IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Разследването на ЕС срещу Китай заплашва европейските производители

Много от големите компании в Европа ще трябва да променят политиката си, а това ще им донесе допълнителни разходи

Китайските електрически автомобили се превръщат в огромно главоболие за европейските автомобилни производители, които заради по-високите разходи не могат да се конкурират ценово с марки като BYD, MG и Tesla. А това означава, че клиентите се отдалечават от добре познатите ни марки към напълно нови или към такива, които не са били налични от известно време.


Китайски коли


За да помогне на големите производители от Стария континент, властите в Брюксел започват разследване срещу китайските компании. В момента разликите в цената на предлаганите от тях превозни средства и тези на европейските производители са големи, като причината е, че производителите от Китай получават огромни държавни субсидии. И така могат да си позволят да продават много по-евтино в държавите от ЕС.

Това разследване обаче може да се окаже огромен проблем за европейските производители. В момента Китай е основният износител на автомобили в света и заема важен дял от продажбите в ЕС. В същото време компании като BMW, Mercedes-Benz, Renault, Volkswagen и Volvo изнасят някои модели за Европа от китайски заводи.

Mercedes-Benz, например, използва съвместното си предприятие с Geely за някои свои модели, които не се произвеждат в Европа. И тяхната средна цена е по-ниска от тази на автомобилите, които се изнасят от ЕС за Китай. Подобно е положението и с други големи производители, които имат заводи в най-многолюдната държава на света.

Към момента Китай е основната страна износител на автомобила за ЕС. През 2022 г. местните производители са доставили 521 881 автомобила в Европа. Следват Турция (452 056), Великобритания (440 724 и Южна Корея (411 003). Миналата година търговският дефицит между ЕС и Китай надхвърля 120 000 единици. Когато китайски автомобил влезе в ЕС, трябва да се платят 10% от стойността му под формата на мита, а в обратната посока тарифите варират от 15% до 25% в зависимост от двигателя.

Затова и ЕС изнася за Китай предимно автомобили, които не се произвеждат там, като всички модели на Porsche, Lamborghini, Maserati, Rolls-Royce. Ако разследването доведе до нови тарифни бариери, плановете на някои европейски ще трябва да се променят. Китай със сигурност ще реагира негативно на това разследване, което може да причини допълнителни проблеми.

0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Митичен,пак ли бисери? Разглобили поточната линия за производство на батерии на непостроената фабрика за батерии.Уля се в лъжи, смехурко.Поточната линия на поляната ли е работила?
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Мхм ( преди 7 месеца )
    Ето щото в Китай всички са високообразовани.Поредният мит масата не могат мерни единици да превръщат но чифутчетата си ги бутат.
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Ти затова ли си мечтаеш за вече провалени мечти и все още им вярваш, Но в същото време не признаваш и не познаваш историята е не виждаш нито грешките нито причинно-следствените връзки? Нали знаеш какво е определението за човек който прави едно и също действие стотици пъти и всеки път очаква различен резултат? Хайде да не ти казвам за да не ми изтрият мнението можеш да си провериш сам в Уикипедия
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    16...и това е спорно. Имат ценни кадри но са 1/1000. Останалото е леш, но не искам да влизам в подробности
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    МитЕ, много хубаво се позоваваш на историята за да се учиш от нея... ще споделиш ли кога за последно Протекционизма е проработил в дългосрочен план? P.S.(историята е за мен една ненужна наука, защото хората я ползват не да се учат от миналото си, а да гледат назад закотвени в него, вместо напред! По-добре да се изучава футуристика, по-добре мечтай за утопично и невъзможно бъдеще, отколкото да живееш в спомени за великото си пропиляно минало)
  • #16
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    В Индия се развива относително добре единствено АйТи сектора и почти нищо повече!
  • #15
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    До 12/13ти! Не е лошо първо да се ограмотиш, после да говориш! Едно е да имаш единици високообразовани, друго е цялото ти население да е образовано! В Индия около 900 милиона живеят в селските райони, където почти няма училища, а където има те предлагат всичко друго но не и качествено обучение! Индия има около 4500 км магистрали срещу 170 000 км за Китай. Индия по спомен е 10 пъти по енергийно бедна от Китай като дори и в големите градове има редовни сривове на мрежата, а в провинцията ток няма!
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Мхм ( преди 7 месеца )
    Колкото Грейт Уалл превзеха европейският пазар толкова и тия
  • #13
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 7 месеца )
    Индия било неграмотно а бе смишник Индия има нобелови лауреати и англииски университети от началото на 20 век бе.Китай е едно оризище и нищо друго ирадци на технологии
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 7 месеца )
    Индия било неграмотно а бе *** Индия има нобелови лауреати и англииски университети от началото на 20 век бе.Китай е едно оризище и нищо друго ирадци на технологии