IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо е опасно да караме с нископрофилни гуми през зимата

Автомобилите с такива колела попадат по-често в инциденти, категорични са експерти

По правило гумите с нисък профил са и с по-голяма широчина. На хлъзгава зимна повърхност, когато на пътното платно има т.нар. снежна каша такава гума има по-лош контакт с пътя, а оттам и значително по-лошо управление на автомобила.


нископрофилни гуми


С такива гуми ситуацията става определено "по-хлъзгава" и колата може доста по-лесно да се поднесе. Има шанс колата да стане неуправляема и да попадне в инцидент. Освен това има и още един важен фактор, който определено не е в полза на нископрофилните гуми през зимата.

Става зума за това, че при нископрофилните гуми през зимата спирачният път е по-дълъг, което е от съществено значение при управление на автомобили в зимни условия. За това съветът на специалистите е, да не се избират нископрофилни зимни гуми.

Според експертите такива гуми също се повреждат много по-лесно и по-бързо през зимата, отколкото през лятото. Това се дължи на факта, че водачът не вижда неравности и дупки, скрити по пътищата под снега, които обикновено заобикаля през лятото.


0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Хах верно ли ( преди 1 година )
    Само аз ли съм видял че всички високоороходими машини са с широки гуми
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Профила това е височината (дебелината) на гумата. Например гума с размер 205/55R16 e 18% по ниска от 205/65R15 въпреки че имат почти еднакъв външен диаметър (2.4% разлика). По високата гума вози по меко и предпазва джантата и окачването от ударите. Размера на гумата се чете широчина (мм), височина (% от широчината), вътрешен диаметър (диаметър на джантата в инчове). Тесните и високи гуми са добри офроуд и за зимата. Широките и ниски гуми са добри за асфалт. Но возят твърдо и разбиват колата.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Профила това е височината (дебелината) на гумата. Например гума с размер 205/55R16 e 18% по ниска от 205/55R16 въпреки че имат почти еднакъв външен диаметър (2.4% разлика). По високата гума вози по меко и предпазва джантата и окачването от ударите. Размера на гумата се чете широчина (мм), височина (% от широчината), вътрешен диаметър (диаметър на джантата в инчове). Тесните и високи гуми са добри офроуд и за зимата. Широките и ниски гуми са добри за асфалт. Но возят твърдо и разбиват колата.
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    huu ( преди 1 година )
    какво е това НИСЪК или ВИСОК профил ?????
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Специално зимните гуми трябва да бъдат тесни с висок профил.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ниско профилната гума е една от най големите тъпотии които се наложиха последните 10 години. Абсолютно безсмислени са тия гуми от инженерна гледа точка. Дори състезателните коли коли не ползват такива гуми. Където и да погледнеш Формула 1, WRC, Nascar, навсякъде виждаш гуми със висок профил. Същото се отнася и за окачването. Всички нови коли возят като каруци.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Широката гума има по-малко сцепление на хлъзгава повърхност и по-добро на сух асфалт. На сняг малкият отпечатък на тясната и/или малък цолаж гума оказва по-голямо налягане и грайфера загребва сняг. Големите гуми са податливи и на аквапланинг. Всичко е физика.
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    do 2 ( преди 1 година )
    и аз карам всесезонни на всичките му автомобили - General Graber AT3 - супер са за джипки, 5 години на едната никакъв проблем, още са меки, Kleber Quadraxer на малка граска кола - 4 години и ги хвърлих, сега на един СУВ карам с белгийски (хубави китайски) Imperial All Season Driver XL и нямам никакви забележки отново. Другите да сменят щом искат.
  • #2
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз съм със всесезонни от години, така или иначе когато нещата станат наистина сложни си трябва вериги, а тази зима наистина беше 2 седмици аз и зимна течност не слагам колата е в гаража на +12 цяла зима.
  • #1
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре, че тази година зима нямаше, така че все тая. Реално нямаше и смисъл от зимни гуми- не само беше сухо, но почти винаги беше над 10 градуса през деня (често и над 15), с изключение на една седмица.