IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Конспирация или физика: защо манометърът на компресора винаги лъже

И за да сте сигурни в точното налягане, трябва да имате под ръка електронно устройство

На всеки се е случвало да има история с помпането на гуми и по-конкретно с точното количество въздух, което трябва да се вкара в гумата. За целта се използват т.нар. манометри, но всички знаем, че голяма част от тях не са верни. А точното налягане в гумата е от съществено значение и за самата гума, и за представянето на колата. Но защо манометрите не отчитат вярно?


манометър


Често пъти шофьорите са объркани: при работещ компресор уредът показва номинални два бара и веднага щом електродвигателят спре, стрелката се премества на 1.8 бара или по-ниско. Редица издания дори проведоха свои тестове, при които така нареченият референтен манометър потвърди несъответствието. Къде изчезват тези 0.2 бара или дори повече?

Те се губят заради спецификата на манометъра, който разполага със специален канал - много тясно място, което създава противоналягане. Следователно, когато електромоторът се изключи, това е мястото, където се получава "недостигът". Така се оценява грешката на манометъра, монтиран на компресора. За всеки различен компресор с манометър обаче, тя е различна.

Но това не е всичко. Също така е важно колко се движи стеблото на клапана, когато дюзата на маркуча на компресора го натисне. Тоест, трябва да поставите или навиете същата тази дюза много внимателно и плътно, така че върхът точно да притиска игличката на вентила. В противен случай тя няма да се отвори напълно, съпротивлението ще бъде голямо, което ще доведе до недостатъчно налягане в уреда.

От всичко казано по-горе заключаваме: работещият компресор винаги показва повече от това, което всъщност влиза в гумата. Поради това е невъзможно да се настрои абсолютно точно налягането с помощта на неговия манометър, тъй като вентилът създава пречка по пътя на въздушния поток. Тоест, чувствайте се свободни да помпате гумите повече. Ако трябва да получите налягане от два бара, помпайте до 2.1-2.2 бара. И за да сте сигурни, вземете и електронен манометър. Те имат по-висока точност.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Мдаа ( преди 1 година )
    Сегъ всичко стана ясно и можем да пием по едно че ни беше напрегнато с тия манометри, показания а бе а наздраве :)
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От къде го измислиха този много тесен и специален канал създаващ противоналягане. Сигурно авторът като се е събудил сутрин рано след бурен секс вечерта си е помислил, че е помпал гума.
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Шофьор от 1976 ( преди 1 година )
    Отнася се само за компресор без резервоар. Най - точно е да се мери с отделен манометър.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Този път съм съгласен с написаното. Точно така са нещата с помпането, налягането и компресорите.
  • #3
    18 rate up comment 5 rate down comment
    онзи ( преди 1 година )
    аз винаги се качвам на 1500 метра надморско равнище и там си помпя гумите, защото въздуха е по-Убав и гумите се търкалят по-бързо...
  • #2
    12 rate up comment 3 rate down comment
    129 ( преди 1 година )
    Имам качествена крачна помпа с манометър, показващ точно толкова, колкото и аналоговия ми манометър.Чудно ми е защо се усложняват най-простите и ефективни решения. И не не съм старец, цял живот с компютри и мрежи се занимавам ама не бих си купил дигитален манометър
  • #1
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Имам електронен, помпа с манометър и компресор с манометър. Никаква разлика между трите и на двата вида вентили за велосипеди и автомобилни. Пак митове.