IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои автомобили са повреждат повече - електрическите или с ДВГ?

Отговор дава статистика на най-големия клуб на автомобилисти в Германия

Електрическите автомобили страдат от по-малко повреди в областите „двигател, управление на двигателя и система за високо напрежение“, отколкото колите с двигатели с вътрешно горене, показва проучване на най-големия Клуб на автомобилисти в Германия (ADAC), който има около 20 милиона членове и основната му дейност е пътната помощ.

 

Повреди на автомобили-2

 

Според изследването разликата в повредите на двигателя може да се дължи, наред с други неща, на по-простата техническа структура на електрическия мотор. Проблемите с тяговата батерия също изглеждат сравнително редки.

Също така се отчита и по-големият пробег на двигателите с вътрешно горене, като според автомобилния клуб електрическите автомобили изминават средно около 12 000 км годишно в сравнение с 20 300 км за автомобили с ДВГ. Няма големи разлики при повреди в осветлението, купето и спирачките. И двете групи превозни средства са сходни по отношение на проблеми със стартерната батерия.

 

Повреди на автомобили-1

 

Сравнението между ДВГ и електрическите обаче не може да претендира за абсолютна достоверност, защото само четири електрически модела са включени в статистиката - BMW i3, Renault Zoe, Tesla Model 3 и VW ID.3. Само те изпълняват изискването за поне 7000 регистрации за две години.

Освен това статистиката се отнася само за превозни средства, регистрирани за първи път през 2020 г. Четирите превозни средства са сравнени с двигатели с вътрешно горене от същия клас и със същата година на първа регистрация. И четирите електрически модела са малко по-напред от тези с ДВГ. VW ID.3 и BMW i3 от година на регистрация 2020-а са с най-малко повреди като цяло.

 

BMW-i3

 

При оценката на статистиката за повредите обаче се включват само такива, за които ADAC е извикан да помогне. Не са отчетени повреди, които се отстраняват директно от сервиз, или от специалисти от марката на превозното средство, което може да доведе до изкривяване на данните.

Тази статистика е част от обща за повредите през 2022 г., за която са оценени общо 155 серии автомобили от около 20 марки. Включени са всички повреди през 2022-а, които са засегнали автомобили на възраст от 3 до 10 години (първа регистрация 2013 до 2020 г.).

 

Volkswagen-ID

 

От общия брой повреди през 2022 г. 43,2 процента се дължат на (стартерната) батерия - с 3,0 процентни пункта по-малко в сравнение с предходната година. 17,4 процента от повредите са в категорията на двигателя и 10,6 процента при електричеството.

 

 

0 от 500
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    За разлика от тебе аз съм реалист и не съм въздухар като тебе. Продължавам да си карам турбо дизела и не отричам неговите предимства. Но не мога да отрека и предимствата и недостатъците на електромобилите и на възобновяемата енергия. За разлика от тебе моя свят не е черно-бял и едното да е добро а другото лошо. За всеки проблем по принцип има множество решения, но решението на един проблем не означава че е решение и за друг проблем. При вас обаче за всички проблеми има едно единствено решение.
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесларчо ВАГонски, те и дизелите бяха хипер мега яки, икономични, екологични и вечни, но ги изостави. Сега чета същата полемика за електричките. Толкова си прозрачен и елементарен, че си нямаш на идея просто. А Тесла кога ще си купиш? Стига ни развива теории, а вземи малко практически да се обогатиш с една Тесла и тогава може някой да ти повярва, когато говориш от собствен опит. В противен случай си просто един дърдорко, какъвто си беше, когато хвалеше ТДИ.
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Какво вече те е срам да пишеш с никове мухаха гостенин и турбо така ли? За да не ти задам неудобния въпрос дали батериите е възможно да се рециклират защото постоянно обясняваш че и такова животно няма и няма фабрики за рециклиране на батерии, нито пък могат да се построят достатъчно, въпреки че постоянно обяснявам основния проблем на рециклиращата промишленост - има прекалено много фабрики за рециклиране, но няма достатъчно батерии. Ама за вас такова животно нЕма.
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 ( преди 1 година )
    За разлика от вас аз не казвам, че няма такъв случай, а казвам че аз не знам за такъв случай. Вие упорито се опитвате да ми обяснявате че след като не сте виждали жираф значи такова животно въобще е невъзможно да съществува. Няма никакво значение че ви казвам че аз съм го виждал, няма никакво значение че ще ви дам клипове и снимки и линкове към уикипедия за неговото съществуване. За вас такова животно не съществува и е невъзможно да съществува. А аз ви питам за примери с които ще се съглася!
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До Гостенино ( преди 1 година )
    Ти пак се появи да ръсиш мъдрост! Това пак по статистика ли го извади! Същата дето 100 коли на ден изгаряли в Германия! Евала, евала! Умника на на мама! Сигурно цялата рода се гордее с теб, че можеш да пишеш!
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Ауууу, щом лично ти не си чувал, значи не се е случило! Браво, браво за доводите! Евала! Или имаш гигандски уши и чуваш всичко което се случва на този свят или нямаш нищо между ушите! Аз залагам на второто! Щото погледнах през прозореца и не видах толкова големи уши на хоризонта, а би трябвало да се виждат от всякъде, щом чуват всичко!
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Да знаеш за някоя тесла модел 3 със сменен двигател? Не че е невъзможно да има някой с производствен дефект, но лично аз не съм чул за нито един случай досега. Вече са си извадили изводите от първите двигатели на тесла модел s, чиито лагери започваха да шумят на всеки 80 000 км и са проектирали не само двигателите, но и целия задвижващ механизъм за живот над 1 милион мили, като след такъв тест, зъбните колела са били почти като нови. На толкова се сменя маслото и филтъра.
  • #13
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрическите двигатели са по същество безсмъртни. Лагерите им може да изискват подмяна след всеки 40 000 часа работа (4 000 000 км в автомобил), намотките може да се нуждаят от подмяна след всеки 100 000 часа работа (10 000 000 км). Рамката и роторът са по същество безсмъртни. Много електрически генераторни станции все още използват оригинални генератори, инсталирани преди 100 години
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до #11 ( преди 1 година )
    Кой брой електромотор ще обслужваш на 1 млн.мили не разбрах?
  • #11
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Така е гости на и дори няма нито една фабрика за рециклиране на батерии защото батериите според тебе не могат да се рециклират нали. Обикновено обикновено ги събират в контейнери и отиват да ги заровят в българските села за да им замърсяват подпочвените води. А камионите ги карат едни мармоти със станиолени шапки. Във вашата реалност може и да е така, но в нашата двигателите от тесла модел 3 насам са проектирани за обслужване на всеки един милион мили. Мили не километра.