Често шофьорите обръщат внимание на гумите единствено когато видят, че са загубили налягане. Гумите обаче е добре и да се загряват, особено в студено време. Защо да правите това, ви разказваме сега.
Много хора смятат, че загряването на гуми е само за състезания. Ако обаче имате обикновен автомобил, това също трябва да се направи. Особено, когато навън е зима, защото каучуковата смес омеква, което се отразява на спирачния път. И тук има много тънкости. Но за да ги разберем, припомняме, че температурата на гумата зависи от нейния размер, натоварването, което пада върху колелото и скоростта на търкаляне. Степента на износване на протектора също оказва влияние.
Често в студа налягането в гумите пада и такива колела се затоплят по-бързо в движение. Но в този случай гумите са деформирани и нагряването става неравномерно, което води до преждевременното им износване.
Гумите не могат да се загреят на място, а след напускане на паркинга. В същото време в първите минути температурата на каучука е значително по-ниска от необходимата за ефективна адхезия към покритието. Затова в началото е по-добре да карате равномерно, като избягвате резките ускорения. И не е нужно да се подхлъзвате като на състезание, защото и двигателят, и скоростната кутия страдат.
За 10 минути пътуване в студ около -10 градуса, гумите се загряват до 7-8 градуса по Целзий. но трябва да ги загреете още - до 10-15 градуса, което са вече работни стойности, при които ефективността на забавяне ще бъде оптимална. Това става след петнайсетина минути внимателно каране.
Препомпването на гуми особено през зимата също не се препоръчва, но сега много хора го правят в опит да спестят гориво. Експертите са установили, че ако увеличите налягането от 2 на 2.5 бара, можете да спестите около 1.5% гориво. Тоест ако колата ви харчи 5 л / 100 км, с пренапомпването ще свалите разхода до 4.9 л / 100 км. Разликата е минимална, но щетите могат да са много по-големи. Така че най-добрата тактика в студа е да използвате по-често манометъра и да карате бавно първите километри от пътя.