fallback

CATL е готов с нови батерии за електрически самолети

Плътността им е 1,5 по-голяма от тази на акумулаторните клетки 4860 на Tesla

Китайският производител CATL обяви, че е на прага на технологична повратна точка за батериите за електрически превозни средства, като ще предложи такива с енергийна плътност до 500 Wh/kg. Това е достатъчно за използването им за изцяло електрически самолети.

За сравнение, най-новата батерия на CATL за електромобили е натриево-йонна с енергийна плътност от 160 Wh/kg. В същото време батерийните клетки 4680 на Tesla, смятани за едни от най-модерните на пазара днес, имат енергийна плътност до 296 Wh/kg.

CATL може да постигне тези впечатляващи стойности благодарение на новата високопроводима биомиметична електролитна технология в кондензирано състояние, която създава самоадаптивна мрежова структура на микронно ниво. Тя може да регулира интерактивните сили във веригите, за да подобри проводимостта им.

Новите батерии също ще използват катодни материали с ултрависока енергийна плътност и иновативни анодни и сепараторни материали, за да предложат добра производителност при зареждане и разреждане. В допълнение, тези материали ще помогнат за безопасността на батериите, твърдят от CATL.

„Пускането на тази авангардна технология нарушава ограниченията, които отдавна ограничават развитието на сектора на батериите и ще отвори нов сценарий за електрификация, съсредоточен върху високо ниво на безопасност и лекота“, се казва в официалното съобщение на компанията.

В момента CATL работи активно с партньори за разработване на електрически пътнически самолети, които постигат стандарти за безопасност. Батериите ще се използват и в автомобилната индустрия, като се очаква да влязат в производство по-късно тази година.

„Тъй като електрификацията се простира от земята до небето, самолетите ще станат по-чисти и по-умни. Пускането на кондензирани батерии ще постави началото на ера на универсална електрификация на морския, сухопътния и въздушния транспорт, ще отвори повече възможности за развитие на индустрията и ще насърчи постигането на глобалните цели за въглеродна неутралност на по-ранна дата“, твърдят от компанията.

fallback
  • #16
    до 15 ( преди 1 година )
    Същото както когато горивото свърши. Даже тук има теоретичната ситуация ако батерията лесно може да се изхвърли и самолета олекне сериозно да планира дълго време. Силно ме съмнява да се планира за такъв реален сценарии, но ми се струва, че е интересна опция. Иначе ел самолетите имат проблем спрямо обикновените - максимално допустимото тегло за кацане е по-ниско от максималното за излитане. Когато си изгорил горивото няма грижи, но батерията няма да олекне с изтощаването.
  • #15
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    не искам да мисля какво би станало ако батериите на самолета свършат...
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Въпросния основно учебен Пипистрел Велис има пробег около 150 км + резерв и батерията му е 140 кг с капацитет 25 квтч. С тази нова батерия и същите 140 кг би имал теоретично 60-70 квтч капацитет и пробег около 350 км тоест София-Бургас по въздух
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Не бе братчед, 100 пъти ви се обяснява, че синтетичните горива и водородът всъщност са страхотният точно за самолети и кораби, да произвеждат ток за електрическите двигатели, а не за леките автомобили както си мислите вие.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Самолетът с батерии само ще подскача по пистата без да успее да отлепи от тежките батерии.Въздушни зарядни станции ще има ли?
  • #11
    Хахахаха ( преди 1 година )
    Винаги съм писал, че светът минава на ток и че най-добрата батерия все още не е измислена, но нашенците все още не могат да го разберат това.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Първия сертифициран електрически е двуместния Pipistrel Velis Electro и е предназначен предимно за ролята на учебен самолет, особено многократно последователно излитане и кацане.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами нормално. Обикновено до обиди опират хората които не могат да се аргументират културно, просто защото им липсват аргументи. А всъщност вие сте тези които задавате въпроса защо производителите на електромобили не започнат да налагат електромобилите от най-евтините модели, а електрическите самолети да започнат да се налагат от тежкотоварните през океански полети а накрая да оставят леките самолетчета които така или иначе летят по половин един час. При вас логика липсва, за да ви се обяснява!
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    4, Лондон -Париж има скоростни влакове, които са по удобни от полет и всичкото време преди него. Франция отдавна разкара вътрешни полети и ги покри с TGV. Париж Марсилия, 700км 4ч. До Лион 450км, 1.45.и т.н
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-масовия пътнически витлов самолет е De Havilland Canada Dash 8 който е с до 90 места, има над 1 200 бройки от него като се ползва основно от канадски и австралийски превозвачи. Крайсерската му скорост (демек икономична) е до 670 км/ч и има активни системи за контрол на шума като разбира се основно предимство е по-ниски разходи
fallback
Последни