IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобили с леки повреди се бракуват заради скъпи ремонти

Все повече компании отказват да застраховат електрически превозни средства

В САЩ много електрически автомобили с леки повреди се обявяват за "тотал щета" поради високата цена на ремонтите. Информацията за това беше съобщена от сайта AutoBlog .


електромобили


Журналистите цитират компанията Policygenius, според която средната месечна застрахователна вноска за електрически автомобили в САЩ през 2023 г. е $206. Това е с 27% повече, отколкото при колите с ДВГ.

Оказва се, че болшинството от производителите на автомобили оборудват електромобилите си с батерии, които не са лесни за ремонт. Освен това трети страни нямат достъп до технологията им. Например застрахователната компания Allianz отказва да поеме ремонта на батерии, ако се установи, че имат леки повреди. Те се принуждават и да не застраховат електрическите автомобили, защото нямат достъп до диагностични данни.

Разходите за подмяна на акумулаторни блокове могат да достигнат до 50% от цената на електрическия автомобил. Ето защо тяхната подмяна често е нерентабилна и коли с лек удар, който е засегнал акумулаторния блок, биват дерегистрирани.

Експертите смятат, че поради този проблем застрахователните премии за електрически автомобили ще продължат да растат. Според тях този проблем може да бъде решен, но трябва желание от страна на производителите. 

Проблемът може да бъде решен ако производителите на автомобили коригират производството на батерии с по-малки секции или модули, които са по-лесни за ремонт. Също така е необходимо да започнат да предоставят диагностични данни на трети страни.


0 от 500
  • #63
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Такаа - ново 20. Застраховане на електромобили.. Са като ги знам застрахователите - ше шибнат некъв безумен процент и честито на икономисващите с електромобили.
  • #62
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Автомобилите нямат рама още от 60те години.
  • #61
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 60 ( преди 1 година )
    Невежия аматьор поне прави разлика между кръпки върху купето и кръпки на рамата, за разлика от тебе. И за аргон съм чувал, не се притеснявай.
  • #60
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 57. Гледай някоя серия от Да продадеш колата си да видиш как Ед Чайна смело реже ръждясали ламарини по купето,прави си шаблон от картон и изрязва кръпки от нова ламарина.След заваряване и шлайфане детайла се боядисва и изобщо не личи.Алуминия се заварява при специфични условия,няма да си губя времето с невеж аматьор.
  • #59
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Двата, защото третия още го карам, приключиха заради ръжда. Ако си гледал филма на дьо Финес с разглобяващия се Ситроен 2CV, беше същото, но се люпеше и падаше ръжда. ;) Сега за електромобилите? Дали ще може и тях да ги караш така? Поне са от алуминий, за който не знам дали се саморазрушава като желязото.
  • #58
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Тоя със зарзавата - като си любител на електромобилите, защо не си купиш електробуси за фирмата, а купуваш дизелово Ивеко?! Не го разбирам това. Казваш, колко е готино електромобила, ама караш за бизнес дизелов микробус. А здравето на съселяните, а? Това е задявка, не ми отговаряй, защото няма смисъл. Сега да ти кажа моята идея за личен автомобил - бензинов и без турбо. Може и с LPG. Имал съм три, като и трите ги взех на незнайни километри и ги карах незнайно колко (счупиха се километражите).
  • #57
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До механика ( преди 1 година )
    Искам да отидеш в германия или австрия и да се опиташ да минеш тюф рязана и заварявана рама или част от носещата конструкция на шасито. То е ясно, че в България всичко може, но статията очевидно не се отнася за България. Тук даже правят от два катастрофирали автомобила един, като съединяват предницата на единия и задницата на другия. Пробвай да направиш това в някоя бяла държава. И като се замисля, какво пречи да бъде заварено и алуминиевото шаси на тесла? Ще е по-здраво от заварените ламарини.
  • #56
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Механик ( преди 1 година )
    Ти направо отписа професията автотенекеджийство.Всяка една част от купето може да се изреже и закърпи.Купе,рама има ли значение кое как ще наречеш,щом при колите всичко е събрано в едно.
  • #55
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 54 ( преди 1 година )
    Хайде да не вкарваме и нови понятия монокок и унибоди, че ви е трудно да се справите дори с разликата между шаси купе, рама и панел. Един умник тук щял да реже панел от рамата. Защо не вземеш да му обясниш колко е смешно да кажеш, че калника е част от рамата, за да приключим този водевил. Не ми обяснявай на мен че леките автомобили нямат рама. На него му го обясни. Също така можеш да му обясниш дали можеш да режеш и заваряваш шасито и носещата конструкция след катастрофи?
  • #54
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Имаш ентелект на трудно мислещ човек.В нета има достатъчно материал. Леките автомобили са с самоносеща конструкция и нямат нужда от шаси.Рама и купе е една обща конструкция.Камиони,товарни бусове,някои джипки и тежки машини са задължително на шаси.