IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на VW: Синтетичните горива за безсмислени, защото ДВГ е стара технология

Томас Шефер потвърди излизането на електромобил с цена под 20 000 евро

Volkswagen ще пусне на пазара два нови компактни електромобила, чиято цена ще бъде съответно под 25 000 и под 20 000 евро, потвърди в интервю за Automotive News главният изпълнителен директор на компанията Томас Шефер.


Томас Шефер Volkswagen


Топ-мениджърът разри и други подробности за електрификацията на германския производител, както и за отношението му към синтетичните горива, които се обсъждат толкова много в последно време.

„Вдига се напълно ненужен шум около тези горива, тъй като епохата на двигателите с вътрешно горене ще приключи със забраната им през 2035 г. Те са стара технология и няма никакъв смисъл да се харчат пари за нея“, коментира Шефер, който по-рано беше начело на друга марка от VW Group – Skoda.

Шефът на VW допълни, че целта пред марката е през 2030 г. около 80% от продажбите на автомобил да бъдат на електрически модели. Само 3 години по-късно базираната във Волфсбург компания ще спре да произвежда автомобили с ДВГ.

Шефер потвърди също, че следващите генерации Passat и Tiguan, които ще се появят по-късно тази година, заедно с новият T-Roc, чиято премиера ще се състои през 2025 г., ще бъдат последните автомобили на Volkswagen с ДВГ от ново поколение. Съответно, следващият Golf няма да има конвенционален мотор.

Интересно е, че мнението на Шефер се различава сериозно това на ръководството на друга основна марка в концерна – Porsche. Там активно работят върху синтетични горива (e-Fuels), които трябва да удължат живота на ДВГ. Производителят на спортни автомобили пусна пилотен проект в завод в Чили, който трябва да осигури 130 000 литра синтетично гориво до края на годината.

Планът на Porsche e mрез 2025 г. производството да достигне 55 милиона литра на година. Въглеродно неутралното гориво с произвежда от вода и въглероден диоксид с помощта на вятърна енергия.


0 от 500
  • #62
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Buy Bitcoin ( преди 1 година )
    Прав е.Bъдещето е на електромобилите.Всяка година стават все по-евтини..до 5 години всеки ще може да се позвoли ел кола+това ще има вече и достатъчно на вторичния пазар!
  • #61
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Шефа на Ваген груп, да си гледа в тяхната *** и да си стриже неговите овчици. Има много много хора по света който си обичат ДВГ и няма да си оставят класическите коли, или спортните или масълкарите и и и т.нт. И там нещата не опират до цени и разходи, а до други по висши идеи за ползване на автомобил. Свобода, НЕсвързаност, НЕмодерност, песента на двигателя...Абе който отписва ДВГ си е заврял главата някъде и мисли всички шофьори за офце.
  • #60
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И също така не съм против електрическите коли - ползвам 3, но се дразня от ценовите политики.
  • #59
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Туй е основната идея - кратък пробег, по-малка батерия, но да се зарежда бързо и ниска цена. Но това няма да го направят, защото следващите 5 години ще стрижат премиум. Тъпата Дачия беше 31 хиляди, вече е 44. И при нея не трябва да се смятат никакви европейски ценови флуктуации - там е 100% Китай. Като себестойност не е мръднала, контейнерите поевтиняха. Ама вдигат, защото всичко поскъпнало. По принцип не ми пука изобщо, ама е някакси дразнещо хем да сме еко, хем да не е удобно, ама и да плащаме
  • #58
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А е въпрос на време, да направят зареждането за пет минути и тогава няма да е проблем да си купиш евтин електромобил с 200 км пробег, който да спреш да заредиш за пет минути по пътя до морето два-три пъти в годината, за да не влачиш в цяла година два-три пъти по-тежка и скъпа батерия, за да спестиш пет минути зареждане до морето. При толкова много цикли живот няма да ти пука че щели да намалеят наполовина и вместо 50 години батерията да изкара само 25
  • #57
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пък и очевидно 10 000 цикъла, не ти се струва добро постижение за новите 4680 батерии на Тесла? Ако всеки ден правиш по един цикъл, включително почивните дни, това са 27 години експлоатация. Ти колко очакваш да караш един автомобил? 270 години? А дали има къде да караш всеки ден 200-300-400 км за да се стигне до зареждане? Защото ако зареждаш веднъж на три дни ще експлоатираш тази батерия 100 години. Какво развитие повече очакваш от батериите? Засега остава само по бързо зареждане и плътност
  • #56
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А това, че тесла за тази година вече трети път намалява цените виц ли ти се струва? 15 хиляди долара намаление за една година малко ли ти се вижда, та не го забелязваш? Кажи колко намаление очакваш на всеки три месеца за да забележиш тенденция за намаляване? 50 000? 100 хиляди долара намаление на автомобил който струва 50 000? Хайде малко по-сериозно, а? А да си пропуснал за ценовата война на китайците, които постоянно свалят цените? Май ще се окаже вярно онова за изравняване на цените 2025
  • #55
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като виц ми звучат обещанията за намаляне цената и оптимизиране на батериите. Там се върви назад, а не напред. По принцип няма и нужда да се върви напред, има нужда да се намалят цени. Например във Франция имаше една програма дето си вземаш Дачия спринг и плащаш по 120 евро на месец. И имаш право да ползваш 60 дни годишно нормална кола. Това е пътят към популяризиране, стига колата да не е точно Дачия Спринг, че това е егати и к е н е ф а.
  • #54
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ди 53 ( преди 1 година )
    Ти ако се надяваш автомобилните производители да ти казват, да не си от онези които вярват на шефа на toyota че в света няма търсене на електромобили и затова toyota не ги произвежда, а и за в бъдеще модата на електромобилите щяла да отмине и се очаквало намаляване на търсенето затова няма да произвеждат и в бъдеще. Това може да ти звучи като виц, но е напълно сериозно официално изказване от само преди две години.
  • #53
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    #52, просто китайците ще продават китайски електрически коли с хубави батерии, а на фолкваген ще са с тягови акумулатори, ще тежат по 3 тона и ще минават по 300 км. И тогавава ФВ ще почнат да реват я за синтетични, я за фосилни горива. Това за пазара извън Европа. Иначе на нас няма и да ни кажат, че има китайски електрически коли по 20 000 лв дето минават по 1000 км и ще ни пробутват *** си по 50 к евра (не точно на нас де, а на западноевропейците)