На всеки се е случвало да има история с помпането на гуми и по-конкретно с точното количество въздух, което трябва да се вкара в гумата. За целта се използват т.нар. манометри, но всички знаем, че голяма част от тях не са верни. А точното налягане в гумата е от съществено значение и за самата гума, и за представянето на колата. Но защо манометрите не отчитат вярно?
Често пъти шофьорите са объркани: при работещ компресор уредът показва номинални два бара и веднага щом електродвигателят спре, стрелката се премества на 1.8 бара или по-ниско. Редица издания дори проведоха свои тестове, при които така нареченият референтен манометър потвърди несъответствието. Къде изчезват тези 0.2 бара или дори повече?
Те се губят заради спецификата на манометъра, който разполага със специален канал - много тясно място, което създава противоналягане. Следователно, когато електромоторът се изключи, това е мястото, където се получава "недостигът". Така се оценява грешката на манометъра, монтиран на компресора. За всеки различен компресор с манометър обаче, тя е различна.
Но това не е всичко. Също така е важно колко се движи стеблото на клапана, когато дюзата на маркуча на компресора го натисне. Тоест, трябва да поставите или навиете същата тази дюза много внимателно и плътно, така че върхът точно да притиска игличката на вентила. В противен случай тя няма да се отвори напълно, съпротивлението ще бъде голямо, което ще доведе до недостатъчно налягане в уреда.
От всичко казано по-горе заключаваме: работещият компресор винаги показва повече от това, което всъщност влиза в гумата. Поради това е невъзможно да се настрои абсолютно точно налягането с помощта на неговия манометър, тъй като вентилът създава пречка по пътя на въздушния поток. Тоест, чувствайте се свободни да помпате гумите повече. Ако трябва да получите налягане от два бара, помпайте до 2.1-2.2 бара. И за да сте сигурни, вземете и електронен манометър. Те имат по-висока точност.