IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Разследването на ЕС срещу Китай заплашва европейските производители

Много от големите компании в Европа ще трябва да променят политиката си, а това ще им донесе допълнителни разходи

Китайските електрически автомобили се превръщат в огромно главоболие за европейските автомобилни производители, които заради по-високите разходи не могат да се конкурират ценово с марки като BYD, MG и Tesla. А това означава, че клиентите се отдалечават от добре познатите ни марки към напълно нови или към такива, които не са били налични от известно време.


Китайски коли


За да помогне на големите производители от Стария континент, властите в Брюксел започват разследване срещу китайските компании. В момента разликите в цената на предлаганите от тях превозни средства и тези на европейските производители са големи, като причината е, че производителите от Китай получават огромни държавни субсидии. И така могат да си позволят да продават много по-евтино в държавите от ЕС.

Това разследване обаче може да се окаже огромен проблем за европейските производители. В момента Китай е основният износител на автомобили в света и заема важен дял от продажбите в ЕС. В същото време компании като BMW, Mercedes-Benz, Renault, Volkswagen и Volvo изнасят някои модели за Европа от китайски заводи.

Mercedes-Benz, например, използва съвместното си предприятие с Geely за някои свои модели, които не се произвеждат в Европа. И тяхната средна цена е по-ниска от тази на автомобилите, които се изнасят от ЕС за Китай. Подобно е положението и с други големи производители, които имат заводи в най-многолюдната държава на света.

Към момента Китай е основната страна износител на автомобила за ЕС. През 2022 г. местните производители са доставили 521 881 автомобила в Европа. Следват Турция (452 056), Великобритания (440 724 и Южна Корея (411 003). Миналата година търговският дефицит между ЕС и Китай надхвърля 120 000 единици. Когато китайски автомобил влезе в ЕС, трябва да се платят 10% от стойността му под формата на мита, а в обратната посока тарифите варират от 15% до 25% в зависимост от двигателя.

Затова и ЕС изнася за Китай предимно автомобили, които не се произвеждат там, като всички модели на Porsche, Lamborghini, Maserati, Rolls-Royce. Ако разследването доведе до нови тарифни бариери, плановете на някои европейски ще трябва да се променят. Китай със сигурност ще реагира негативно на това разследване, което може да причини допълнителни проблеми.

0 от 500
  • #31
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 29 ( преди 1 година )
    Като гледам крадеца вика дръжте крадеца.
  • #30
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ЕС е слугата на САЩ и в тази връзка, началниците заповядват да се влошават отношенията с Китай, защото така им изнася. С проблемите в територия 404 е същото. Краварите казват на слугите си в ЕС какво да правят и готово. А нашите слуги са дори още по-напред. Те изпълняват, преди да са им заповядали.
  • #29
    10 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusteчо, абе много си скромен днес! Включи VPN! Само по два лайка на мнение имаш! Сложи си още 10-12 като снощи, моля те! Бъде себе си!
  • #28
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ти МГ и Бъд за непропаднали ли ги вземаш
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак до го повторя или потретя, защо на родна земя не се внасят BYD, Tesla и MG а само пропаданли марки като Dongfeng и Haval плюс Волво ама то не с брои?
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 24. Объркал си номера на поста! Спамера , който отрича реалността , включително изказване на министерството на икономиката е #23. Аз линк за твърденията си съм дал, но той не може да даде за ЛЪЖИТЕ СИ.
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    1234 ( преди 1 година )
    нещо сте в грешка, китайците не купуват вносни обикновени коли от европ ане заради митатат а заради базовата цена и качество
  • #24
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кой си застреля собственото производство в краката? Кой му наби шамарите, кой му запуши устата, да не може да диша и после го таксува, за да може да диша? И сега се опалквате, че Китай се развил? Ами ще се развие. Не знам за вас, но аз вече записах мандарин (не, не е портокал) и децата ми ще започнат да го учат, като станат на 5.
  • #23
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 22 - Би ли спрял, да спмиш нонстоп. На хорат аим писна...
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 21. Аз не съм ВВРВАЩ като вас, който да отрича и игнорира всякакви факти, цифри, сметки и събития, ссмо защото не ми се вписват във ВЯРАТА. Аз боря митовете с ФАКТИ. Чети : Tesla shifts its own battery cell production capacity from Germany to the US Feb 21 2023 . Цитат от там:министерството на икономиката на Бранденбург излезе с изявление, потвърждаващо, че Tesla започва да произвежда компоненти за батерийни клетки, но въздържа пълното производство на клетки, защото дава приоритет на п