IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

България е сред слабаците по брой електромобили

Богатите държави в Европа доминират внедряването на коли с ток

България е на едно от последните места в Европа по внедряването на електрифицирани автомобили, показва ново изследване на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA). Тези превозни средства струват повече за производство и са по-скъпи за купуване и едва ли е изненада, че богатите хора са тези, които ги купуват, информира Carscoops.

 

Euro-EV-Divide-1024x576

 

В анализа на ACEA се засяга внедряването на превозни средства с електрическо зареждане (ECV) на пазара в съответната държава, като тук влизат напълно електрически и plug-in хибридни превозни средства, но не и FCEV (водородни).

През 2022 г. продажбите на ECV в Европа са съставлявали 21,6 процента от новите превозни средства, а техните пазарни дялове са се променили значително в отделните държави.

 

Screenshot 2023-04-16 073919

 

В страни като Гърция, Италия, Полша и Хърватия, където годишният нетен доход (това е сумата пари, която хората имат след разходи и данъци) е около 13 000 евро, ECV съставляват само девет процента на пазара на нови автомобили.

В България и Словакия, където средните годишни нетни доходи са съответно 7272 евро и 10 985 евро, ECV възлизат на едва 4,0 и 3,7 процента от продажбите на нови автомобили. Това са две от трите европейски държави с най-малко внедряване на електрифицирани превозни средства.

 

Screenshot 2023-04-16 073955

 

Междувременно в северноевропейските нации, където годишният нетен доход обикновено надхвърля 32 000 евро, ECV-тата съставляват повече от 30 процента от продажбите на нови превозни средства. В Швеция, например, 56,1 процента от всички нови коли, продадени миналата година, са били ECV, а средният нетен доход в страната е 35 486 евро.

Връзката между приемането на ECV и богатството не е голяма изненада, въпреки че е забележителна. Високите разходи за батерии и скъпите индустриални катаклизми, причинени от прехода към електрически превозни средства, означават, че те са по-скъпи за производство от превозните средства с вътрешно горене и следователно имат по-високи базови цени. С напредването на технологиите разходите за производство на електромобили вероятно ще намалеят. Разрастващата се ценова война също може да бъде приветствана от потребителите по света.

 

 

0 от 500
  • #28
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Слабаци по заплати,слабаци и по електромобили.Нищо изненадващо.Лошото е ,че разликата със Словакия/втори по бедност/ е твърде голяма.
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Ди 26 ( преди 1 година )
    За 11 април от 1 до 2 тока е струвал 5,70лв, подле плавно е паднал до 2,13лв между 3 и 4 и се е качил до 12,11лв между 4 и 5. Най скъп е бил между 20 и 21ч 323.46лв. кога е бил 366лв? Тоест всяка фирма с електромер с почасово мерене е могла да зареди евтино автопаркът си през часовете с евтин ток, които се знаят 24 часа предварително! Например утре тока ще е евтин между 5 и 6 - 47,55лв, а после от 10 до 11 - 18,99лв най-скъп е 20-21 - 286лв
  • #26
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За 11 април цената е 366 лева за мегаватчас.
  • #25
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По-добре е на ток. Хем не замърсяваме природата, хем не пълним гушите на арабите и ра. шистите, като им купуваме скъпия картелен петрол.
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    "Я дай цената за първия работен ден?" Колко пъти съм ти казал да не задаваш въпроси, на които не можеш да понесеш отговора? Сега погледнах цените на тока за миналия миналия първи работен ден. В понеделник цената по това време е била 7.69 - над два пъти по-евтина отколкото днес на връх Великден, въпреки, че в понеделник са работили и двата реактора на АЕЦ Козлодуй, но очевидно просто е било по- слънчево отколкото днес.
  • #23
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Я си кажи мнението за нуждата от АЕЦ Белене? Ако днес с един единствен работещ блок на атомна централа имаме излишък и цената в момента е 9,76 лв за мегаватчас , колко ли щеше да е ако имахме четири работещи атомни блока? Понеже съм сигурен че не можеш да си сметнеш колко струва киловатчас, в момента цената е 0,0096 лева за киловатчас. Което е 0,96 стотинки за киловатчас още през пролетта. Как ли ще е през лятото? А ще се изграждат още 10 пъти по толкова мощности ВЕИ. Токът щял да постъпва?
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Ето колко си невеж по темата. Няма как да ти дам цената за първия работен ден, защото цените на тока се определят само за следващите 24 часа. А точно в момента да ми говориш за работен и почивен ден при авария на АЕЦ Козлодуй, заради която е спряна половината му мощност, която по принцип би създала недостиг дори в почивен ден, само затвърждава невежеството ти по темата. Хайде да се обзаложим, че въпреки аварията и недостига на ток заради нея, ВЕИ ще компенсират и цената няма да е висока?
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Колко искаш да е цената в празничен ден?Това беше част от стратегията ти.Да зареждаш евтино и да продаваш скъпо.Я дай цената за първия работен ден?
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Да не съм *** да инвестирам във фабрика на 9 септември? Как се печели от продажба на ток, като точно в този час заради излишъка тока струва 18,99лв/ мвч
  • #19
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 2.В България субсидии за електромобили няма.Недей да ми хитрееш и да намаляваш цените на Тесла с субсидии,който никога няма да получиш.Колкото да се мъчиш,няма да докараш цената на Тесла до цената на петролен автомобил.Безплатните зарядни вече са платени.Безплатното паркиране и липсата на данъци предстои да се премахне.