IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Разследването на ЕС срещу Китай заплашва европейските производители

Много от големите компании в Европа ще трябва да променят политиката си, а това ще им донесе допълнителни разходи

Китайските електрически автомобили се превръщат в огромно главоболие за европейските автомобилни производители, които заради по-високите разходи не могат да се конкурират ценово с марки като BYD, MG и Tesla. А това означава, че клиентите се отдалечават от добре познатите ни марки към напълно нови или към такива, които не са били налични от известно време.


Китайски коли


За да помогне на големите производители от Стария континент, властите в Брюксел започват разследване срещу китайските компании. В момента разликите в цената на предлаганите от тях превозни средства и тези на европейските производители са големи, като причината е, че производителите от Китай получават огромни държавни субсидии. И така могат да си позволят да продават много по-евтино в държавите от ЕС.

Това разследване обаче може да се окаже огромен проблем за европейските производители. В момента Китай е основният износител на автомобили в света и заема важен дял от продажбите в ЕС. В същото време компании като BMW, Mercedes-Benz, Renault, Volkswagen и Volvo изнасят някои модели за Европа от китайски заводи.

Mercedes-Benz, например, използва съвместното си предприятие с Geely за някои свои модели, които не се произвеждат в Европа. И тяхната средна цена е по-ниска от тази на автомобилите, които се изнасят от ЕС за Китай. Подобно е положението и с други големи производители, които имат заводи в най-многолюдната държава на света.

Към момента Китай е основната страна износител на автомобила за ЕС. През 2022 г. местните производители са доставили 521 881 автомобила в Европа. Следват Турция (452 056), Великобритания (440 724 и Южна Корея (411 003). Миналата година търговският дефицит между ЕС и Китай надхвърля 120 000 единици. Когато китайски автомобил влезе в ЕС, трябва да се платят 10% от стойността му под формата на мита, а в обратната посока тарифите варират от 15% до 25% в зависимост от двигателя.

Затова и ЕС изнася за Китай предимно автомобили, които не се произвеждат там, като всички модели на Porsche, Lamborghini, Maserati, Rolls-Royce. Ако разследването доведе до нови тарифни бариери, плановете на някои европейски ще трябва да се променят. Китай със сигурност ще реагира негативно на това разследване, което може да причини допълнителни проблеми.

0 от 500
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От поне 10 години голяма част от колите на реномирани марки се правят в Китай, освен това Китай е и най-големия автомобилен пазар и ако въведат реципрочни мерки ще спрат да им купуват БМВ-тата, Мерцедесите и другите.