IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Теглото на електромобилите се оказа заплаха за старите паркинги

Допълнителната тежест на батериите може да срути износените конструкции

Съвременните електрически превозни средства са много тежки, като това се дължи до голяма степен на батериите, нужни за осигуряване на пробега, а също така и на увеличените размери, което пък е характерно за всички съвременни автомобили. Това кара властите във Великобритания да се притесняват, че старите многоетажни паркинги могат да се срутят под нарастващия товар.


паркинги


Според The Telegraph, голям брой многоетажни паркинги в Обединеното кралство са били построени през 60-те и 70-те години на миналия век, когато колите са били много по-леки, отколкото са днес. Оттогава много от тези паркинги са занемарени и експертите са загрижени, че днешните по-тежки електрически превозни средства могат да доведат до срутване на тези износени конструкции.

Британската паркинг асоциация (BPA) се готви да издаде нови насоки за собствениците на паркинги. Операторите трябва да знаят теглото на електрическите превозни средства, да оценят адекватно възможния товар и, ако е необходимо, да въведат ограничения на приеманите автомобили. Новопостроените паркинги трябва да бъдат проектирани с товарен капацитет от 3 килонютона на квадратен метър в сравнение с 2,5 килонютона преди (+20%).


паркинги


Самите електрическите превозни средства могат да бъдат значително по-тежки от техните аналози с двигатели с вътрешно горене. Например, BMW 5-Series тежи от 1,6 до 2,0 тона, а в същото време Tesla Model S може да тежи 2,3 тона. Теглото на новия GMC Hummer EV - електрически SUV, е впечатляващите 4,1 тона.

За сравнение, през 60-те години на миналия век, когато в Обединеното кралство бяха построени голям брой паркинги на много нива, средната кола тежеше по-малко от 1,4 тона.


0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е карл ferrari и няма мнение, но за сметка на това не е карал тесла но я мрази в червата. От дъното на душата си я мрази тази марка и постоянно обяснява под всяка статия за Тесла колко гаден автомобил е това. Според тебе това не са ли психически отклонения? Аз мога да си харесвам ferrari и тесла на картинка ама чак пък да намразя нещо по картинка си е клиничен случай!
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До долния.Не виждам в пост на Гост да казва това.Не е карал Ферари,както 99,9 % от хората и няма мнение за кола която не ползвал.Злобюле, пак тролиш.
  • #23
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    За да бъда точен, на въпроса ferrari или lada е по-добър автомобил Гост говоря лада е добър автомобил за ferrari не зная. Ти как би отговорил. Аз без да се замислям твърдо ясно и категорично ще заявя ферари без много да се обяснявам. Някаква разлика намираш ли между моя и неговия отговор.По-интересно става, като му зададеш въпроса тесла или lada е по-добър автомобил. Тогава отговорът му е, че лада е добър автомобил, а тесла лош, тогава ясно и категорично лада е по-добрия автомобил. Питай ...
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Електрика се развихри.Слага думи в устата на хората.Сравнява кон с кокошка.
  • #21
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Така е, ама не съвсем. Защото една лада тежи 1000кг на площ 6,5кв.м ; един пасат са 1500 кг на площ 8,7кв. м. Друг въпрос е че собствениците на паркинзи не увеличават пропорционално площта, за да не губят места за паркиране
  • #20
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Jay ( преди 1 година )
    До 10ти:Аа не така баце, някои ги караме вече 6та година! Можем да си лафим до утре за + и - при Тесла, а тя ги има и двете!Иначе тези, които я плюете(Тесла), не сте се приближавали и на метър от такава!
  • #19
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Кой е по-добрият автомобил го решава пазара. Няма друг рационален критерий. Разбира се, по отношение на електромобилите пазара е изкривен. В богати държави като Швейцария, където преференциите за електромобили са малки, пазара също е малък. На другия полюс са норвежките перверзници, които спонсорират електромобилите обилно с износ на.. фосилен петрол.
  • #18
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Разбира се че това твърдиш. Точно както твърдиш че тесла е гаден автомобил, а лада е добър. Всеки един автомобил който не си го карал е гаден и не си заслужава. Най-хубавите автомобили ти вече си ги карал и притежавал. Аз за разлика от тебе си имам ясно твърдо и категорично мнение, че ферари е по-добър автомобил от моя и няма нужда дори да съм се качвал в ferrari за да го твърдя. Нито статиите написани за тях, нито клиповете и характеристиките лъжат, за да не мога да си създам лично мнение.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    В 16 мнение съм ти дал делът на производство на енергия за миналата и по миналата седмица. Можеш ли да познаеш колко процента се падат на възобновяемите източници, които според тебе нищо не произвеждали? А това са цените от началото на седмицата 54.31 евро за MWh на френската електроенергийна борса, както и 39.97 евро за MWh на германската. Можеш ли да познаеш дори приблизително колко е била цената на полската борса и дали от германия са купували или продавали на Полша и Франция?
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Тесльо Греткин,къде видя да твърдя такова нещо.Извърташ ми се извърташ като сап на лопата.Казах за Ферари нямам мнение, защото никога не съм се карал Ферари.