fallback

CATL е готов с нови батерии за електрически самолети

Плътността им е 1,5 по-голяма от тази на акумулаторните клетки 4860 на Tesla

Китайският производител CATL обяви, че е на прага на технологична повратна точка за батериите за електрически превозни средства, като ще предложи такива с енергийна плътност до 500 Wh/kg. Това е достатъчно за използването им за изцяло електрически самолети.

За сравнение, най-новата батерия на CATL за електромобили е натриево-йонна с енергийна плътност от 160 Wh/kg. В същото време батерийните клетки 4680 на Tesla, смятани за едни от най-модерните на пазара днес, имат енергийна плътност до 296 Wh/kg.

CATL може да постигне тези впечатляващи стойности благодарение на новата високопроводима биомиметична електролитна технология в кондензирано състояние, която създава самоадаптивна мрежова структура на микронно ниво. Тя може да регулира интерактивните сили във веригите, за да подобри проводимостта им.

Новите батерии също ще използват катодни материали с ултрависока енергийна плътност и иновативни анодни и сепараторни материали, за да предложат добра производителност при зареждане и разреждане. В допълнение, тези материали ще помогнат за безопасността на батериите, твърдят от CATL.

„Пускането на тази авангардна технология нарушава ограниченията, които отдавна ограничават развитието на сектора на батериите и ще отвори нов сценарий за електрификация, съсредоточен върху високо ниво на безопасност и лекота“, се казва в официалното съобщение на компанията.

В момента CATL работи активно с партньори за разработване на електрически пътнически самолети, които постигат стандарти за безопасност. Батериите ще се използват и в автомобилната индустрия, като се очаква да влязат в производство по-късно тази година.

„Тъй като електрификацията се простира от земята до небето, самолетите ще станат по-чисти и по-умни. Пускането на кондензирани батерии ще постави началото на ера на универсална електрификация на морския, сухопътния и въздушния транспорт, ще отвори повече възможности за развитие на индустрията и ще насърчи постигането на глобалните цели за въглеродна неутралност на по-ранна дата“, твърдят от компанията.

fallback
  • #6
    До долните ( преди 1 година )
    Е щом сте толкова прсти че да питате такива неща какво да ви отговарям
  • #5
    До долния ( преди 1 година )
    Е щом си толкова *** че да питаш това какво да ти отговарям
  • #4
    До 1 ( преди 1 година )
    Витловите самолети са 20% по-бавни от реактивни което никак не е фатално за регионални полети като София-Истанбул или Лондон-Париж например
  • #3
    До смешника ( преди 1 година )
    И какъв проблем виждаш в използване на витловите самолети? Особено пък за кратки разстояния, каквито ще се ползват за електрическите самолети по разбираеми причини?
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    И откога батериите 46 80 са били с рекордна енергийна плътност? Те имат съвсем други качества, а енергийната плътност не е сред тях. Те са проектирани за отдаване и приемане на много високи токове без да загряват. Това позволява много по-бързо зареждане и по-голяма отдавана мощност към електродвигателите. Другите две много важни предимства са цената и броя цикли живот, чиято комбинация пък прави цената на цикъл живот почти без пари. А точно това е най-важният параметър на една батерия!
  • #1
    Смех ( преди 1 година )
    Хаха булшит.Електродвигателите за самолет са витлови какъв пробив какви тапизми се говорят.
fallback
Последни