Германският производител Audi показа първия модел от новата си подмарка, създадена специално за Китай. Както е известно, тя се казва AUDI (с главни букви), като нейните автомобили няма да носят легендарната емблема с 4 пръстена. А първият от тях е E5 Sportback - електрически хечбек с четири врати, развиващ цели 776 к.с.
Засега от компанията разкриват само малка част от спецификациите на електромобила. E5 е дълъг 4908 м, широк е 1958 мм, а височината му е 1476 мм, което означава, че той е малко по-голям от A5 Sportback. Заради вдигната задна част той малко прилича на кросоувър, като е изграден на нова усъвършенствана дигитализирана платформа (ADP), разработена съвместно със SAIC. От Audi посочва, че тази платформа ще бъде в основата на бъдещите модели на AUDI, но няма да се използва извън Китай.
Стилът на E5 Sportback е описан като минималистичен. Това със сигурност е отклонение от европейския дизайнерски език на Audi, включвайки тънки фарове в правоъгълно лице, до голяма степен лишено от вентилационни отвори или ъгловати елементи. Този дизайн ще се използва за моделите на AUDI в бъдеще, което допълнително ще разграничи тази марка, фокусирана върху Китай, от познатото Audi в Германия.
Всички модели на AUDI ще бъдат електрически, засега липсват подробности за двигателите и батерията на E5 Sportback. Все пак се съобщава, че купувачите могат да избират между версии със задно задвижване или quattro със задвижване на четирите колела. Има четири нива на мощност, като се започне със скромна версия с 295 к.с. Следващата стъпка нагоре е 402 к.с., следвана от 570 к.с. Най-мощният вариант развива 776 к.с., позволявайки ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди.
Що се отнася до батерията, от Audi споменават само "капацитет до 100 кВт/ч. Посочен е максимален пробег от 770 км, като най-вероятно това е по китайския тестови цикъл на измерване (CLTC). Архитектурата ADP поддържа 800-волтово зареждане, като се посочва, че само за 10 минути на бърза зарядна станция добавят 370 км към пробега.
Архитектурата също така поддържа множество съвременни автомобилни технологии. E5 Sportback има базирана на LiDAR система за подпомагане на водача, включваща 29 различни хардуерни компонента, които позволяват да се "вижда около колата". Audi не класира системата като ниво 2 или ниво 3, но тя е проектирана специално за "сложни градски условия на шофиране", където е необходимо навигиране около водачите на велосипеди и триколки.
В салона водачът и пътникът на предната седалка са изправени пред персонализиран 27-инчов 4K дисплей. AUDI OS е операционната система, която работи с всичко, подпомогната от автомобилен чипсет Qualcomm Snapdragon, който може да извършва 30 милиарда операции в секунда.
Цифровата система е напълно свързана и може да се актуализира по въздуха, като всичко това е инсталирано в минималистична кабина, почти напълно лишена от физически контрол - точно по вкуса на китайските потребители.