IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Toyota посочи 3 стъпки, с които ще настигне Tesla

Основното оръжие на компанията са сегашните 10 млн продажби на година

Новият главен изпълнителен директор на Toyota - Коджи Сато, изрази увереността си, че японският автомобилен производител може да реализира големи печалби от електромобилите само с три основни стъпки. Той пое управление на компанията на 1 април, като под неговото ръководство бъдещата стратегия на Toyota беше преработена. И новият план има за цел до 2030 г. да бъдат увеличени както производството на електромобили, така и рентабилността.


Toyota


В момента Toyota е в първи етап от своя нов план, втората част идва през 2026 г., а последните усилия са в сила до 2030 г. Целта е в средата на десетилетието компанията да произвежда по 1,5 млн електромобила в световен мащаб, като до 2030 г. тази бройки достигне 3,5 млн. Подобрената производителност и икономиите от мащаба ще означават по-ниски цени, което трябва да работи за увеличаване на обема на продажбите.

„Стъпка 1“ е направена още преди Сато да застане начело на Toyota, като това е пускането на първия електромобил на марката от гамата bZ на специално създадена платформа. Това е нещо като „опит за обучение“, тъй като излизането на пазара на bZ4X не може да бъде определено като успешно. Според Сато обаче компанията му е имала нужда от подобно нещо, за да се „събуди“.

„Ние ще направим бързи подобрения и модификации, така че привлекателността и силата на продукта да могат да бъдат подобрени. И ще направим това по ускорен начин“, категоричен е изпълнителният директор на Toyota.

Преминаването към „Стъпка 2“ означава интегриране в автомобилите на компанията на операционна система Arene, която в момента се разработва от нейното софтуерно звено – Woven. Благодарение на специално изградената платформа и разширената гама от електромобили новата система трябва да бъде готова възможно най-скоро, като в Toyota са наясно, че днешните успешни производители на електромобили са не само автомобилни, но и софтуерни компании.

Сато посочи „Стъпка 3“ като кулминацията на плановете и усилията на производителя – нещо като „торта на три етажа“. Той обясни, че Toyota ще премине към ново структурно тяло на колите си с вградена операционна система Arene с актуализирани софтуерни услуги. С новата каросерия ще дойде и нова версия на сегашната EV-платформа, която увеличава пространството, производителността и ефективността.

И тъй като Tesla в момента има огромна преднина при електромобилите, Toyota ще трябва да увеличи значително производството и продажбите, за да достигне маржове, с които да може да се конкурира с американците. В момента маржовете на Tesla са около 20%, което е впечатляващо, като се има предвид, че компанията на няколко пъти намали цените на своите модели.

В същото време тези на Toyota са едва 10%, но японската компанията има намерение да ги увеличи, като продължи да гони целта си от 10 млн произведени коли на година. По-голямата част от тях ще продължат да бъдат хибриди, като именно печалбата от тях ще позволи на японския производител да увеличи инвестициите си в научно-изследователска и развойна дейност.


0 от 500
  • #27
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не я мислете Тойота.Когато Тесла започне да произвежда и продава по 10 млн. коли годишно,тогава ще говорим.
  • #26
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Софтуерната им индустрия и тя смуче, защото в проддължение на десетилетия японците смятаха, че е напълно нормално в колите си да предоставят софтуер на нивото на 90-те години.
  • #25
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нисан и Митсубиши пък бяха заети да подливат вода на спасителя си, въпреки че той ги водеше към единствената правилна стратегия. Затова сега и те смучат. Всичките поддоставчици в Япония, години работели в грешната посока - и те смучат. Акумулатроната индустрия на Япония - и тя смуче заради 2 десетилетия пропуснати възможности.
  • #24
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За пред акционерите и служителите управленското тяло е длъжно да се държи и да приказва, все едно знае какво прави. Истината обаче е, че на всички японски марки, без изключение, им се е дръпнало изпражнението чак до гърлото. Всички години наред послушно клатиха глава през чичовото, което им е шефче на браншовата организация и му повтаряха измислиците, че електромобилите нямат бъдеще. Сузуки, Субару, Хонда малодушно вярваха, че ще могат да правят водородни коли за десетилетия напред и сега смучат
  • #23
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота доста са изостанали, преди 4 години когато търсех нов автомобил нямаха още андроид ауто, а сегашните им коли отвътре изглеждат като кола от преди 4-5 години. Освен това, вече не са и особено евтини а хибридите доста надценени и прехвалени. Може би в САЩ не е така, но тук Хонда и Тойота се оливат с цените както и останалите.Ако искат да продават нещо трябва коренно да си променят стратегията.
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 20 ( преди 1 година )
    Прав си. Има само една техническа неточност в изказването ти. Продажбите на тесла никога не са спирали. Просто намаля ръста на продажбите, което е точно обратното на това което твърдиш. Като се замисля егати проблемите които имат от Тесла. Ръстът на продажбите не бил планираните 50% а само 40%, а в банката имат едни 22 милиарда които няма за какво да изхарчат и затова щели да свалят цените, за да увеличават продажбите да се намират на работа. Това обаче помага или пречи на toyota
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Но нека не се отплесваме в глупости и да се върнем на новината която е за toyota. Разбрахме че илон мъск тесла iphone и магазинера са виновни, но тях ли ще намесиш и в провала на toyota? Кажи нещо за тяхната стратегия, миналите им действия, настоящите и да проследим трендовете за да предвидим какво ще бъдещето на toyota? Toyota нямат свободен кеш, а имат 200 милиарда дългове. А най-лошото е че всяка година акционерите си чакат тлъстите дивиденти, заради които toyota трябва да взима още дългове
  • #20
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла свали цените,защото спряха да им се продават електромобилите.За тази цена достигнаха върха на продажбите.Ако искат да продължат да увеличат продажбите, трябва да свалят цените.
  • #19
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла свали цените,защото спряха да им се продават електромобилите.За тази цена достигнаха върха на продажбите.Ако искат да продължат да увеличат продажбите, трябва да свалят цените.
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Твърде много закъсняха, картите вече са раздадени. Тойота тепъърва ще започва това, което другите направиха преди няколко години. Те вече ще надграждат, докато Тойота ще прохожда. Така, че японците ще загубят голям пазарен дял. Ще им останат само пазарите в третия свят, където още дълги години няма да се изгради инфраструктура за електрически коли.