Във Великобритания спряха да приемат поръчки за Focus ST и обратното броене за хот-хеча вече започна, разкри Autocar. Дилърите на Острова все още имат около 170 непродадени автомобила, така че купувачите могат да изберат петвратия вариант от наличните. В други страни засега поръчки за модела се приемат, като цената му в Германия, например е 43 200 евро.

Предстоящото пенсиониране на цялото семейство Ford Focus беше потвърдено потвърдено. Последният автомобил ще слезе от поточната линия в завода в Германия на 30 ноември тази година. Изглежда обаче, че наточените версии на бившия бестселър ще бъдат "пенсионирани" още по-рано, като тази с приставката ST ще отбележи края на една ера. Хот-хечовете са част от гамата на Ford вече няколко десетилетия, но първо RS версиите станаха жертва на екостандартите, а сега е ред и на ST.
В Германия Ford Focus ST остава да се продава в два варианта, при които 2.3-литровият турбо двигател с мощност 280 конски сили може да се комбинира с 6-степенна ръчна или 7-степенна роботизирана преселективна скоростна кутия. Най-скъпите хот-хечове X Edition имат само ръчна скоростна кутия. Във Великобритания остават скучните опции с 1,0-литров турбо двигател с три цилиндъра.

След пенсионирането на Ford Focus ST, единственият евтин наточен бензинов модел в гамата остава компактният кросоувър Puma ST. Отскоро обаче той вече не се предлага с 1,5-литровия турбо двигател с мощност 200 к.с. с ръчни скорости, а само като мек хибрид с 1-литров двигател (160 к.с.) и 7-степенна "роботизирана" скоростна кутия.


0