IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Toyota посочи 3 стъпки, с които ще настигне Tesla

Основното оръжие на компанията са сегашните 10 млн продажби на година

Новият главен изпълнителен директор на Toyota - Коджи Сато, изрази увереността си, че японският автомобилен производител може да реализира големи печалби от електромобилите само с три основни стъпки. Той пое управление на компанията на 1 април, като под неговото ръководство бъдещата стратегия на Toyota беше преработена. И новият план има за цел до 2030 г. да бъдат увеличени както производството на електромобили, така и рентабилността.


Toyota


В момента Toyota е в първи етап от своя нов план, втората част идва през 2026 г., а последните усилия са в сила до 2030 г. Целта е в средата на десетилетието компанията да произвежда по 1,5 млн електромобила в световен мащаб, като до 2030 г. тази бройки достигне 3,5 млн. Подобрената производителност и икономиите от мащаба ще означават по-ниски цени, което трябва да работи за увеличаване на обема на продажбите.

„Стъпка 1“ е направена още преди Сато да застане начело на Toyota, като това е пускането на първия електромобил на марката от гамата bZ на специално създадена платформа. Това е нещо като „опит за обучение“, тъй като излизането на пазара на bZ4X не може да бъде определено като успешно. Според Сато обаче компанията му е имала нужда от подобно нещо, за да се „събуди“.

„Ние ще направим бързи подобрения и модификации, така че привлекателността и силата на продукта да могат да бъдат подобрени. И ще направим това по ускорен начин“, категоричен е изпълнителният директор на Toyota.

Преминаването към „Стъпка 2“ означава интегриране в автомобилите на компанията на операционна система Arene, която в момента се разработва от нейното софтуерно звено – Woven. Благодарение на специално изградената платформа и разширената гама от електромобили новата система трябва да бъде готова възможно най-скоро, като в Toyota са наясно, че днешните успешни производители на електромобили са не само автомобилни, но и софтуерни компании.

Сато посочи „Стъпка 3“ като кулминацията на плановете и усилията на производителя – нещо като „торта на три етажа“. Той обясни, че Toyota ще премине към ново структурно тяло на колите си с вградена операционна система Arene с актуализирани софтуерни услуги. С новата каросерия ще дойде и нова версия на сегашната EV-платформа, която увеличава пространството, производителността и ефективността.

И тъй като Tesla в момента има огромна преднина при електромобилите, Toyota ще трябва да увеличи значително производството и продажбите, за да достигне маржове, с които да може да се конкурира с американците. В момента маржовете на Tesla са около 20%, което е впечатляващо, като се има предвид, че компанията на няколко пъти намали цените на своите модели.

В същото време тези на Toyota са едва 10%, но японската компанията има намерение да ги увеличи, като продължи да гони целта си от 10 млн произведени коли на година. По-голямата част от тях ще продължат да бъдат хибриди, като именно печалбата от тях ще позволи на японския производител да увеличи инвестициите си в научно-изследователска и развойна дейност.


0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Щом цената на акциите няма значение, защо въобще Тесла са на борсата. Точно от продажбата на акции събират капитал. Сваля цените защото в момента търсенето се забавя и имат излишък от коли, което е проблем при модела на Тесла, за разлика от другите производители.
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    А провери ли как се вдигали температурите когато са се вдигали и цените на акциите на тесла. Също така можеш да провериш и цената на сиренето в кварталния магазин за същата дата. Точно толкова е връзката на twitter с tesla. Нямат нищо общо. И какво общо имат акциите с печалбите на Тесла? Тесла нито губи нито печели при качване или слизане на цените на акциите. Преди да свали цените печелеше по повече на тримесечие и осем пъти повече на продаден автомобил от toyota. Защо тогава ги свали?
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кой Тесла ли не мисли за печалби?! Я кажи колко струва синята отметка проверен в Twitter? После провери с колко % са се вдигнали акции на Тесла само след новината за сваляне на цените. След това виж графиката на акциите и се опитай на всеки пик да намериш съответната новина или реакция от страна на Тесла. Всичко е една голяма игра приятелю и то за много пари!
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    О да Тесла е благотворително дружество и не работи за печалба. А пък същевременно работят с най-големия марж. Последно?
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз не разбрах с какво toyota ще настигне Тесла? Май основната цел е да настигнат Тесла по печалби и толкова. Май освен за печалби за друго не мислят и точно това ще им изяде главата. Тесла има точно обратната стратегия. Да не мисли за печалби а за увеличаване на продажбите, като за целта е готова да се откаже от печалбите, за да направи цените конглокентни спрямо останалите производители и да повиши продажбите, за да се възползва от икономии на мащаба, които още повече да свалят цените.
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Всъщност самият факт, че все още не си на телефон с шайба и на кон вероятно е огромно постижение за тебе, продължавай в същия дух.
  • #1
    4 rate up comment 7 rate down comment
    ПМхнтв ( преди 1 година )
    Мда, "полефочването" на автомобилите продължава. Операционната система била ключова вече. При това положение, няма как и живота на тези "автомобили" да не е като на телфоните и лаптопите. Добре, че изобщо не ми се налага да се занимавам с тези глупости - с телефон с копчета съм (и еквивалентните му автомобили).