IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се изчислява мощността на хибриди и електромобили

Експерти разработиха нов стандарт за определяне на този важен показател

Определянето на конските сили на електрически или хибриден автомобил е по-сложно от очакваното преди всичко поради липсата на точни разпоредби, които да указват на производителите методите, които трябва да следват, за да постигнат хомогенен и сравним резултат. Така се прилагат различни методи и често се достига до противоречиви резултати.

 

volkswagen-meb-platform

 

В опит да подредят нещата Дружеството на автомобилните инженери (SAE International) изработи нов документ, който има за цел да установи индустриален стандарт за точно определяне на мощността на електрически, хибридни, plug-in хибридни и превозни средства с горивни клетки. Базираната в САЩ - SAE International, е глобална асоциация на повече от 128 000 инженери и сродни технически експерти предимно в автомобилната индустрия.

Новият документ се нарича SAE J2908 и описва подробно методите, които трябва да се използват за измерване и изчисляване на номиналната мощност на задвижващата система на автомобил, който не е само с ДВГ, съобщи Insideevs.

 

volkswagen-id.4-assembly-in-chattanooga-tennessee

 

При електромобилите, например, се прави разлика между пикова мощност и непрекъсната мощност, като първата се доставя от двигател за кратък интервал от време, а втората се предава към колелата непрекъснато.

При хибридни автомобили, когато има два или повече двигателя, може да бъде трудно да се идентифицира реалната мощност на системата, която никога (или почти никога) не се дава от сумата от мощностите на отделните задвижващи агрегати. Накратко, това е хаос, допълва изданието.

 

toyota-mirai

 

Новият метод първо приема измерване на мощността на колелото върху динамометър, поставен върху шасито, или върху главината на колелото, за да се идентифицира скоростта на пътя, при която превозното средство произвежда максимална мощност. Въпреки това, мощността, предавана на колелата, се влияе от различно триене, засягащо трансмисията и други механични части и това означава, че не може да бъде директно сравнена с нетната номинална мощност на двигателите с вътрешно горене.

За тази цел мощността на всяко задвижващо устройство на изходящия вал трябва да се определи при същите условия, както когато превозното средство достигне максимална мощност на колелата. Има 4 метода за това, като четвъртият е потенциално по-малко валиден от останалите от научна гледна точка.

 

la-nuova-toyota-prius

 

Първият - директно измерване на конските сили на изходния вал на всяко устройство за задвижване по време на изпитване с динамометричен стенд. Вторият е тестване на стенд на отделни компоненти, докато се симулират условия за изпитване на мощността на колелото. Тетият метод е определяне на ефективността на компонентите на задвижването чрез дино тестове, за да се изчислят конските сили на изходящия вал. Четвърто - SAE International казва да се разработят модели в реално време за изчисляване на приноса на отделните компоненти на задвижването.

Дали предложения документ J2908 наистина ще бъде приет от производителите на автомобили? Засега се класифицира като „информационен доклад“ и следователно не е задължително да се спазва. Но може би това представлява първа стъпка към дефинирането на стандарти, които скоро биха могли да бъдат използвани от цялата техническа общност, като всъщност станат задължителни.

 

volkswagen-id.4-made-in-usa

 

Volkswagen засега е единственият производител, който спазва изброените процедури, като изчисли мощността на ID.4. Според Майкъл Дуоба, ръководител на комисията, изработила SAE J2908, други производители вече го използват, но без да дават публичност.

Въпреки това, фактът, че този документ е допълнително актуализиран, скоро може да накара марките открито да декларират съответствие с определени методи, дори и само за да удостоверят по някакъв начин валидността на декларираните данни.

 

 

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ПоКУРко ( преди 2 седмици )
    Любимите на всички клошари РАВ и други хибриди са далеч от наименованието автомобил! Истинския автомобилист никога не би погледнал Хибрид или Електричка! Най-голямото инженерно недоразумение след ел. колите е точно това! Псевдо еко кола която тежи повече, разваля се повече и най-вече Не е икономична за всеобщо учудване на Не разбирачите!
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Koko ( преди 3 седмици )
    До #9 Христо и аз имам РАВ4 222кс,но е умряла работа. Всички с e-SVT скоростни кутии нямат ряз,дори и Lexus RX 450 го изпреварвам с на баща ми Мерцедес-а W211 с 2.2 Д мотор 190кс с чип изпреварвам комшията с Лелсуса с 313 кс
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до 8 и 9 ( преди 1 година )
    Ако мерцедеаса е с някой 6 цилиндров двигател, нищо чудно. Аз имах Ауди А6, 2,7ТДИ 6 цилиндъра. На старт от място беше умряла работа, но после до 200+ си ускоряваше равномерно и спокойно си изпреварвах разни сенокосачки с по 200кс/с. от 1,8, 2 литра двигатели.
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Не съм Христо, ама защо реши, че са се състезавали на ускорение до 100 км? То и в града до 50 км в час ще те издухат доста малолитражки които имат страшен старт от нула, защото са леки, но на магистралата са смъртници и ускоряват от 100 до 140 за повече от 30 секунди.
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До Христо ( преди 1 година )
    Кажи кога и къде да дойда да сложим моя Рав4 с 222 к.с. и мерцедеса на баща ти със 170 к.с. и да видим дали ще ме издуха както твърдиш. Аз си залагам колата. Ти какво залагаш? Всъщност лъжатата ти е много опашата и никакъв Рав ти нямаш. Ако наистина беше 122 к.с., както твърдиш, а не 222, то ми е интересно как си го купил. Не седна ли да го покараш да го пробваш да видиш как е как върви и тогава да го купиш? Щеше да забележиш, ако беше така, а не да ни лъжеш сега.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До Христо ( преди 1 година )
    Наистина ли имаш въпросното МПС и наистина ли върви, като със 100 к.с. по-малко? Питам, защото моят РАВ4 със същата мощност върви много прилично и ускорява от 0 до 100 за 8 сек. Лично съм го засичал и измерил, за да съм сигурен, че производителя не лъже. Няма как кола с тегло близо 2 т. и по твои думи 122 к.с. да я ускориш за 8сек. до 100 км/ч. Просто няма как да се случи. Така, че думите ти са или лъжа или с колата има някакъв проблем. А да те питам включи ли Power модуса или си бил на Eco?
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е кво не разбра. Мощността се мери или след двигателя или след колелата. При хибридите имаш още един двигател и комбинациите на замерване стават общо 3 или 4 в зависимост от наглостта на производителя!
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Христо ( преди 1 година )
    Нищо не разбрах от тази статия.Имам РАВ 4 с 222кс,но върви като 122кс Баща ми има Мерцедес дизел 170кс и ме издухва.
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до 4 ( преди 1 година )
    Абе, аз не съм от тях, как Сийке, ама да ти река...
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тук е пълно с истински българи (който е чел Чудомир знае)