Когато пътищата са заледени, като температурата падне под нулата, най-голяма опасност представляват автомобили без стабилизираща система, а също така мощни спортни автомобили със задно предаване, коли с износени гуми и камиони. Това припомнят експерти от Auto.Mail, като съветват водачите на такива автомобили да проявяват повишена отговорност, а другите участници в движението да се пазят от тях на пътя.
„Най-опасни в такива условия са колите, които не са оборудвани със стабилизираща система или тя е повредена. На първо място, това се отнася за автомобили със задно задвижване, в които водачът е принуден постоянно да се справя с нестабилното им поведение на пътя. Автомобилите с предно предаване без система за стабилност на пътя също са опасни, защото ви позволяват да развиете по-висока скорост ”, категорични са специалистите.
Те посочват, че това се отнася за руски автомобили ВАЗ, които се срещат по някои пътища в Европа, както и за по-стари коли от известни западни марки, които не са оборудвани със системи за активна безопасност. Също така на хлъзгава настилка опасни са тежките и мощни автомобили, като Dodge Charger или Challenger с V8 двигатели и задно предаване.
Посочва се още, че в някои държави от Европа не всички камиони се движат със зимни гуми, за разлика от Канада и Скандинавия, например. Причината е, че те са доста скъпи и много превозвачи не инвестират в тях. Затова и съветът на експертите е в тежки условия на пътя да се стои възможно най-далеч от големите камиони.
„Когато пътят е покрит с лед, най-важното е състоянието на гумите, монтирани на колана. Затова и трябва да се обърне внимание на качеството на гумата и степента на износване. Дълбочината на протектора на нова гума е 8-10 мм, като тя започва да губи всичките си свойства, когато този параметър достигне 4-5 мм. В този момент малките ламели са износени и гумата работи много слабо на лед и киша“, обобщават експерти.