IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай заплаши ЕС с последствия при блокиране на достъпа до автомобилния пазар

Решението на Европейската комисия да разследва ниските цени е определено като „протекционистки акт“

Китай разкритикува ЕС за намеса в автомобилния пазар. Това стана само ден, след като Европейската комисия (ЕК) започна разследване на цената на китайските електрически автомобили, съобщава Reuters.


Китай електромобили


Председателят на ЕК - Урсула фон дер Лайен, публично заяви, че цените на китайските електромобили са твърде ниски и те са изкуствено занижени благодарение на субсидиите от властите в страната, а това създава неприемлив дисбаланс на пазара. Министерството на търговията на Китай реагира бързо, заявявайки, че разследването ще има отрицателно въздействие върху търговските връзки между двете страни.

Разследването, започнато от властите в ЕС, всъщност има за цел да защити собствената си индустрия в името на „честната конкуренция“, според изявление на китайското министерство на търговията. То определя хода на ЕС като „откровен протекционистки акт, който ще изкриви глобалната автомобилна индустрия и веригите за доставки, както и ще влоши отношенията между страните“.

Самото разследване трябва да установи дали трябва да бъдат въведени вносни мита, за да се защитят европейските производители от евтини електрически автомобили от Китай, които наводниха пазара. Притокът на китайски коли, които продължават да увеличават присъствието си в Европа, представлява заплаха за икономиката. Експерти вече изчисляват, че до 2030 г. местните автомобилни производители ще пропуснат около 7,7 милиарда евро приходи, ако политиците не се намесят.

По-специално беше предложено да се установят тарифи за автомобили, внесени от Китай, както и да се помогне на европейските фабрики. Изпълнителният директор на Renault - Лука де Мео, е съгласен с последното. Според него няма нужда да се изолират китайците, но Европа се нуждае от ясна индустриална стратегия и държавна подкрепа, подобна на тази на Китай, ако иска да оцелее в конкуренцията.


0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Я кажи коя е тая една и съща кола с различни тенекии дето я продават както за 50 така и за 200 К?
  • #7
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Евро лакомиите като VW, audi, bmw merc и т.н. ревнаха защото изведнъж се оказа че прехвалените им продукти може да се произведат и за доста по-малко пари. Малоумната евро комися ще лобира за да защити производителите и да нае*е потребителите, т.е. нас. Защото ако се наводни пазара с по-достъпни коли, ще го отнесат най-богатите компании, които правят една и съща кола с различни тенекии и я продават както за 200, така и 50, да й *** на главата на фон дер лайнер-а.
  • #6
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    5, така е. Променят се в движение, съгласен съм. Но в момента е да лекуваш симптомни а не болестта. Цляостната сбръкана политика на съюза във всяко едно отношени е основния проблем. Всичко това са "кръпки" от ден то пладне.
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория до 3-ти ( преди 1 година )
    Всъщност политиката, както и законите, се променят винаги. Дали както ти пишеш "в движение" или след определени събития, анализи, прозрения, но законите и правилата трябва да се променят, заедно с промените в обществото. Това е смисъла им. Инак още щяхме да даваме 10% на Църквата по нашите земи или както в UK все още има данък телевизор!!! Да, като са отишли, е имало закони, но защо се случи изключение в Китай за Тесла?! А защо пък и ние да не си променим нашите закони и правила?!
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде са тези ниски цени?
  • #3
    10 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    1-ви, колкото си прав, толкова и не си. Не смея да твърдя със сигурност, но когато европейските производители тръгнаха да продават там, знаеха условията. Тука се получава, че ЕС иска да смени условията в движение. Някак си и ти не би се кефил да ти сменят договора в джижение нали? Проблема е изцяло в ЕС (управлението), които нямат абсолютно никаква идеия и понятие в каква насока и как ще се развива. Натвориха сума ти глупости да задушават икономиката, а после ми говорят за нелоялна конглокенция
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде са тези ниски цени?
  • #1
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво право имаш да заплашваш при положение, че самия ти се отнасяш по-несправедливо с чуждите и ще е съвсем логично да се изравнят условията..