IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай заплаши ЕС с последствия при блокиране на достъпа до автомобилния пазар

Решението на Европейската комисия да разследва ниските цени е определено като „протекционистки акт“

Китай разкритикува ЕС за намеса в автомобилния пазар. Това стана само ден, след като Европейската комисия (ЕК) започна разследване на цената на китайските електрически автомобили, съобщава Reuters.


Китай електромобили


Председателят на ЕК - Урсула фон дер Лайен, публично заяви, че цените на китайските електромобили са твърде ниски и те са изкуствено занижени благодарение на субсидиите от властите в страната, а това създава неприемлив дисбаланс на пазара. Министерството на търговията на Китай реагира бързо, заявявайки, че разследването ще има отрицателно въздействие върху търговските връзки между двете страни.

Разследването, започнато от властите в ЕС, всъщност има за цел да защити собствената си индустрия в името на „честната конкуренция“, според изявление на китайското министерство на търговията. То определя хода на ЕС като „откровен протекционистки акт, който ще изкриви глобалната автомобилна индустрия и веригите за доставки, както и ще влоши отношенията между страните“.

Самото разследване трябва да установи дали трябва да бъдат въведени вносни мита, за да се защитят европейските производители от евтини електрически автомобили от Китай, които наводниха пазара. Притокът на китайски коли, които продължават да увеличават присъствието си в Европа, представлява заплаха за икономиката. Експерти вече изчисляват, че до 2030 г. местните автомобилни производители ще пропуснат около 7,7 милиарда евро приходи, ако политиците не се намесят.

По-специално беше предложено да се установят тарифи за автомобили, внесени от Китай, както и да се помогне на европейските фабрики. Изпълнителният директор на Renault - Лука де Мео, е съгласен с последното. Според него няма нужда да се изолират китайците, но Европа се нуждае от ясна индустриална стратегия и държавна подкрепа, подобна на тази на Китай, ако иска да оцелее в конкуренцията.


0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    джо престъпникът. ( преди 8 месеца )
    Повече от 80 години Европейските производители печелеха и имаха огромни печалби а последните 25-30 години Китайският пазар беше отворен за тях това означаваше огромен ненаситен пазар от където идваш голяма част от печалбата и всички големи производители изнесоха част от производството там. Смятайки ,че това ще продължи с години както при колониите те никога самостоятелно не са в състояние да произвеждат а са винаги зависими. ! - Но тук нещата не се развиха както очакваха Китай е била Велика и
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Общо взето това не е в защита на европейските производители, а целта им е да праснат 30% мито на китайските коли, които пак може да се окаже, че ще са по-евтини. Но по този начин ще принудят Китай да въведе реципрочни мерки и потърпевши ще бъдат европейските производители на премиум коли, които сега генерират основните си продажби и печалби от китайския пазар. Но това няма особено значение за нас като цяло, защото вече толкова са ни изостанали доходите, че колите са последното дето ни вълнува.
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    ЕС ще реве много и ние покрай него.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    "ЕС последните 30 години да бяха инвестирали в образование и модерни технологии, наместо в канцерогенни дизели. Всички модерни технологии идват от Азия, а китайците вече нямат стигане. " Разбирам те накъде биеш, но това си е чиста пропаганда и няма да стане истина, колкото и да я повтаряш. Беше истина преди 10 години, когато много технологии идваха от Япония, но за последните 10 години това не е вярно, А за последните 5 г, от Китай идват повече нови технологии отколкото от Япония
  • #14
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 9 месеца )
    Че какво й е на промишлеността на България като на глава изнасяме повече от Русия или Китай? Друг е въпроса, че разбира се можем и много повече и сме доста зад другите славянски страни в ЕС но за това на първо място сме виновни ние
  • #13
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Край ( преди 9 месеца )
    Разсипахте промишлеността на България - дойде и вашият ред. Ще почерпя в деня в който фалират.
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 12 - Ама как бе рпиятел - перки, панели, манели ...
  • #11
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    ЕС последните 30 години да бяха инвестирали в образование и модерни технологии, наместо в канцерогенни дизели. Всички модерни технологии идват от Азия, а китайците вече нямат стигане. С протекционизъм нещата само още повече се влошават.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Волво е доказателство, че като искат да продават ще продават прилично но трябва да вложат пари и да произвеждат повечето на място, а не само да искат да изнасят от Китай докато самите те не искат да внасят..
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Какъв е проблема да се вдигне митото до нивото в Китай и да се махнат субсидии за внос както Китай прави. Като искат да продават много да направят завод може и в БГ най-добре за нас но нещо май не искат и не си вярват не защото фирмите не стават или ще откажем милиарди инвестиции ако не ние друга държава, а защото сериозно планират да нападнат Тайван и знаят, че това подкопава доверието