IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как електромобилите променят развитието на гумите?

Производителите работят по нови методи за наблюдение в реално време

Електромобилите променят автомобилната индустрия по много начини, но гумите все още са само гуми, нали? Това обаче не е точно така, подчертава Automotive News. Гумите, предназначени за специфични автомобилни класове (седани, SUV и т.н.), обикновено се представят най-добре в тези области, но производителите на гуми по същество гледат на електромобилите като на сектор, който изисква специално внимание.

 

ev-platform-with-tires

 

Това е така, защото има фактори, уникални за електрическите превозни средства, които могат да повлияят на производителността и дълголетието на гумите. Например доставката на мощност, като не става въпрос само за наличието на големи количества конски сили или въртящ момент. По-скоро става дума за електрически двигатели, които незабавно изпращат тази мощност към гумите.

Очевидно по-сериозното натискане на педала на газта принуждава гумите да „припалват“, независимо от електрическата или горивната мощност. Но при нормални условия на шофиране този мигновен удар на въртящия момент влияе на характеристиките и износването на гумата.

Теглото също е важен фактор, защото батериите и електрическите двигатели правят превозните средства по-тежки. Това не е специфичен проблем за EV, но изисква производителите на гуми да преосмислят процеса. Гумите за малки хечбеци с ICE с определени стойности на натоварване може да не са подходящи за малки електрически хечбеци с по-голяма маса. Съпротивлението при търкаляне и намирането на ниво на сцепление, което предлага добра комбинация от ефективност и сцепление, е важно.

 

Гуми-1

 

И тогава идва въпросът за инспекциите на гумите. Без необходимост от редовни сервизни интервали на електромобилите, гумите за тях вероятно ще бъдат проверявани по-малко от професионалисти през по-дълги периоди от време.

Обикновеният водач може да не знае какво да търси по отношение на износване или възможна повреда. Затова компаниите за гуми не просто разработват нови видове гуми, те също така се нуждаят от нови начини за събиране на данни, както за целите на разработката, така и за усъвършенствани сигнали към водача. Според Automotive News това далеч надхвърля само наблюдението на налягането в гумите.

 

Сензори за гуми

 

Големи марки като Goodyear, Michelin, Continental и Bridgestone работят върху усъвършенствани сензори, които могат да следят температурата, потенциалните пробиви и да предупреждават шофьорите, ако има проблем. Сензорите за гуми са в тенденция да се превърнат в по-интелигентни и да генерират допълнителна и необходима информация за шофьорите през следващите години. Това е важен въпрос за сигурността.

„Електромобилите обикновено са по-тежки от тези с ДВГ и генерират огромен въртящ момент, което води до по-бързо износване на гумите“, казва Ягил Цур, вицепрезидент в израелския технологичен стартъп Tactile Mobility.

Компанията работи върху виртуална система с цифрови сензори за осигуряване на точно отчитане в реално време на състоянието на гумите. Това включва всичко - от налягане до температура, износване, баланс, сцепление и потенциални повреди. Последните 12 месеца Tactile Mobility пусна своята система за мониторинг на състоянието на гумите, която може да представи „360-градусов изглед на настоящето и бъдещото състояние на гумите“.

 

Гуми

 

Цур каза, че се надява системата да предупреждава шофьорите за проблеми още в ранен етап и да помага на фирмите да проектират гуми, които могат да работят по-добре и да издържат повече. „Гумите са много мощна защитна характеристика на автомобила“, казва Цур.

Дали тази система ще се използва скоро, бъдещето ще покаже. Но компаниите за гуми, подобно на много други производители, преосмислят как най-добре да продължат във все по-електрическия свят на автомобилите.

 

 

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Кое им е по тежкото бе Цвур една гега малко ли тежи бе Цвур
  • #2
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вярно че са по тежки, но дали пък точно електрокарите го променят нещо или прсото е естествна еволюция?
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    лошото е че тези сензори които се лепят вътре в гумите не са съвместими със всички автомобилни системи и за в бъдеще гнездата трябва задължително да се вграждат в гумите и да има приложение към телефона за да следят температурата и налягането до сега само във високия клас на мишелин Pilot Sport Cup 2 Connect е предвидено такова гнездо общо взето около 500 евро е цената но има и VDO на цена около 150 евро за комплект от 4 датчика с гнезда за лепене