IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

България е сред слабаците по брой електромобили

Богатите държави в Европа доминират внедряването на коли с ток

България е на едно от последните места в Европа по внедряването на електрифицирани автомобили, показва ново изследване на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA). Тези превозни средства струват повече за производство и са по-скъпи за купуване и едва ли е изненада, че богатите хора са тези, които ги купуват, информира Carscoops.

 

Euro-EV-Divide-1024x576

 

В анализа на ACEA се засяга внедряването на превозни средства с електрическо зареждане (ECV) на пазара в съответната държава, като тук влизат напълно електрически и plug-in хибридни превозни средства, но не и FCEV (водородни).

През 2022 г. продажбите на ECV в Европа са съставлявали 21,6 процента от новите превозни средства, а техните пазарни дялове са се променили значително в отделните държави.

 

Screenshot 2023-04-16 073919

 

В страни като Гърция, Италия, Полша и Хърватия, където годишният нетен доход (това е сумата пари, която хората имат след разходи и данъци) е около 13 000 евро, ECV съставляват само девет процента на пазара на нови автомобили.

В България и Словакия, където средните годишни нетни доходи са съответно 7272 евро и 10 985 евро, ECV възлизат на едва 4,0 и 3,7 процента от продажбите на нови автомобили. Това са две от трите европейски държави с най-малко внедряване на електрифицирани превозни средства.

 

Screenshot 2023-04-16 073955

 

Междувременно в северноевропейските нации, където годишният нетен доход обикновено надхвърля 32 000 евро, ECV-тата съставляват повече от 30 процента от продажбите на нови превозни средства. В Швеция, например, 56,1 процента от всички нови коли, продадени миналата година, са били ECV, а средният нетен доход в страната е 35 486 евро.

Връзката между приемането на ECV и богатството не е голяма изненада, въпреки че е забележителна. Високите разходи за батерии и скъпите индустриални катаклизми, причинени от прехода към електрически превозни средства, означават, че те са по-скъпи за производство от превозните средства с вътрешно горене и следователно имат по-високи базови цени. С напредването на технологиите разходите за производство на електромобили вероятно ще намалеят. Разрастващата се ценова война също може да бъде приветствана от потребителите по света.

 

 

0 от 500
  • #48
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 46 ( преди 1 година )
    В сайта на Тойота пише, че РАВ4 е от 75 500 лв а не от 60 както твърдиш къде прочете, че е 60? Аз пиша за напредналите европейски пазари а не БГ когато и тук електромобилите станат не 4 ами 14% от новите след 1, 2 години тогава ще се предлагат по-евтини електро варианти например БЗ4х в Германия е от 47 500 евро което е 93 000 в лева
  • #47
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Електрическото 2008 е 70% по скъпо от бензиново Пежо 2008.
  • #46
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Цената на Тойота БЗ4Х тръгва от 105 000 лв, цената на Рав4 тръгва от 60 000 лв.
  • #45
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 42 ( преди 1 година )
    Точно 1 и същ модел няма смисъл да се сравнява защото обикновено са на платформа насочена главно към ДВГ поне най-често точно за това правят и отделни платформи за електромобили.. А и кажи кой модел в електрическия вариант е поне близо 2 пъти по-скъп от ДВГ варианта
  • #44
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 42 ( преди 1 година )
    Добре тогава ID4 и електрическите Волва двойно по-скъпи ли са от сравнима кола от същата марка? БЗ4х или както беше двойно по-скъп ли е от РАВ4 или не? Електрическата Джип Авенджър от 37 000 евра двойно по-скъп ли е от сравним модел от групата на Стелантис?
  • #43
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 34.Толкова падна цената на тока че взеха да затварят фабрики в Европа.
  • #42
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 38.Тесларев,Тесла произвежда ли петролни автомобили?Пак ли ще ми сравняваш цената на Тесла с цените на премиум петролни автомобили.Сравняват се автомобили от една и съща марка и модел,електрически и петролни.
  • #41
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 34 ( преди 1 година )
    Толкова пада тока, че последните 7 години в цяла Европа е скочил с 50% и продължава да скача! Толкова падат електричките, че кола с приличен пробег под 50 000 Евро - НЯМА!!!! Те икономическите закони ще се обърнат само за да може да ти евтино на тебе! Едни ограничени суровини като тези в батериите, няма да поскъпват от завишеното търсене, а ще поевтиняват! И еднио скъпи автомобили които хората ще бъдат принудени чрез забрани и закони да купуват, ще тръгнат да поевтиняват ей така, за твой кеф!
  • #40
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 38 ( преди 1 година )
    Абе шмигел! Тесла Y и 3 са по 45 000 Евро голи като пушка! За да имаш малко повече разумен пробег и екстри, па да не говорим за прехваления им автопилот отидоха над 60 000 Евро! Знаеш ли колко много читави коли можеш да си вземеш межди 25 000 - 35 000 Евро!!! Като почнеш от Сузуки, Субару, MG та през VW, Тойота, Купра и т.н.! Ай аман от разбирачи по картинки! Виждал той тесла, че и 45 000 Евро на куп, та тръгна и да хвали!
  • #39
    3 rate up comment 0 rate down comment
    РЕАЛИСТ ( преди 1 година )
    България е от слабаците по най ниски заплати и пенсии .Ще си караме още петдесет години бензинови коли.