IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобили с леки повреди се бракуват заради скъпи ремонти

Все повече компании отказват да застраховат електрически превозни средства

В САЩ много електрически автомобили с леки повреди се обявяват за "тотал щета" поради високата цена на ремонтите. Информацията за това беше съобщена от сайта AutoBlog .


електромобили


Журналистите цитират компанията Policygenius, според която средната месечна застрахователна вноска за електрически автомобили в САЩ през 2023 г. е $206. Това е с 27% повече, отколкото при колите с ДВГ.

Оказва се, че болшинството от производителите на автомобили оборудват електромобилите си с батерии, които не са лесни за ремонт. Освен това трети страни нямат достъп до технологията им. Например застрахователната компания Allianz отказва да поеме ремонта на батерии, ако се установи, че имат леки повреди. Те се принуждават и да не застраховат електрическите автомобили, защото нямат достъп до диагностични данни.

Разходите за подмяна на акумулаторни блокове могат да достигнат до 50% от цената на електрическия автомобил. Ето защо тяхната подмяна често е нерентабилна и коли с лек удар, който е засегнал акумулаторния блок, биват дерегистрирани.

Експертите смятат, че поради този проблем застрахователните премии за електрически автомобили ще продължат да растат. Според тях този проблем може да бъде решен, но трябва желание от страна на производителите. 

Проблемът може да бъде решен ако производителите на автомобили коригират производството на батерии с по-малки секции или модули, които са по-лесни за ремонт. Също така е необходимо да започнат да предоставят диагностични данни на трети страни.


0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    9-ти, не е съвсем така, но е излишно да ти се обяснява, няма да го разбереш - но ако застраховател откаже да прави ремонт - колата отива за скрап или се пуска за части за "без пари" или експорт.
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до 9 ( преди 1 година )
    Ти чуваш ли се какво говориш? Собственика е платил 2-3 хил долара, а пък на застрахователя му е по-лесно да плати 30-40к за нова кола, така ли? Всъщност не е хич така. Застрахователя плаща между 80 и 100% от покритието и после сам се оправяш. Отделно, не знам как точно е в САЩ, но по принцип ако в талона пише бракувана е доста трудно да я върнеш в движение от документална и инспекционна точка.
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Това ми прозвуча като дати спре windows и да си мислиш че никой по света не може да ти преинсталира компютъра с нов windows или дори друга операционна система?
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много го хвалите Мъск, как платформата му е от 3-4 големи елемента, но ако един се повреди повече и трябва да разглобиш половината кола, за да го смениш. Другото е идеята батерията да е част от носещата конструкция - пак същото всеки малко по-съществен удар може да я повреди и да е за кофата.
  • #9
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    А защо реши че ги изхвърлят? Застрахователите трябва да върнат на клиента ремонтиран автомобил с гаранция, а това няма как да стане ако не е ремонтиран във фирмения сервиз на марката. За да не отпадне гаранцията, трябва да се смени цялата батерия, въпреки че батерията може да се ремонтира за 1000$, но автомобилът ще остане без гаранция. За застрахователя е по-евтино да продаде автомобила на клиента и да му купи нов, който в момента е с 20 000 по-евтин, отколкото е цената на която е застрахован
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Представям си след 5 години как колата изведнъж ще спре, после 2 седмици ще я дебъгват разни индианци и накрая на ***.
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    И продължавам да го твърдя. Ето откъде идват 99% от внесените от САЩ в България електромобили. Заради малки повреди там ги пишат тотал щета, след това идват в сервиза в Перник или някой от другите, поправят ги за жълти стотинки, сменят им по "вифито" регионът и дори им добавят безплатно зареждане и след смяна на стоповете която не може да стане по интернет, ги регистрират и си ги карат в България. Хайде сега си помислете дали това е добра или лоша новина?
  • #6
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Форумните експертЕ налазиха поредната статия за електрички и колко калпави били последните . А че тия същите експертЕ карат коли за по 1000 лева , тва не било важно :)
  • #5
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И какво стана сега? Уж евтини, екологични, незма какво си, а се оказват еднодевки- чупиш и хвърляш? И на това му казват да опазваме природата!? Приказки от 1001 нощ за наивници..
  • #4
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Нашият звездоброец теслю твърдеше точно обратното.Евтини ремонти,ниски разходи за поддръжка,висока остатъчна стойност.