IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобили с леки повреди се бракуват заради скъпи ремонти

Все повече компании отказват да застраховат електрически превозни средства

В САЩ много електрически автомобили с леки повреди се обявяват за "тотал щета" поради високата цена на ремонтите. Информацията за това беше съобщена от сайта AutoBlog .


електромобили


Журналистите цитират компанията Policygenius, според която средната месечна застрахователна вноска за електрически автомобили в САЩ през 2023 г. е $206. Това е с 27% повече, отколкото при колите с ДВГ.

Оказва се, че болшинството от производителите на автомобили оборудват електромобилите си с батерии, които не са лесни за ремонт. Освен това трети страни нямат достъп до технологията им. Например застрахователната компания Allianz отказва да поеме ремонта на батерии, ако се установи, че имат леки повреди. Те се принуждават и да не застраховат електрическите автомобили, защото нямат достъп до диагностични данни.

Разходите за подмяна на акумулаторни блокове могат да достигнат до 50% от цената на електрическия автомобил. Ето защо тяхната подмяна често е нерентабилна и коли с лек удар, който е засегнал акумулаторния блок, биват дерегистрирани.

Експертите смятат, че поради този проблем застрахователните премии за електрически автомобили ще продължат да растат. Според тях този проблем може да бъде решен, но трябва желание от страна на производителите. 

Проблемът може да бъде решен ако производителите на автомобили коригират производството на батерии с по-малки секции или модули, които са по-лесни за ремонт. Също така е необходимо да започнат да предоставят диагностични данни на трети страни.


0 от 500
  • #53
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 50 ( преди 1 година )
    Не винаги се доверявам на уикипедия, защото не пише всичко в нея. Но е добър инструмент за всеки който може да прояви критично мислене и да си провери информацията от други източници. Към ден днешен почти няма нещо за което да не е писано в Интернет. Също така голяма част от написаното в Интернет не кореспондира с реалността и си е пълна лъжа. Тоест можеш да намериш абсолютно всичко в интернет. Интересно защо тогава ти не можеш да намериш доказателство, че рама, купе и шаси е едно и също нещо?
  • #52
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Ти сериозно ли караш първия си автомобил и след това не си си купувал нито един друг? Как точно си представяш зареждане на склад на едро плюс разнос на търговия с един единствен микробус и то 210, въпреки съществува такъв, защото най-малкия който съм имал е 307. Но пак извърташ към лични заяждания за да изместваш темата дали микробусите Ивеко са на рама или на шаси? Звънни и попитай. Аз отговора го знам от практиката. А електромобилите се ремонтират след катастрофа, факт!
  • #51
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Не помниш опорките си.Миналата година каза че си пренасял краставиците с Мерцедес Бенц 210.Возил си тайфата на дискотека с буса.Сега защо изведнъж смени марката?Много мазно лъжеш.Изместваш темата за бракуване на електромобилите,дори след лека катастрофа.Смачка ли се купето и електромобила е да скрап.
  • #50
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Щом се доверяваш на Теслюпедия,писана от ентусиасти и аматьори като теб,нямащи нищо общо с науката и действителността твой си проблем.
  • #49
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 47 и 48 ( преди 1 година )
    Ето цитат от любимата на турбо антиелектриците уикипедия, която незнайно защо повтаря думите ми:"При превозните средства терминът шаси означава рамата плюс силовите агрегати като двигател, трансмисия, силово предаване и окачване. Купето, което понякога не е жизненоважно за целостта на превозното средство, но му придава завършен вид, е изградено върху шасито."
  • #48
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 47 и 48 ( преди 1 година )
    Толкова глупости на едно място скоро не бях чел. Само при камионите казвате? А защо ли едно време като си избирах микробуси, тези които ги товарех винаги бяха iveco. Избирах ги такива, именно защото бяха на рама, а не на шаси, което очевидно не е едно и също. Можете да отидете в който и да е автосалон в който продават микробуси и да проверите дали това което ви казвам е вярно. Даже не е нужно да ходите а просто звъннете на произволен автосалон по телефона и питайте.
  • #47
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Какво пак не разбра,тесльо?Шаси(рама) имат само камионите,някои ретро автомобили и автомобили за офроуд.Съвременните автомобили са 2 в 1.Купето изработено от заварени панели изпълнява ролята и на шаси(рама) на автомобила.
  • #46
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Не го подценявай.Следя споровете Ви,турбо не пише глОпости за разлика от теб.Ако говориш за пост 30 ,то там турбо е сгрешил,случва се когато бързаш.Купето е изработено от панели,капаци и врати.Рама и шаси е едно и също,има ги само при камионите.
  • #45
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Поне панел знаеш ли какво е? И те ли са части от рамата или шасито?
  • #44
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 42 ( преди 1 година )
    Последно кое е вярното така и не разбрах? Трите понятия шаси, купе и рама едно и също нещо ли са както твърдят останалите антиелектрици, които се мислят за автомобилни гурута? Например съгласен ли си с този турбо антиелектрик: "На всеки автомобил със стоманена рама,можеш да режеш и сменяш цели панели.Излятото от 2 части купе на Тесла не може да се ремонтира."Тоест според него даже панелите са част от рамата. Страхотен експерт е този да знаеш! Купе рама шаси и панели за него са едно и също!