаващият недостиг на употребявани бензинови и дизелови превозни средства.

 

Monthly-2022-vs.-2021-Year-over-year-Avg-Price-Comparisons-4.jpg

 

До март цените и на двете групи намаляват, но от април на електромобилите отново се повишават и продължават далеч да изпреварват ръста на „конкуренцията“. Тук обяснението е, че през март се отбеляза агресивна възходяща тенденция на цените на бензина и дизела в резултат на войната в Украйна и от тогава се наблюдава повишено търсене на електромобили и намалено на конвенционалните.

iSeeCars анализира и цените по модели. Най-много е поскъпнал Nissan LEAF - с 45% спрямо миналата година. На второ място е хечбекът Chevrolet Bolt с ръст от 29,3 процента. Четири модела на Tesla влизат в десетката - на трето място е Model S (27,5%), четвърти е Model X (19,7%), пети е Model 3 (16,2%) и седми - Model Y (13,6%).

Nissan-Leaf-HD.jpg

 

„Търсенето на Model S намаля миналата година, тъй като купувачите се ориентираха към по-достъпният Model 3 и SUV моделите X и Model Y - каза Брауер. - Търсенето на на Model 3, Model X и Model Y беше високо миналата година преди покачването на цените на бензина, защото бяха сравнително оскъдни на вторичния пазар.“

Kia Niro EV е на шесто място със средно годишно увеличение на цената от 15,7 процента. Останалите три модела в десетката са от луксозните и включват Audi e-tron (9,9%), Jaguar I-Pace (3,5%) и Porsche Taycan (-3,5%).

 

6b7377a61d1cf17df591113427f8205f968809cb.jpg

 

„Porsche Taycan е единственото електрическо превозно средство, което е поевтиняло в сравнение с миналата година, което вероятно предполага горна граница на това, което потребителите обикновено са готови да платят за употребявани електромобили - пояснява Брауер. - Jaguar I-Pace отбеляза спад в продажбите на нови автомобили от 2019 г. насам, докато продажбите на Audi e-tron се подобриха, но и двата модела не са широко възприети от купувачите на употребявани автомобили.“

 

 

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До #4 ( преди 1 година )
    То и най-новото i40 M50 батерията му прегря след бързо зареждане и после 20 мин, мощността му беше ограничена на 25%. За справка в тубата Бьорн. Колко още ядове има да берат хората с тия коли на батерии....проблема не е в Лийф.
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Само не е ясно защо сте наслагали толкова снимки на Лийф, който не е електромобил, а ученически проект, сглобен с подръчни материали и затова прегрява и батерията му издържа макс 100 хил км, понякога много по-малко.
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Щом е от 1 до 5 години а първенец е Лийф то тогава трябваше да сложите снимка на второто поколение със значително по-голям пробег докато от първото вече почти няма под 5 годишни бройки. Най-вероятно това е главнатата причина за поскъпването им като цяло - отпадането от класацията на варианти с малки батерии над 5 години и навлизането на варианти със значително по-голям пробег които държат повече цена
  • #2
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Щом е от 1 до 5 години а първенец е Лийф то тогава трябваше да сложите снимка на второто поколение със значително по-голям пробег докато от първото вече почти няма под 5 годишни бройки и най-вероятно за това Лийф е първенец по поскъпване - отпадането от класацията на старото поколение с 30квтч батерия и навлизането на версията с 62квтч и течно охлаждане
  • #1
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Щом е до 5 години а първенец е Лийф то тогава трябваше да сложите снимка на второто поколение с 250км пробег докато от първото вече почти няма под 5 годишни бройки а беше и със значително по-малък пробег и най-вероятно за това Лийф е първенец