IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

България е сред слабаците по брой електромобили

Богатите държави в Европа доминират внедряването на коли с ток

България е на едно от последните места в Европа по внедряването на електрифицирани автомобили, показва ново изследване на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA). Тези превозни средства струват повече за производство и са по-скъпи за купуване и едва ли е изненада, че богатите хора са тези, които ги купуват, информира Carscoops.

 

Euro-EV-Divide-1024x576

 

В анализа на ACEA се засяга внедряването на превозни средства с електрическо зареждане (ECV) на пазара в съответната държава, като тук влизат напълно електрически и plug-in хибридни превозни средства, но не и FCEV (водородни).

През 2022 г. продажбите на ECV в Европа са съставлявали 21,6 процента от новите превозни средства, а техните пазарни дялове са се променили значително в отделните държави.

 

Screenshot 2023-04-16 073919

 

В страни като Гърция, Италия, Полша и Хърватия, където годишният нетен доход (това е сумата пари, която хората имат след разходи и данъци) е около 13 000 евро, ECV съставляват само девет процента на пазара на нови автомобили.

В България и Словакия, където средните годишни нетни доходи са съответно 7272 евро и 10 985 евро, ECV възлизат на едва 4,0 и 3,7 процента от продажбите на нови автомобили. Това са две от трите европейски държави с най-малко внедряване на електрифицирани превозни средства.

 

Screenshot 2023-04-16 073955

 

Междувременно в северноевропейските нации, където годишният нетен доход обикновено надхвърля 32 000 евро, ECV-тата съставляват повече от 30 процента от продажбите на нови превозни средства. В Швеция, например, 56,1 процента от всички нови коли, продадени миналата година, са били ECV, а средният нетен доход в страната е 35 486 евро.

Връзката между приемането на ECV и богатството не е голяма изненада, въпреки че е забележителна. Високите разходи за батерии и скъпите индустриални катаклизми, причинени от прехода към електрически превозни средства, означават, че те са по-скъпи за производство от превозните средства с вътрешно горене и следователно имат по-високи базови цени. С напредването на технологиите разходите за производство на електромобили вероятно ще намалеят. Разрастващата се ценова война също може да бъде приветствана от потребителите по света.

 

 

0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 15 ( преди 1 година )
    "На практика сега се получава така че бедните субсидират богатите които са основните купувачи на електрически коли." Какво да взели от тебе и на кого какво са дали в България, та мрънкаш по навик?
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Теслю Тесларев не ще да си купи електромобил.Предпочита да си купи виртуален имот в Слънчев бряг, вместо да печели от продажбата на електроенергия от електромобила.
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    демокрация сър https://youtu.be/MqkT4B-9MGkкой е казал че бедните трябва да имат автомобили и свобода на придвижване
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Свидетели сме на поредното политическо малоумие. На практика сега се получава така че бедните субсидират богатите които са основните купувачи на електрически коли. И проблемите на тези електрически коли тепърва ще стават явни. Помислете само вторичния пазар! Дали след 20 години и бедните ще могат да си купят изряден електрически автомобил за еквивалента на 5000лв днешни пари? Щото сега всеки човек може да си купи стара кола с ДВГ и параметрите и не са променени. Но какво става колите на ток?
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    за да имаш елекрически автомобил трябва гараж това означава еднофамилна къща с поне две места а това са сериозни вложения и дълготрайни високи приходи със срестявания от гориво не се връзва стандарта
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Делът на електромобилите зависи не от доходите, а от финансовите облекчения за тях. Безумие е да се товарят всички данъкоплатци за да се стимулират няколкото закупили електромобили. Но най-абсурдният пример е Норвегия, където електромобилите се спонсорират от износ на фосилен петрол.
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Всъщност и за тебе важи всичко написано в предишното на мнение, но при тебе бюджета поне е висок и вероятно още след около 5 години ще можеш да избираш електромобил дизел или бензин за 30 000 лв. Сега нямаш този избор, защото електромобилите все още са рядкост и са много скъпи. Да не говорим, че в момента втора употреба са първите поколения електромобили с всичките им детски болести.
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав. Проблемът на електромобилите не е в технологията, нито в зарядните станции, нито времето за зареждане, нито пробега. Единственият проблем е че цената на електромобилите не се побира в бюджета на българина за автомобил и нищо друго. Тогава електромобилите щяха да са наравно по разпространение с бензина и дизела и вероятно повече от пропана бутана и метана и всеки да кара кой каквото му е по сърце. И това ще стане, но минимум след 20 години.
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Моят доход е в пъти на въпросните изброени, карам си 4 годишна кола купена нова за 30 хиляди, не смятам в близкото бъдеще да закупувам електромобил защото не ми е изгодно и не ми трябва.
  • #9
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До попа ( преди 1 година )
    Да видим дали правилно съм те разбрал. Казваш че за средностатистическия българин не е никакъв проблем да изкара едни 100 000 лв да си купи електромобил, но единствената причина да не го прави е това че ще трябва да плати 20 000 лв след 15 години за смяна на батерията? Правиш ли си сметка, дали някой който си купува чисто нов електромобил ще го кара до степен в който да дойде време да сменя батерия за да го е грижа? Докато дойде време за смяна на батерията, ще е сменил три други автомобила.