IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобили с леки повреди се бракуват заради скъпи ремонти

Все повече компании отказват да застраховат електрически превозни средства

В САЩ много електрически автомобили с леки повреди се обявяват за "тотал щета" поради високата цена на ремонтите. Информацията за това беше съобщена от сайта AutoBlog .


електромобили


Журналистите цитират компанията Policygenius, според която средната месечна застрахователна вноска за електрически автомобили в САЩ през 2023 г. е $206. Това е с 27% повече, отколкото при колите с ДВГ.

Оказва се, че болшинството от производителите на автомобили оборудват електромобилите си с батерии, които не са лесни за ремонт. Освен това трети страни нямат достъп до технологията им. Например застрахователната компания Allianz отказва да поеме ремонта на батерии, ако се установи, че имат леки повреди. Те се принуждават и да не застраховат електрическите автомобили, защото нямат достъп до диагностични данни.

Разходите за подмяна на акумулаторни блокове могат да достигнат до 50% от цената на електрическия автомобил. Ето защо тяхната подмяна често е нерентабилна и коли с лек удар, който е засегнал акумулаторния блок, биват дерегистрирани.

Експертите смятат, че поради този проблем застрахователните премии за електрически автомобили ще продължат да растат. Според тях този проблем може да бъде решен, но трябва желание от страна на производителите. 

Проблемът може да бъде решен ако производителите на автомобили коригират производството на батерии с по-малки секции или модули, които са по-лесни за ремонт. Също така е необходимо да започнат да предоставят диагностични данни на трети страни.


0 от 500
  • #43
    2 rate up comment 3 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    Хубаво значи - ще купуваме бракувани Американски и Канадски електрички с леки драскотини. Щом така казват експертите там и у нас. Щото тия с ДВГ-то дето идват от там са тотал щета, *** тука чичо Гоше тенекето ги прави неразличими от нови - само за ценители. Всъщност има и такива дето изглеждат в оригиналният си вид -много удавени, тях пък ги перат до неразличими от нови.
  • #42
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 39.За Тесла Семи ли става въпрос или за Кибергрозника ? Автомобилите са с монокок,нямат шаси с изключение на тези с висока проходимост.
  • #41
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Каско при месечна вноска 206$ за година излиза 4500 лева.Каско за нова бензинова кола в България е около 1300 лева.
  • #40
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Купе е едно.Рама(шаси) е съвсем друго.
  • #39
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да резюмирам. Значи според формулите турбо антиелектрици, които се имат за светила по автомобилните теми, купе шаси и рама са едно и също нещо, но също така съвременните автомобили нямат шаси, а имат само купе. Не мислиш ли, влизате в когнитивен дисонанс и твърдите, че две противоположни твърдения са верни и двете?
  • #38
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 36. Рама и шаси са синоними.Проспал си часовете по български език в спортното училище.
  • #37
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 32.Образование от спортното училище,с големи претенции.Шаси имат ЗиЛ 130,Газ 53, всички товарни камиони и старите модели автомобили като Форд модел Т.Има информация в нета със снимки как изглежда автомобилно шаси.
  • #36
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До Турбо ( преди 1 година )
    Дори от форумите можеш да научиш разликата между купе и шаси и да не се излагаш. Ще ми покажеш ли поне един камион, който да е на шаси? Че доколкото аз знам от форумното си образование всичките са на рама. Сега ще трябва да потърсиш и каква е разликата между рама и шаси. При самоносеща се конструкция, шасито е комбинирано с купето, но е само част от него. Тесла отлива шасито, а не купето. За да стане купе, към двете отляти части се сглобяват още доста елементи, предимно от стомана.
  • #35
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Ти ли ще ми обясняваш,тесльо?С форумното си образование.Съвременните коли нямат шаси,само камионите имат шаси.Купето е самоносеща конструкция всичко се закрепва за купето.
  • #34
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 30 ( преди 1 година )
    Този синия автомобил се купува на една четвърт от цената, докарва се в България и след ремонти за десетина хиляди лева се продава като "почти нов без забележки, качваш се и караш"