IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

България е сред слабаците по брой електромобили

Богатите държави в Европа доминират внедряването на коли с ток

България е на едно от последните места в Европа по внедряването на електрифицирани автомобили, показва ново изследване на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA). Тези превозни средства струват повече за производство и са по-скъпи за купуване и едва ли е изненада, че богатите хора са тези, които ги купуват, информира Carscoops.

 

Euro-EV-Divide-1024x576

 

В анализа на ACEA се засяга внедряването на превозни средства с електрическо зареждане (ECV) на пазара в съответната държава, като тук влизат напълно електрически и plug-in хибридни превозни средства, но не и FCEV (водородни).

През 2022 г. продажбите на ECV в Европа са съставлявали 21,6 процента от новите превозни средства, а техните пазарни дялове са се променили значително в отделните държави.

 

Screenshot 2023-04-16 073919

 

В страни като Гърция, Италия, Полша и Хърватия, където годишният нетен доход (това е сумата пари, която хората имат след разходи и данъци) е около 13 000 евро, ECV съставляват само девет процента на пазара на нови автомобили.

В България и Словакия, където средните годишни нетни доходи са съответно 7272 евро и 10 985 евро, ECV възлизат на едва 4,0 и 3,7 процента от продажбите на нови автомобили. Това са две от трите европейски държави с най-малко внедряване на електрифицирани превозни средства.

 

Screenshot 2023-04-16 073955

 

Междувременно в северноевропейските нации, където годишният нетен доход обикновено надхвърля 32 000 евро, ECV-тата съставляват повече от 30 процента от продажбите на нови превозни средства. В Швеция, например, 56,1 процента от всички нови коли, продадени миналата година, са били ECV, а средният нетен доход в страната е 35 486 евро.

Връзката между приемането на ECV и богатството не е голяма изненада, въпреки че е забележителна. Високите разходи за батерии и скъпите индустриални катаклизми, причинени от прехода към електрически превозни средства, означават, че те са по-скъпи за производство от превозните средства с вътрешно горене и следователно имат по-високи базови цени. С напредването на технологиите разходите за производство на електромобили вероятно ще намалеят. Разрастващата се ценова война също може да бъде приветствана от потребителите по света.

 

 

0 от 500
  • #8
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В България хората са практици и си правят сметката според доходите. Затова се търсят най много коли на цени от 5000лв до 20 000лв. Основно дизел. Тук няма кой да се занимава с електрически играчки освен 1% от богатите които не ги бъркат парите и просто искат да пробват нещо ново. Ако направите едно детайлно проучване ще видите че масовият собственик на електрически автомобил има доходи далече над средните за страната и има повече от една кола. Електричката е просто поредната в колекцията.
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    проблема с електричките не е само в цената на колите, а в състоянието на инфраструктурата необходима за използването им...това се отнася до броя и качеството на зарядните станции, цената на тока при бързо зареждане, опита и уменията на сервизите при ремонт на електрически коли и не на последно място астрономическата цена при смяна на батерия...
  • #6
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нормално е. Ако искахте статията да е обективна, вместо доходите на населението, можеше да пишете колко са субсидиите във всяка държава за закупен електромобил. В България са с отрицателен знак, защото освен че не ти дават и лев при покупка на автомобил, но след това те облагат с данъци и си плащаш абсолютно всички такси от които са освободени електромобилите в развитите страни.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Даже е изненада, че най-ниските започват от цели 4% зареждаеми. Щеше да е интересно да пише и колко е ръста по държава предполагам тези които сега са 4% са били най-често по 1-2% предходната година..
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От януари насам Tesla е намалила стартовата цена на Model Y с 24%Спад на цената от 24% за три месеца е практически нечуван за такъв автомобил. Най-близкият аналог може би е Модел Т, който Форд поевтинява драстично през 20-те години на миналия век чрез подвижната поточна линия.
  • #3
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "С напредването на технологиите разходите за производство на електромобили вероятно ще намалеят." Какво означава вероятно ще намалеят като вече са намалели? SUV на Tesla вече може да се купи за 10% под средната цена на нов автомобил.
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Цената на стандартния Range Model 3 вече започва от 41 990 долара. От 18 април той може да се ползва от федерален данъчен кредит в размер на 3750 долара, което ще намали цената до 38 240 долара за потребители, които отговарят на условията. Това е значително по-малко от BMW Серия 3 - модел, с който той често се сравнява - чиято начална цена е около 44 000 USD.
  • #1
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дрън дрън, България не е само слабак по електромобили, а слабак на нови автомобили въобще.