IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на VW: Синтетичните горива за безсмислени, защото ДВГ е стара технология

Томас Шефер потвърди излизането на електромобил с цена под 20 000 евро

Volkswagen ще пусне на пазара два нови компактни електромобила, чиято цена ще бъде съответно под 25 000 и под 20 000 евро, потвърди в интервю за Automotive News главният изпълнителен директор на компанията Томас Шефер.


Томас Шефер Volkswagen


Топ-мениджърът разри и други подробности за електрификацията на германския производител, както и за отношението му към синтетичните горива, които се обсъждат толкова много в последно време.

„Вдига се напълно ненужен шум около тези горива, тъй като епохата на двигателите с вътрешно горене ще приключи със забраната им през 2035 г. Те са стара технология и няма никакъв смисъл да се харчат пари за нея“, коментира Шефер, който по-рано беше начело на друга марка от VW Group – Skoda.

Шефът на VW допълни, че целта пред марката е през 2030 г. около 80% от продажбите на автомобил да бъдат на електрически модели. Само 3 години по-късно базираната във Волфсбург компания ще спре да произвежда автомобили с ДВГ.

Шефер потвърди също, че следващите генерации Passat и Tiguan, които ще се появят по-късно тази година, заедно с новият T-Roc, чиято премиера ще се състои през 2025 г., ще бъдат последните автомобили на Volkswagen с ДВГ от ново поколение. Съответно, следващият Golf няма да има конвенционален мотор.

Интересно е, че мнението на Шефер се различава сериозно това на ръководството на друга основна марка в концерна – Porsche. Там активно работят върху синтетични горива (e-Fuels), които трябва да удължат живота на ДВГ. Производителят на спортни автомобили пусна пилотен проект в завод в Чили, който трябва да осигури 130 000 литра синтетично гориво до края на годината.

Планът на Porsche e mрез 2025 г. производството да достигне 55 милиона литра на година. Въглеродно неутралното гориво с произвежда от вода и въглероден диоксид с помощта на вятърна енергия.


0 от 500
  • #52
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 48 ( преди 1 година )
    А нали знаеш, че пазарната икономика е така устроена, че изхвърля от пазара всеки който е лаком за печалба или се опитва да монополизира нещо което не е възможно да се монополизира? Като има недостиг на редкоземни материали, цената им ще се вдигне до небесата и ще стане рентабилно да ги произвеждат навсякъде което ще премахне монопола на китайците, а междувременно ще станат популярни батерии и двигатели които не се нуждаят от редкоземни материали и Китай остава без козове! Дали го иска?
  • #51
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ха ха му ( преди 1 година )
    А иначе съм напълно съгласен с тебе че на никой не му пука за хората. Но за цигарите не си прав. Остави ли са избора дали ще се самоубиваш бавно с тях, но по закон нямаш право да тровиш останалите без тяхното желание. Нещо с което малко от пушачите се съобразяваха и трябваше да им го наложат със закон. И ако отрегулираха това за обществените места и заведенията, както и за работното място, все още има *** които троят собствените си деца в къщи и ме приканват и аз да го правя. Ами не искам!
  • #50
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Ха ха му ( преди 1 година )
    Освен това спрете с мантрата, че ще спре използването на ДВГ кой кога и къде го е казал това освен вие антиелектриците, защото все нещо не сте разбрали? Как точно си представяш че след 20 години през 2043 година никой вече няма да ползва ДВГ, след като ако се запази тенденцията, последните произведени през 2035 година в германия автомобили, ще дойдат нов внос в българия около 2055 година и оттогава ще започне жизнения един път в нашата родина за още десетина години минимум до 2065. Проблем?
  • #49
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ха ха му ( преди 1 година )
    И защо да се дават пари на данъкоплавците за да може някой наш човек да си инсталира безплатни фотоволтаици на покрива и да продава енергията за да печели? Не мислиш ли че щеше да е много по-логично просто да позволят на всеки който пожелае да си инсталира за собствена сметка фотоволтаици и просто да му позволят да връща тока в мрежата? Това нямаше да струва и стотинка на данъкоплатеца, но щеше да вдигне производството на ток и да му свали цената, като същевременно намалим работата на тецовете.
  • #48
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Китай обмисля забрана на износа на редкоземни метали, много е вероятно да решат си играят и с износа на батерии. Тъй че Фолксаваген ще си правят електрическите коли с пазарджишки и монбатски акумулатори.
  • #47
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 46 ( преди 1 година )
    Освен това капацитета на производство на панели преди години е бил в пъти по-малък това е и част от причината да са били по-скъпи така, че със сигурност това, че можело сега на всеки покрив да има панели субсидирани с хиляди евро са невероятни сценарии. Къщите са много пъти повече от електромобилите при държавите където са субсидирани освен в Норвегия може би ама там нито слънце имат много нито пък им липсва ВЕИ енергия от ВЕЦ и перки която даже изнасят много
  • #46
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 46 ( преди 1 година )
    То и за панели са дадени немалко милиарди иначе без субсидии или преференциално скъп ток кой щеше слага панели преди 10 години като бяха 10 пъти по-скъпи да не мислиш, че без субсидии са слагани панелите преди години
  • #45
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Казвал съм го хиляди пъти, ще го кажа пак - ако последните 10 години милиардите дадени от правителствата за субсидии за покупки на електрички, бяха инвестирани във фотоволтаици на всеки покрив и развитие на синтетични горива, днес всяка кола и машина с двг, щеше да е с 80% чиста от към замърсяване на въздуха!Но това ако на някой му пукаше за екология и здраве!Ако на някой му пукаше какво дишате,цигарите щяха да са забранени преди 30 години!Продължавайте да спорите за електрички!
  • #44
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Много ясно че VW искат да продават нови електрички и са против бай Ханс във Франкфурт да може да си кара Туарега 15 години с безвредно гориво,вместо закона да го задължи да си купи ID4!Проблема е, че трябват мерки сега!Синтетичните горива са едно бързо решение ако се инвестира в тях!Най-дразнещото е,че електричките,субсидиите за тях,забраните на ДВГ се прокламират като грижа за природата и здравето на хората,а това е пълна лъжа!Всичко е за едни пари!
  • #43
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Продължавате да бъркате нещата!Основния въпрос е екологичния смисъл!Не дали една технология е стара сама по себе си,не дали електричките са по-добри сами по себе си!ДВГто няма да изчезне следващите 20 години!Кво правим до тогава!Колко хора е централна и източна Европа ще могат да си позволят електрички следващите 20 години!?Колко от земеделската и строителна и добивна техника може да мине на батерии?!