fallback

CATL е готов с нови батерии за електрически самолети

Плътността им е 1,5 по-голяма от тази на акумулаторните клетки 4860 на Tesla

Китайският производител CATL обяви, че е на прага на технологична повратна точка за батериите за електрически превозни средства, като ще предложи такива с енергийна плътност до 500 Wh/kg. Това е достатъчно за използването им за изцяло електрически самолети.

За сравнение, най-новата батерия на CATL за електромобили е натриево-йонна с енергийна плътност от 160 Wh/kg. В същото време батерийните клетки 4680 на Tesla, смятани за едни от най-модерните на пазара днес, имат енергийна плътност до 296 Wh/kg.

CATL може да постигне тези впечатляващи стойности благодарение на новата високопроводима биомиметична електролитна технология в кондензирано състояние, която създава самоадаптивна мрежова структура на микронно ниво. Тя може да регулира интерактивните сили във веригите, за да подобри проводимостта им.

Новите батерии също ще използват катодни материали с ултрависока енергийна плътност и иновативни анодни и сепараторни материали, за да предложат добра производителност при зареждане и разреждане. В допълнение, тези материали ще помогнат за безопасността на батериите, твърдят от CATL.

„Пускането на тази авангардна технология нарушава ограниченията, които отдавна ограничават развитието на сектора на батериите и ще отвори нов сценарий за електрификация, съсредоточен върху високо ниво на безопасност и лекота“, се казва в официалното съобщение на компанията.

В момента CATL работи активно с партньори за разработване на електрически пътнически самолети, които постигат стандарти за безопасност. Батериите ще се използват и в автомобилната индустрия, като се очаква да влязат в производство по-късно тази година.

„Тъй като електрификацията се простира от земята до небето, самолетите ще станат по-чисти и по-умни. Пускането на кондензирани батерии ще постави началото на ера на универсална електрификация на морския, сухопътния и въздушния транспорт, ще отвори повече възможности за развитие на индустрията и ще насърчи постигането на глобалните цели за въглеродна неутралност на по-ранна дата“, твърдят от компанията.

fallback
  • #46
    анонимен ( преди 1 година )
    Четем коментари с научна фантастика на обитателите на 4ти километър.
  • #45
    анонимен ( преди 1 година )
    А кой отрича нуждата от вятърни централи? Единственият проблем е че не могат да ги инсталират директно на летището пък и дори да могат, няма да е рентабилно, защото е много по-логично тази инвестиция да бъде направена на място с добър ветрови потенциал. А пък за нуждата от фотоволтаици през зимата въобще не си прав. Цените на тока през зимата по правило са по-високи защото нуждата от енергия е по-голяма, а производството по-малко. Пък и цената на фотоволтаиците постоянно пада, с малки изключения
  • #44
    До 42 ( преди 1 година )
    За зимата по-добро решение са перките защото панелите не са чак толкова по-евтини от тях за да се трупат 5 пъти повече от колкото са нужни лятото и да се прави гориво при ниска ефективност. Не знам какъв проблем са няколко десетки мегавата на няколко милиона души за летищата при положение, че ползват гигавати а 5 ГВТ са 5 000 мегавата достатъчни за милиони хора тоест ще им се увеличи нуждата с 1% или 50 мегавата примерно
  • #43
    анонимен ( преди 1 година )
    А този излишък през лятото може да се ползва за производство на синтетични горива за самолетите директно на летището, за да няма нужда от транспорт и за тях. Хиляди пъти ви обяснявам, че именно това е смисленото приложение на синтетичните горива, а не за леки автомобили които лесно могат да минат на ток. Синтетичните горива могат да се произвеждат и по средата на океана по маршрутите, за да не се налага зареждане на корабите за целия маршрут, за да се освободи още място за полезен товар.
  • #42
    анонимен ( преди 1 година )
    А това за зимата винаги ми е било най-любимата част! Все давам пример с първоначалния ми опит със слънчеви колектори за топла вода преди 15-тина години, когато фотоволтаиците бяха адски скъпи и това все още изглеждаше идеално решение. Инсталирах си много на брой селективни панели, за да ми стига водата през зимата, но още през първото лято ги продадох и си инсталирах евтини турски, защото през лятото ми кипваше бойлера. Тоест има решение и за през зимата, а лятото просто ще има голям излишък!
  • #41
    анонимен ( преди 1 година )
    Проста сметка на ум показва, че ако за 1 kWp са необходими 5м2 то за 1 мегават ще са необходими 5 000м2 следователно за 25 мегавата ще са необходими само 75 000 м2. А това е абсолютно смешна площ. Тоест спокойно може да се построи 200-300 мегавата централа директно на летището която освен, че ще захранва директно самолетите когато пече слънце, ще произвежда и достатъчно енергия за зареждане на батериите на зарядните станции, за когато не пече и за енергийните нужди на летището.
  • #40
    анонимен ( преди 1 година )
    Проста сметка на ум показва, че ако за 1 kWp са необходими 5м
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    Да през деня лесно. Но през нощта? Зимата имаш около 8 часа светла част. Останалите 16?
  • #38
    До 37 ( преди 1 година )
    Ами сигурно защото е масовите зарядни станции на тесла са с над 40 станции, но големите са с по 100. А също така, защото при новите си V4 супер charger, мощността вече е 350 kw и дори по малки зарядни станции ще трябва да осигуряват 25 мегавата пикова мощност.Пък и не знам защо това ти се струва огромна мощност, като може да бъде осигурена дори от слънцето само от площта на летището? А бързите зарядни станции така или иначе имат батерии да поемат пиковете.
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    40 х 250кВч 25 мВч ли правят или 10? Откъде го измисли това 25?
fallback
Последни