fallback

CATL е готов с нови батерии за електрически самолети

Плътността им е 1,5 по-голяма от тази на акумулаторните клетки 4860 на Tesla

Китайският производител CATL обяви, че е на прага на технологична повратна точка за батериите за електрически превозни средства, като ще предложи такива с енергийна плътност до 500 Wh/kg. Това е достатъчно за използването им за изцяло електрически самолети.

За сравнение, най-новата батерия на CATL за електромобили е натриево-йонна с енергийна плътност от 160 Wh/kg. В същото време батерийните клетки 4680 на Tesla, смятани за едни от най-модерните на пазара днес, имат енергийна плътност до 296 Wh/kg.

CATL може да постигне тези впечатляващи стойности благодарение на новата високопроводима биомиметична електролитна технология в кондензирано състояние, която създава самоадаптивна мрежова структура на микронно ниво. Тя може да регулира интерактивните сили във веригите, за да подобри проводимостта им.

Новите батерии също ще използват катодни материали с ултрависока енергийна плътност и иновативни анодни и сепараторни материали, за да предложат добра производителност при зареждане и разреждане. В допълнение, тези материали ще помогнат за безопасността на батериите, твърдят от CATL.

„Пускането на тази авангардна технология нарушава ограниченията, които отдавна ограничават развитието на сектора на батериите и ще отвори нов сценарий за електрификация, съсредоточен върху високо ниво на безопасност и лекота“, се казва в официалното съобщение на компанията.

В момента CATL работи активно с партньори за разработване на електрически пътнически самолети, които постигат стандарти за безопасност. Батериите ще се използват и в автомобилната индустрия, като се очаква да влязат в производство по-късно тази година.

„Тъй като електрификацията се простира от земята до небето, самолетите ще станат по-чисти и по-умни. Пускането на кондензирани батерии ще постави началото на ера на универсална електрификация на морския, сухопътния и въздушния транспорт, ще отвори повече възможности за развитие на индустрията и ще насърчи постигането на глобалните цели за въглеродна неутралност на по-ранна дата“, твърдят от компанията.

fallback
  • #26
    Ди 24 ( преди 1 година )
    Е как познах че ще решите че първите електрически самолети трябва да са най-големите с най-дългия полет а след това да се минава на по-малки и леки самолети и чак най-накрая да оставят двуместните самолетчета да минат на батерии. При вас липсва логическо мислене а понякога си мисля че и самото мислене липсва. Вече ти отговорих че още от утре 737 може да започне да се движи с електрическа енергия. И даже ще си остане същия 737 с синтетично гориво произведено от ВЕИ.
  • #25
    До 24 ( преди 1 година )
    Нещо с големината на 737 на батерии това десетилетие няма да има но както писах далеч не всички самолети са над 100 местни пътнически даже повечето не са такива а по-малки или пък товарни. Вече има учебни електрически в тях никого не те кара да се качваш нито пък аз мисля да се пробвам :D
  • #24
    До 23 ( преди 1 година )
    Абе ти си пътувай с витлови толкова като те кефи!На мен времето ми е важно и колкото по бърз е полета, толкова по добре! Хайде първо да минат тестове тия батерии в реална експлоатация на нещо с големината на 737, да летят на височината и при температурите като 737 и тогава да ми обяснявате колко всъщност добре нили витловите! Аз летя между 12 и 20 пъти годишно, до сега на витлов не съм се качвал! Сигурно щото са много разпространени!
  • #23
    До 20 ( преди 1 година )
    Огромното мнозинство самолети са витлови защото обикновено са под 100 местни или пък са товарни, отделно са и хеликоптерите..
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    EDF. Прочетете, руски подложки, и се образовайте.
  • #21
    Гост ( преди 1 година )
    До 16.Тесларев,да не си завършил ВВУ Долна митрополия?
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    И как ще работят тия самолети на батерии? ще се върнем на витлови самолети ли?
  • #19
    O neee ( преди 1 година )
    До 16 - "батерията лесно може да се изхвърли и самолета олекне сериозно да планира дълго време" - много искам ти и подобни тебе "умници" да се точно там където ще падне батерията!!!! Запознат ли си изобщо със съвремените самолети и способности им да планират?! Имаш ли най-малка представа каква трябва да е площа на крилото спрямо масата и големината на самолета за да има планиране?! Айде първо прочети малко теория, преди да развиваш твои теории!
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами отговори, ***...
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами отговори, ***...
fallback
Последни